trike verkocht , naca fuego gekocht

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
andre
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 21:45
Fiets: Nazca FUEGO
Locatie: klijndijk
Contacteer:

trike verkocht , naca fuego gekocht

#1 Bericht door andre »

Hallo, wij hadden twee trike's, van g-force, welke heel goed bevielen maar het is zeer moeilijk naast elkaar te fietsen en hebben nu een trike verkocht en een ( gebruikte ) fuego gekocht.
Ik moet zeggen, het bevalt , 90 km verder, erg goed.
Het is nog wel erg wennen om in een mooie rechte lijn te rijden met de 2- wieler evenas mooi wegrijden en stoppen voor een kruispunt. Ook hee scherpe bochten is nog wennen maar dat zal nog wel komen.
Als jullie sugesties hebben om zo snel mogelijk te leren recht te rijden ( om goed naast elkaar te kunnen rijden )dan hoor,lees ik het hier vast wel
m vr gr
andré westendorp
NAZCA FUEGO met garmin streetpilot 2610 navigator, vrouwlief g-force trike xtr

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#2 Bericht door Broeno »

"De fiets volgt de blik". M.a.w., je rijdt meestal automatisch in de richting waar je naar kijkt. Om goed stabiel rechtdoor te kunnen rijden, helpt het dus als recht vooruit kijkt. En hoe verder je kijkt, hoe stabieler. Geleerd op de moto en met succes toegepast op de fiets. :wink:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#3 Bericht door marksje »

Ik veronderstel dat het de full versie van de Fuego is en weet dan dat deze fiets een vrij lange wielbasis heeft. Ikzelf heb de M versie (voor mensen met korte beentjes) doch deze heeft ook nog een vrij lange wielbasis. Aanvankelijk was het ook even wennen ten opzichte van mijn kort Batvusje in het draaiwerk, doch na enige tijd heb je de techniek wel vast en kun je, in volle snelheid, vrij kort draaien. Goede raad; zorg wel voor banden met goede grip want hoe beter je draaitechniek hoe plezanter het wordt en hoe platter je gaat liggen in de bochten tot.....skkkkkrssst :oops:

Gebruikersavatar
andre
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 21:45
Fiets: Nazca FUEGO
Locatie: klijndijk
Contacteer:

#4 Bericht door andre »

Hoi, het meest wennen is nog wel dat bij scherpe bochten, meer dan haaks, keren op de weg ed m'n voeten nog wel eens het voor wiel raken en dat geeft hele rare kunstzinnige bewegingen, ik moet erg wennen om met lage snelheid in zulke bochten niet bij te trappen, anders raak ik het voorwiel, 'k probeer nu meer m'n voeten los te klikken en dan met het midden van m'n voeten te trappen.

groeten andré
NAZCA FUEGO met garmin streetpilot 2610 navigator, vrouwlief g-force trike xtr

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#5 Bericht door Broeno »

Kweenie of het in jouw specifiek geval zal lukken, maar op mijn Azub Max kan ik hiel-wielcontact vermijden door -ingeklikt- mijn voet zo veel mogelijk te strekken en zo dus de hiel omhoog te duwen. Maar het hangt natuurlijk af van speling trapper-band, zitpositie... lenigheid enkel... :twisted:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#6 Bericht door marksje »

Bij het trage korte bochtwerk ga ik altijd wat rechter zitten, stuurtje omhoog en dan met de pedalen ipv rond te draaien, heen en weer peddelen.

Plaats reactie