wie mag er mee op toer

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

wie mag er mee op toer

#1 Bericht door Wouter D »

ik zit hier nu effe bij mezelf na te denken en wil bij deze een stelling naar voor brengen...

moesten we nu naast ligfietsers ook andere hpv's gaan toelaten om desgewenst een grotere groep mensen te bereiken, ik denk daarvoor in eerste instantie aan tandemmers maar ook aan de minder langzame bukfietsers uit onze kennissenkring om hen op die manier een beeld van het ligfietsen te geven of gewoon de kans te geven mee te toeren...

ik wil eigenlijk gewoon even jullie reactie hierop horen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#2 Bericht door Gast »

ik heb er geen enkel probleem mee als er bukkers meerijden. mischien dat we zo idd mensen kunnen overtuigen van de voordelen van ligfietsen...

Gast

#3 Bericht door Gast »

In dit geval doe ik niet mee.

Ik ga liever op stap met twee of drie overtuigde ligfietsers, dan met dertig bukkers die ik nog moet overtuigen van iets dat ze al vroeger moesten weten.

Trouwens, zij die niet te overtuigen zijn, zouden mij 'vanuit de hoogte' bekijken :?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

ik dacht ook niet direct aan die dertig bukkers he, want ten eerste zijn die niet te overtuigen, en ten tweede lat die maar hun eigen tempo rijden.
als ik vanuit mijn oogpunt bukkers toelaat gaat het om een paar enkelingen zoals bvb bukkers die plannen hebben een ligfiets aan te schaffen maar er nog geen centen voor hebben of er nog niet uit zijn welk model ze willen. Of iemand uit je buurt die je wel eens wilt overtuigen... enzovoort.

Wat de tandemrijders betreft, die kunnen meestal goe volgen met ligfietsers, zelfs in de heuvels, heb al eerder zo een tocht gereden (pojottenland dec 2003) en dat wiel hartstikke mee en tegen (reed toen nog met een 72t blad vooraan en kon nie klein genoeg schakelen voor mijn ongeoefende spieren, kan ik soms nog steeds niet hoor)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Trobken
Neo Prof
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
Postcode: 9140
Locatie: Temse (Temst)
Contacteer:

tandem achtervolgen

#5 Bericht door Trobken »

Méér zelfs Wouter, op het zuidtraject van de Gordel ben ik ook 'n tandem tegengekomen en die kon ik toen niet bijhouden... nu ja, voor 't zelfde gewicht 2 mensen die bergop trappen tegen 1 zwak, pezig jongske (ik dus).... :roll:

Tandems hoeven dus zeker niet trager te zijn dan liggers!

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#6 Bericht door graddus »

Ik denk dat je het niet te algemeen moet maken. Ofwel niet gaan werven, maar mensen die eens meewillen ook zeker niet weigeren. Beetje heterogene samenstelling (shit, na meer dan een jaar dat rottige vakjargon nog niet helemaal kwijt) kan geen kwaad, maar de lol van het ligfietsers onder elkaar mag er natuurlijk niet onder lijden.

Gast

#7 Bericht door Gast »

Als motorrijders onder mekaar gaan rijden, rijden er ook geen bromfietsers mee. Of omgekeerd.
Appelen kun je niet met peren vergelijken, zelfs wanneer de appel van de peer verwacht dat hij ook appel wordt.

Op ligfietsgebied ben ik niet in een positie om te oordelen wie er meemag of niet. Ik zou het zelfs niet aandurven.
Maar als ik deelneem aan een kalendertocht, dan wil ik weten voor welk soort fiets het geldt . Zelfs Verhofstadt mag voor mijn part meefietsen. Als het maar op een ligfiets is. Komt hij met de racefiets, dan heb ik absoluut geen behoefte om op zijn achterste te kijken.

Ik stel voor om, wanneer een tocht zich voordoet, vooraf aan te duiden voor wie het is en waarvoor. Ik doe het als ontspannende inspanning, niet als promotie. Trouwens, de beste promotie voor ligfietsen is allen als één blok optreden. Rijden daar bukkers tussen, dan is en blijft het een rommel.

