VM test II

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

VM test II

#1 Bericht door Broeno »

De beslissing om mijn autootje van de hand te doen en te vervangen door een velomobiel is bijna genomen. De wil is er alleszins! :wink:
Ben nu al een tijdje bezig alle velomobielen tegen elkaar af te wegen. Niet simpel, want ze hebben natuurlijk allemaal hun eigen karakter en voor- en nadelen.

Aangezien ik niet direkt een fortuin wil uitgeven aan een fiets en ik ook geen zin heb nog meer dan een jaar te wachten om de auto langs de kant te zetten, vallen er al direkt heel wat VM's af. Nu heb ik de keuze kunnen inperken tot een Alligt Alleweder a4V14 en een Sunrider, ook met Rohloff.

Ik ben aan het afspreken met Pixel-Man om zijn Sunrider eens te gaan proberen. Is er hier ook iemand met een Alleweder a4 die eventueel bereid zou zijn om deze VM-neofiet een klein ritje te laten maken met zijn aluminium ros?... :roll: [-o<

En weet hier ook iemand waar ik zo'n Alleweder kan kopen? Op de site staat dat ze het bouwpakket opsturen, maar aangezien ik niet zo handig ben, :oops: zou ik hem liever afgewerkt kopen. Moet ik hem dan zelf in Dronten afhalen of zo? :shock: :?
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Alleweder is bij Tim Biezemans te Kapellen te bestellen ;-)

Jefs, heeft ziijn alleweder via hem aangekocht, misschien kan je Bij Jef terrecht voor een proefritje, das aan Jef natuurlijk om dat te beslissen :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#3 Bericht door ET »

Broeno,

ik begrijp je "wanhoop", ik heb lang gezocht naar een betaalbare 2e-hands (want m'n auto gaat meer stilstaan, maar vliegt niet buiten). Maar omdat ik niks vond naar mijn goesting, heb ik uiteindelijk een Alleweder-bouwpakket besteld (V8-naafversnelling), want ik veronderstel dat ik handig genoeg ben :wink:
Ik ga het pakket in NL halen... En zodra ik het pakket heb, zal ik hier op de site wel een soort dagboek bijhouden met de evolutie.

Greetz

ET

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

ET schreef:En zodra ik het pakket heb, zal ik hier op de site wel een soort dagboek bijhouden met de evolutie.
Dit lijkt me een heel rof idee :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#5 Bericht door Broeno »

Tja, ik maak me geen illusies over mijn doe-het-zelf gehalte. Als ik zo'n bouwpakket ineen zou steken zou het er waarschijnlijk meer uitzien als een abstract sculptuur van een nestkastje en bij de eerste hobbel in de weg uit elkaar vallen. :shock: :oops: :wink:
Dus voor mij wordt het sowieso een kant-en-klare. Naafversnelling lijkt me wel gepast als het om een autovervangend voertuig moet gaan (onderhoudsarm en zo...) en een beetje bagageruimte moet er natuurlijk ook wel zijn. En als ik dan eens diep in mijne portemonnee kijk, dan blijven Sunrider en Alleweder als meest evidente keuze over. Dilemma, dilemma...
Natuurlijk moet ik ook wel es met beide rijden zodat ik weet wat ik koop hé. Heb tot nu toe nog nie eens in een VM gezéten, laat staan gereden. :roll:
Wie laat me eens een klein toerke doen met zijn Alligt Alleweder a4 of weet er in België één staan om te huren?... [-o< 8-[
@brunomobiel

Plaats reactie