wie mag er mee op toer

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast »

Om even te reageren op het voorstel van de voorzitter.

Ik rijd op dit ogenblik nog met een bukfiets. Waarom? Ben wel overtuigd om over te stappen op ligfiets. Maar gezien ik als ik een ligfiets ga kopen een goeie wil ( want die moet enige tijd meegaan en wat kilometers kunnen verdragen) ben ik nu volop aan het testen. Ik wacht ook op expovelo in feb 2005. Misschien valt daar iets te rapen na al het testen. Maar tegen voorjaar 2005 rijd ik zeker op mijn rug :wink:

Dus een tochtje met de liggers tesamen zou ik wél zien zitten ware het maar om de leden wat beter te leren kennen. Maar ik weet op voorhand dat ik met mijn hybride jullie toch niet kan bijhouden. Het zal dus voor een volgende keer zijn.

Als reactie op de post van pevenage. Ik denk dat we toch allemaal fietsers zijn? Bukkers, liggers of zondagse wielertoeristen? Akkoord dat je er misschien geen allegaartje wil van maken maar enige verdraagzaamheid mag toch dacht ik.

Nog een prettige zondag iedereen
Peter

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#17 Bericht door Wouter D »

peter, wat je natuurlijk ook altijd kunt doen is, als je een tochje wil meerijden en je wil toch liggen is of een fiets gebruiken van een kennis of geoon bij wijze van testen of zo een fiets huren, enkel en alleen voor de tocht.

toen we de eerste ker samen gingen toeren i het gentse waren we met zijn achttienen aan de start, twee daarvan hadden die dag een fiets gehuurd bij Tim omdat ze er zelf nog geen hadden.

groeten

wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

#18 Bericht door El Stino »

voor mij mag iedereen die goesting heeft meerijden.
maar waarom persé mensen willen overtuigen om ook met een ligfiets te rijden? Ik voel me geen missionaris die anderen moet overtuigen van het 'ligfietsgelijk'. Ieder diertje zijn pleziertje!
En trouwens, de snelheden van op zo'n toertochtje kunnen door iedere wielertoerist op het gemakje gehaald worden hoor, zo rap gaat het heus niet!
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

ik denk dat ik reeds besluit kan trekken. We houden het gewoon zoals het is, en wil er eens een enkeling meerijden uit interesse of wat dan ook, dan laten we die gewoon zijn hang gaan.

Wat tandemrijders betreft, heb ik gelijk nog niet echt een oordeel gekregen, zij worden in het hpv-clubje even belangerijk omschreven als een ligfiets, ik denk dat we ze op een van onze tochten wel eens mee mogen uitnodigen om te zien hoe het wordt opgevat, welke tocht, zal ik later wel eens weten mee te delen.

groet
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#20 Bericht door mathias »

ik zou over een paar rare mannen ook nie struikelen, zolang we maar als gentse liggers door het leven kunnen gaan :twisted: en geen gentse bukkers :evil: anders zie ik het nut van een ligfietsforum nie echt meer in.
Mathias

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#21 Bericht door graddus »

Mogen rolstoelers ook mee voorzitter? :lol:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#22 Bericht door Wouter D »

hm, valt te bespreken... maare, hij heeft nog een voet over he, enneuh, klikpedalen, dus kan hij nog steeds mee he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#23 Bericht door graddus »

Nieuwe innovatie, de eenbenige ligger, extra gestroomlijnd door minder frontaal oppervlak.

Gast

#24 Bericht door Gast »

Rolstoelgebruikers zitten wel niet voor hun plezier in een rolstoel. Ik op mijn ligfiets wél!

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#25 Bericht door mathias »

ik zal eens proberen met powercranks, dan kon toch een been gewoon blijven hangen he? en ik heb geen rolstoel ter beschikking. ik pikkel dus rond op krukken, maar met een beetje goeie wil kunt ge da dan ook als hpv gaan beschouwen he :wink:
Mathias

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#26 Bericht door graddus »

Patrick, niet te serieus, de rolstoelopmerking sloeg op Mathias en zijn gebroken enkel...

Plaats reactie