Kantelfiets

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gast

Kantelfiets

#1 Bericht door Gast »

Hallo beste forumgebruikers

Ben op een koersfiets reeds zes keer de wereld rond geweest (in kilometers uitgedrukt) als wielrenner. In mijn jonge tijd dan wel.

Ben ondertussen reeds twintig jaar uitgekeken op het fietsen op de weg? Doe enkel nog MTB af en toe om de reacties scherp te houden.

Vond een nieuwe uitdaging : ligfietsen zou mij wel liggen. Ondertussen schuim ik het internet af (de Versatile van Bruno gezien - fantastisch).

Zoek bij ligfietsen : snelheid - (super)grote afstanden afleggen. Een ligfiets moet nog aangekocht worden.

Kom voorlopig uit bij een Flevobike Racer. Op ligfiets.net wordt hij omschreven als comfortabel maar naar mijn mening nukkig.
Boven de 40 km/u sturen met evenwicht lijkt mij bovendien angstwekkend!

Vooraleer ik de uitgave doe, én daarvoor ook nog eens naar Nederland moet want in België wordt hij niet verkocht, zou ik het toch appreciëren moest iemand mij meer kunnen of willen vertellen over dit type kantelfiets.

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kantelfiets

#2 Bericht door wim »

Patrick Pevenage schreef: Zoek bij ligfietsen : snelheid - (super)grote afstanden afleggen. Een ligfiets moet nog aangekocht worden.
Dan moet je toch ook eens een M5 lowracer overwegen, zeer energiezuinige fiets.
Patrick heeft er onlangs een ritje van 400 km mee gedaan op 1 dag.
Wim Willems

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

de kantelfiets zoals je de flevo omschrijft... ik denk dat je eens te rade kunt gaan bij graddus of zijn buur, beide zijn leden van dit forum, en beide rijden op respectievelijk flevobike, flevotrike. zij zullen met plezier hun ervaringen met je delen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#4 Bericht door graddus »

En met nog veel meer plezier een testrit organiseren (hoe lang ben je ongeveer?). Ik zelf rijd sinds vijf jaar op een flevoracer, mijn buur sinds kort op een transporttrike (niet bepaald een standaardmodel). Mijn ervaringen met de racer zijn dat het een behoorlijke gewenningsperiode vraagt, je moet echt opnieuw leren fietsen. Mijn buur heeft met behulp van de handvaten op het achterdeel van zijn trike wat sneller kunnen leren, maar na een maand of vier is er nog steeds wat sprake van instabiliteit en is fietsen op de racer nog geen sinecure. Het blijft evenwel de meest ontspannen manier van fietsen die ik ken, vooral vanwege het handenvrije karakter ervan. Laat maar eens horen als je meer wil weten.

Gr.
Marc

Gast

#5 Bericht door Gast »

Bedankt voor de positieve en vriendelijke reactie Marc.

Ik meet 1,72 m. Ik houd de uitnodiging tegoed voor een later tijdstip.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#6 Bericht door graddus »

Dan is mijn fiets waarschijnlijk te groot voor je, maar de flevotrike van mijn buurman precies gepast...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#7 Bericht door graddus »

En Patrick, nog steeds wild van een flevoracer, of hebben de hurri en m5 fanaten je al op andere gedachten gebracht?

Gast

#8 Bericht door Gast »

Marc, 't is een Hurricane geworden.

Mijn hart zei een Flevoracer, maar mijn verstand zei Hurri.

En als het op een tweesprong komt dan weet ik uit ervaring : volg het verstand.

Gast

#9 Bericht door Gast »

=D> goede keuze!!!! je gaat er zeker geen spijt van krijgen!veel plezier bij het ligfietsen!

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#10 Bericht door graddus »

Dat kan ik natuurlijk niet over mijn hart laten gaan zonder er iets van te zeggen: 'ik ben nog steeds blij dat ik mijn hart heb gevolgd'. Evenwel toch veel plezier op uw opel astra onder de ligfietsen 8)

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#11 Bericht door GeertJ »

graddus schreef:Evenwel toch veel plezier op uw opel astra onder de ligfietsen
hm, Marc, weet niet of dat positief of negatief bedoeld is, maar hoe ik de opel astra ken is het negatief bedoeld... :roll:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#12 Bericht door graddus »

Hmm duh. Geert, neem een parking vol auto's, hoeveel Astra's staan daar tussen? Neem nu eens een willekeurige groep ligfietsers en tel het aantal Hurri's... No real offense ment ofcourse!

Gast

#13 Bericht door Gast »

Dat een Hurricane vergeleken wordt met een Opel Astra verschaft mij heel wat plezier.

Iets dat veel geproduceerd en verkocht wordt : dat kan niet slecht zijn.
Ten slotte gaat het om een nieuwe oer-Hurricane met hetzelfde ontwerp van jaren terug. En over de jaren heen zijn er al duizenden ongewijzigd van verkocht!!

't Is misschien zelfs zoals een Porsche. Waarom zouden ze veranderen als er niets aan te verbeteren is?
Alhoewel, met een Porsche zou ik niet willen rijden, met een Opel Astra wel.

En Robert Lammerts legt nog altijd op z'n eentje alle randonnages af, van 200 tot 600 tot 1000 km, Parijs-Brest-Parijs over 1250 km inbegrepen. Op een Hurricane. Wie doet hem dat na?
Laatst gewijzigd door Gast op wo 20 okt 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

#14 Bericht door Gast »

Patrick Pevenage schreef: Iets dat veel geproduceerd en verkocht wordt : dat kan niet slecht zijn.
Ten slotte gaat het om een nieuwe oer-Hurricane met hetzelfde ontwerp van jaren terug. En over de jaren heen zijn er al duizenden ongewijzigd van verkocht!!

't Is misschien zelfs zoals een Porsche. Waarom zouden ze veranderen als er niets aan te verbeteren is?
Alhoewel, met een Porsche zou ik niet willen rijden, met een Opel Astra wel.
ik treed die visie bij! :lol:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#15 Bericht door graddus »

Jaja, ik weet het wel, tegen de meerderheid valt niet op te vechten. Ik blijf gewoon lekker zonder handen flevobike rijden (en een citroen) :D

Gesloten