Leitra...?
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Leitra...?
Op dit ogenblik denken we eraan nog een velomobiel in huis te nemen, maar dan wel een die aan een bijzondere reeks eigenschappen moet beantwoorden. Eigenlijk zoeken we een alternatief voor de ouderwetse, zij het wel degelijke maar toch trage bakfiets. Kortom, een velomobiel waarmee je kinderen als boodschappen kunt vervoeren. Sportieve uitstraling of hoge snelheden moeten er wel niet meegehaald worden, maar wel moet er een hoog comfortgehalte mee gemoeid. 't Is immers de bedoeling dat mijn vrouw daar mee rijdt. Eerder korte ritjes dus: wat boodschappen doen in de nabijgelegen dorpen, eens met de kroost een uitstapje doen, een ritje naar de bibliotheek... Dergelijke zaken dus. Eventueel ook
Dit alles overwegend lijkt me de Leitra wel een leuke en degelijke optie. Er bestaat immers de mogelijkheid een kinderzitje achteraan te plaatsen. Instap is gemakkelijk, tevens ook mogelijkheid om eventueel elektrische ondersteuning te voorzien. Jammer genoeg heb ik geen weet van Vlamingen die met eentje rondrijden. Ook in het Nederland is het eerder dun bezaaid. Weet iemand iets meer?
Of gaat jullie voorkeur uit naar een andere velomobiel in dergelijk geval?
Dit alles overwegend lijkt me de Leitra wel een leuke en degelijke optie. Er bestaat immers de mogelijkheid een kinderzitje achteraan te plaatsen. Instap is gemakkelijk, tevens ook mogelijkheid om eventueel elektrische ondersteuning te voorzien. Jammer genoeg heb ik geen weet van Vlamingen die met eentje rondrijden. Ook in het Nederland is het eerder dun bezaaid. Weet iemand iets meer?
Of gaat jullie voorkeur uit naar een andere velomobiel in dergelijk geval?
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
In vergelijking met de Leitra is de Cab-Bike ietsje zwaarder. Daarenboven zie ik niet echt een mogelijkheid om een cabrio-versie te voorzien waarbij dan een kinderzitje achterin kan worden geplaatst. Of zie ik dat verkeerd?Johan Clerx schreef:Eeuwige ... als ik mij niet vergis heeft de Cabbike van Wost een tijdje geleden te koop gestaan. Misschien wil hij hem nog steeds van de hand doen?
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
van een ervaringsdeskundige : een Q met een degelijke fietskar is even comfortabel (kindertjes, boodschappen, brandhoud, containerpark, kamperen, ... het kan allemaal)
En als je dan zonder kinders even naar de winkel wil, krijg je er zonder kar ook nog een redelijk gevulde winkelkar in, en ben je sneller over en weer.
en zonder kar eraan heb jij er weeral een mooi stukje speelgoed in huis
ivglm een triporteur een pak sneller (kruis 25km/h met kar), zeker als je de omliggende dorpen moet bezoeken voor je boodschappen.
En als je dan zonder kinders even naar de winkel wil, krijg je er zonder kar ook nog een redelijk gevulde winkelkar in, en ben je sneller over en weer.
en zonder kar eraan heb jij er weeral een mooi stukje speelgoed in huis
ivglm een triporteur een pak sneller (kruis 25km/h met kar), zeker als je de omliggende dorpen moet bezoeken voor je boodschappen.
Stop Fueling Around
Ik denk dat je die vraag beter bij onze Duitse vrienden stelt.
http://www.velomobilforum.de/forum/
(je bent daar toch al geregistreerd )
Daar zijn er enkelen die met een Leitra rijden.
Mocht het duits een probleem zijn, engels kan daar ook wel.
http://www.velomobilforum.de/forum/
(je bent daar toch al geregistreerd )
Daar zijn er enkelen die met een Leitra rijden.
Mocht het duits een probleem zijn, engels kan daar ook wel.
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
In de cab kan een kind tot 120cm achter de berijder zitten. Gewoon een kussen en voetsteuntjes op de bodem uit isolatieplaat(lichtgewicht he).
En dan heb je nog een zee aan bergruimte over. Snelheidswinst is uitgesloten denk ik. Jezelf een kind en bagage, dan ben je snel met 150 a 200kg op de baan he tegen dat je dat op snelheid hebt ben je je huis al voorbijgesjeesd.
Kom gerust eens kijken naar de mogelijkheden van de cab.
En dan heb je nog een zee aan bergruimte over. Snelheidswinst is uitgesloten denk ik. Jezelf een kind en bagage, dan ben je snel met 150 a 200kg op de baan he tegen dat je dat op snelheid hebt ben je je huis al voorbijgesjeesd.
Kom gerust eens kijken naar de mogelijkheden van de cab.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
wat is trouwens de MTM van zo een Cab? En is die dan op die Maximaal Toegelaten Massa gehomologeerd? Wat gaat de verzekering zeggen in geval van een ongeluk met gekwetsten? Hoe zit dat met testen ivm veiligheid, zijdelingse aanrijdingen enz?...
