M5 staartpunt

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Gesloten
Bericht
Auteur
Patrick
Supporter
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 sep 2003, 7:32
Postcode: 9971
Fiets: M5 LR - Baron
Locatie: Lembeke
Contacteer:

M5 staartpunt

#1 Bericht door Patrick »

vraagje voor Haiden en/of andere staartpuntbezitters:

ik ben sinds februari de gelukkige bezitter van een M5 LR met staartpunt
Die staartpunt is in Middelburg zelf gemonteerd en zit achteraan vast met 2 gebogen aluminiumstrips van 2.5 mm dikte.
Die vormen mijn probleem want die breken voortdurend: in ongev. 7000 km zijn die al 4 keer gebroken. Ik heb ze al vervangen door RVS exemplaren met hetzelfde resultaat.
Heb jij dit probleem ook en hoe zit die bij jou vast?

PS: na een stevige schuiver met de LR waardoor mijn enkel 2 maand onbruikbaar geweest is, begint mijn voet nu weer soepel te lopen (en te fietsen) dus meld ik me bij deze ook aan voor de "snelle" trainingstochtjes.

beste groeten

Patrick

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#2 Bericht door Recumby »

om een mysterieuze reden zie ik vandaag pas je berichtje. mijn excuses hiervoor!

ik heb mijn staartpuntje ook met twee strips vastgemaakt achteraan. Nog geen enkele keer afgebroken, maar ik heb er dan ook nog maar +/- 4000 km mee gereden... ik heb niet genoeg verstand van metaal om te zien of het aluminium of RVS is. (tis zeker geen titanium :wink: ).
Bij de eerste (voorjaars-)trainingstocht moet je maar eens kijken waar je montage verschilt van de mijne zijn. Of missch plaats ik nog eens een detailfoto...
succes ermee!
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gesloten