En à propos promotie. Het zijn de ligfietsdealers die promotie moeten maken, niet de ligfietsers zelf want die worden er geen cent beter van.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#8 Bericht door graddus »

Hela mannekes, gaat het nu om het fietsen of om de wie wat of hoe het beste is? Als het om het laatste gaat geef ik forfait hoor. Ieder zijn ding, dat gezamelijk doen leuk, maar niet ten koste van een stukje verdraagzaamheid. Ikzelf vind het al erg genoeg dat je moeite moet doen om een goeiendag te krijgen van de gemiddelde groep wielertoeristen waar je toevallig bij aansluit (terwijl iedere boer op een koersfiets ondertussen van harte wordt toegejuicht). Laten we alsjeblieft niet in diezelfde gewoontes vervallen. Het heeft wielen, het wordt door mankracht voortbewogen, chapeau voor de hardrijders, gezellig voor de toeristen en gezond voor alleman. Samen gaan rijden is prima. Iets organiseren voor een groep gelijkgestemden nog leuker. Maar definitieve onderscheiden gaan maken. Foei. Whats next, aparte tochten voor lage liggers, voor velomobielen, voor flevobikes (shit dan blijf ik weer alleen over zeker... Oh nee, dan heb ik gelukkig mijn buurman nog). Het is ontspanning of sport he mannen, geen strijd om het gelijk.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#9 Bericht door Ward De Meyer »

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#10 Bericht door GeertJ »

amen :P

Ben eveneens volledig met marc eens. Het moet in de eerste plaats gezellig blijven. Ik zie niet in waarom er geen 'bukkers' mogen mee rijden, en onder 'bukkers' moet je niet alleen de mensen op een koersfiets mee rekenen. Per ligfietsdefenitie, is iedereen op een normale fiets een bukker, oei, dan ben ik dat ook af en toe wel eens... Ga je nu niet meer met mij gaan rijden? :lol:
Punt is, ieder zijn ding, wij ligfiets, zij gewone fietsen, wie heeft "gelijk" allebei van mijn part...
Daarom roep ik op, laten we een beetje verdraagzaam zijn voor elkaar \:D/ blablabla....
en nu stop ik met mijne preek :lol:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#11 Bericht door Gast »

Hoho, we hebben het plots over verdraagzaamheid. Dat is een algemeen en vaag begrip. Het doet mij denken aan de andere wang toekeren.

Ik ben de eerste om onderweg zonder erbij na te denken verdraagzaamheid en hulp toe te passen. Daar heb ik absoluut geen probleem mee en je zou er nog van verschieten.
Maar als ik deelneem aan een kalendertocht, dan wil ik graag weten wie er meedoet. Ligfietsers, low racers, velomobielen. Het maakt mij allemaal niet uit en ik zou er mij goed tussen voelen.

De vraag werd echter gesteld of er ook gewone fietsers mochten meedoen, en daar heb ik op nee op geantwoord. Waarom dienen vragen anders? Alleen maar om ja op te antwoorden?

En nee, ik ben niet de snelste, de sportiefste of wat dan ook. Waar zou ik dàt geschreven hebben? Mijn gemiddelde van 18 km/u is trouwens geen referentie om daarvoor in aanmerking te komen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#12 Bericht door wost »

Patrick jij kan niet de beste, snelste, enz. zijn want dat ben ik :)

En verder mag van mij iedereen mee. Vraag is of ze dat willen. zo ja dan mogen ze dus mee. Van mij mogen ze mee. Val ik nu in herhanling?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#13 Bericht door Gast »

OK Wouter, ik respecteer uw antwoord maar dat moet u aan de voorzitter-vraagsteller richten en niet aan mij.

Ik heb mijn antwoord gegeven, ook al weet ik dat de meesten daar niet mee akkoord gaan en dat ik een hoop ... naar mijn kop mocht verwachten.
Dat risico neem ik er dan maar bij.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#14 Bericht door graddus »

Patrick, dit is wel even aan u gericht. Ik heb geen idee of je je aangevallen voelt door hetgeen ik schreef maar ben in elk geval in de overtuiging dat dit niet zo zou moeten zijn. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat hetgeen wij hier via deze lijst afspreken in hoofdzaak voor ligfietsers bedoeld is. Laten we alleen niet vervallen in een strikte segregatie, maar ons eerder proberen opstellen als een open 'organisatie' waar iedereen eens van mag 'proeven'. Als er dan al zo nodig aan promotie van het ligfietsen gedaan moet worden, lijkt dat me de ideale manier. Verder, en dat geldt gewoon weer als algemene mededeling, vind ik dat we dit soort onderwerpen niet al te diepgravend en serieus moeten nemen, want voor we het weten stoten we mensen voor het hoofd, gaan we vitten en verziekt de sfeer alhier.

Nog een keer Amen? het is tenslotte zondag :D

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#15 Bericht door renaat »

Laat die tandems maar komen.
En de sympathieke bukkers mogen ook mee rijden. ten slotte zijn wij ook sympathieke gasten. (en mogen soms ook mee rijden met hun, zelfs op de tijdrit van hun club)
Natuurlijk willen we niet dat we als liggers plots sterk in de minderheid zijn op onze tochten maar zo'n vaart zal het niet lopen.

Greetz,
renaat
Greetz,

renaat

Plaats reactie