Op elke bagagedrager staat het mtm. Als je die overschrijdt en er gebeurd een ongeluk dan kan je de fabrikant ervan niet aansprakelijk stellen.
Hoe zit het eigenlijk met die homologaties? Moet niet ieder vehikel door een comissie goedgekeurd worden voor het in het verkeer mag gebracht worden?
Op elke bagagedrager staat het mtm. Als je die overschrijdt en er gebeurd een ongeluk dan kan je de fabrikant ervan niet aansprakelijk stellen.
Hoe zit het eigenlijk met die homologaties? Moet niet ieder vehikel door een comissie goedgekeurd worden voor het in het verkeer mag gebracht worden?
ride to live, live to ride
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Het zijn wel weer behoorlijk verschillende fietsen.wost schreef:In de cab kan een kind tot 120cm achter de berijder zitten. Gewoon een kussen en voetsteuntjes op de bodem uit isolatieplaat(lichtgewicht he).
En dan heb je nog een zee aan bergruimte over. Snelheidswinst is uitgesloten denk ik. Jezelf een kind en bagage, dan ben je snel met 150 a 200kg op de baan he tegen dat je dat op snelheid hebt ben je je huis al voorbijgesjeesd.
Kom gerust eens kijken naar de mogelijkheden van de cab.
Bij de Leitra moet je verdraaid goed letten op de breedte. Hier in Nederland zou je nogal eens problemen kunnen krijgen met de Leitra. De Leitra is maarliefst 98 cm breed! Hoe het zit in Belgenland, weet ik niet maar hier in Zwolle (Nederland) zou ik lang niet overal lekker uit de voeten kunnen met een Leitra. In onze woonwijk zijn bijvoorbeeld bussluizen met fietspaden erlangs die tussen trottoirbanden doorlopen. Die stroken zijn 1 meter breed dus 1 centimeter aan beide kanten speling.......... Verder hebben we hier regelmatig paaltjes die auto's moeten weren van fietspaden. De afstand daartussen is ook niet altijd 1 meter of meer.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Mmmmm... Ons is het eerder te doen om de verhoging van het comfort.ET schreef:Eeuwige,
ik persoonlijk, als leek, zou voor zo'n situatie eerder ne gewone bakfiets kopen/behouden. Gaat een VM zoveel tijdswinst opleveren, rekening houdens met de afstanden enzo?
Greetz
ET
eeuwige reiziger schreef:Kortom, een velomobiel waarmee je kinderen als boodschappen kunt vervoeren. Sportieve uitstraling of hoge snelheden moeten er wel niet meegehaald worden, maar wel moet er een hoog comfortgehalte mee gemoeid. 't Is immers de bedoeling dat mijn vrouw daar mee rijdt. Eerder korte ritjes dus: wat boodschappen doen in de nabijgelegen dorpen, eens met de kroost een uitstapje doen, een ritje naar de bibliotheek... Dergelijke zaken dus.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Welja, maar mijn vrouw krijg ik onmogelijk in die gele banaan (ook niet als de Q in een andere kleur zou worden geverfd ). Ook niet in een van de varianten op hetzelfde thema. Dus geen Mango, geen Alleweder, geen WAW... Zelfs onze eigenste Versatile kan geen genade vinden in haar ogen Wel vond ze de Leiba en Leitra sympathiek ogende velomobielen.crash-quest-dummy schreef:van een ervaringsdeskundige : een Q met een degelijke fietskar is even comfortabel (kindertjes, boodschappen, brandhoud, containerpark, kamperen, ... het kan allemaal)
En als je dan zonder kinders even naar de winkel wil, krijg je er zonder kar ook nog een redelijk gevulde winkelkar in, en ben je sneller over en weer.
en zonder kar eraan heb jij er weeral een mooi stukje speelgoed in huis
ivglm een triporteur een pak sneller (kruis 25km/h met kar), zeker als je de omliggende dorpen moet bezoeken voor je boodschappen.
Zo zie je maar: een mens heeft het niet al in de hand...
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Daarom ook dat ik zeker zou overwegen mijn vrouwtje wat bijkomende kracht te geven. Een Bion X erbij dus.wost schreef:In de cab kan een kind tot 120cm achter de berijder zitten. Gewoon een kussen en voetsteuntjes op de bodem uit isolatieplaat(lichtgewicht he).
En dan heb je nog een zee aan bergruimte over. Snelheidswinst is uitgesloten denk ik. Jezelf een kind en bagage, dan ben je snel met 150 a 200kg op de baan he tegen dat je dat op snelheid hebt ben je je huis al voorbijgesjeesd.
Kom gerust eens kijken naar de mogelijkheden van de cab.
Bedankt voor het aanbod trouwens! Misschien kunnen we dat in de toekomst eens combineren, want ik zou graag ook nog eens bij Bruno binnen stappen.