Kantelfiets

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast »

Marc, geen kwaad woord over een Flevo gaat u mij horen zeggen. Inderdaad een comfortabele fiets die zeker het uitproberen waard is. En met vele voordelen.

Wat mij wel afschrikt is de gewenningsduur. Misschien wél zonder handen, maar misschien straks ook zonder tanden.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#17 Bericht door graddus »

Het duurt idd. wel een poosje voor je echt weg bent op een flevobike, maar tanden heb ik er nooit bij verloren. De enige schade is helaas altijd aan de fiets zelf. Het is eigenlijk idioot om op een nieuwe flevobike te leren flevobiken, maar soit.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#18 Bericht door Wouter D »

graddus schreef:Het duurt idd. wel een poosje voor je echt weg bent op een flevobike, maar tanden heb ik er nooit bij verloren. De enige schade is helaas altijd aan de fiets zelf. Het is eigenlijk idioot om op een nieuwe flevobike te leren flevobiken, maar soit.
jaja, men zegt da da een tijdje duurt, elke keer dat ik het probeer moet ik het opgeven, maar wat men ook zegt is dat men na een tijdje echt weg is van da flevobike, er zijn er zoveel die geen andere fiets willen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#19 Bericht door Ward De Meyer »

jaja, men zegt da da een tijdje duurt, elke keer dat ik het probeer moet ik het opgeven, maar wat men ook zegt is dat men na een tijdje echt weg is van da flevobike, er zijn er zoveel die geen andere fiets willen.[/quote]

Een flevobike is zeker de moeite waard om eens te testen of te hebben. Het hangt natuurlijk van ieders evenwichtsgevoel af hoe snel je met zo'n fiets weg bent. Mijn eerste was een racer en na drie dagen intensief(6uur per dag) was ik er eindelijk mee weg. Echt een zalig gevoel om hands free te rijden! Uiteindelijk kon ik de lage 20" wielen niet meer weerstaan en heb ik hem van de hand gedaan. (Met spijt in het hart toch!)
Overlaatst kreeg ik weer de kans om met zo eentje nog eens te rijden maar het lukte me gewoon niet meer. Oefenen is dus de boodschap!!
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gesloten