Leitra...?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LEITRA

#61 Bericht door eeuwige reiziger »

FIKO schreef:@eeuwige..........heeft je vrouw en kind nu al een Leitra ???
Ben er nl ook erg in geinteresseerd geraakt.
Vind er echter zeer weinig info over. Hoe hij rijdt, ventilatie enz...
Snelheid is voor mij minder belangrijk geworden. Vandaar dat ik nu met een Easy Racer Gold Rush fiets. Vorig jaar nog de Groene Weg naar het zuiden gefietst Zalig.!!!
Toch zoek ik weer iets (velomobielerigs)waar ik niet persé snel wil (kan)mee gaan (zoals met mijn Mango, ik kon er gewoon niet traag mee rijden en vergat van de omgeving te genieten....)
FIKO
Wie we daar hebben...! 't Is toch alweer een flinke tijd geleden dat we elkaar tegen het lijf liepen. Toch fijn weer iets van je te horen!

Jammer genoeg nog steeds geen Leitra voor de deur. Wel een Chariot Captain XL die ik, naar gelang de situatie, aan de Versatile, Thorax of... - beware ons - aan de bukfiets hang. Daar moeten we het verlopig maar mee doen. En dat gaat in ieder geval ook minder snel dan met de velomobiel alleen... "'n Kind verandert je leven", zeggen ze dan. :wink:

'k Heb wat met Carl Ramsussen gecorrespondeerd, maar geschrokken als ik was door de hoge prijs - ik lag zomaar van m'n stoel toen ik het hele rekensommetje voorgeschoteld kreeg - van een volledig afgewerkte Leitra hebben we dat plan laten varen. Althans, de aankoop van een nieuwe Leitra. Wel kijk ik blijvend uit naar tweedehands materiaal. Daarbij heb ik al een paar keer achter het net gevist, met daarnaast ook een prijs-materiaalverhouding die niet in balans was. Missie nog niet volbracht, maar de bladzijde is nog niet omgedraaid.

Had jij dan geen nieuwe Mango besteld als vervanging voor die met "de geschonden neus"? En heb je gewoon de garage nog wat voller gestouwd met een bijkomende ligger? Ja, ik vind de ER ook wel machtige fietsen. Een tijdje geleden had ik het geluk met die van Brecht een blokje om in Gent te rijden. Gewoon heerlijk. Tweedehands heel moeilijk in onze contreien te vinden. Misschien dan maar een nieuw exemplaar rechtstreeks in de VS bestellen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

Leitra

#62 Bericht door FIKO »

@eeuwige
Als je op de site van Leitra kijkt en wat opties bij je velomobiel wil, lig je inderdaad vlug aan een sommetje.
Toch maak ik altijd de vergelijking met de aanschaf en verbruik en verzekering en wegentaxen enz.. van een kleine wagen en...........met een hpv krijgt je er bovendien heel wat gezondheid en fietsvreugde en fietsvrienden bij.
Neen, ik had een 26'Quest besteld, maar kreeg hartproblemen.....
Laten checken in UZ Gent en daar stelden ze vast dat mijn hart uitzet bij geweldige inspanningen. Te mijden dus. Je zou nu zeggen dat je met een Q ook trager kunt gaan fietsen, maar ook met de Mango kon ik gewoon niet aan een slakkegangetje fietsen. Na enkele km draaide ik gewoon tegen beter weten de gashendel open.......en voelde de spanning in de borststreek opkomen.......
Mango verkocht........Q verkocht via Ymte en gewoon de relaxere GRR van Easy Racers aangekocht bij Angletech in Colorado, USA.
De neiging om te gaan racen is nu gewoon weg. De rechtere houding wellicht en het 'Harley' gevoel deden me weer genieten van het fietsen zonder pijn. Heb met de ER GRR ook al twee fietsreisjes mee gemaakt, Rondje Nederland en De groene Weg naar het Zuiden, ontspannende vakanties !
Toch wil ik voor slechter weer terug een Velomobiel, ene die niet echt uitnodigd om te gaan scheuren, een Leitra dus...
Wellicht ga ik die eens in Amsterdam gaan proberen want in Belgie heb ik er nog geen gezien.
ligfietsende levensgenieter

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#63 Bericht door Wouter D »

fiko, ik weet nog ergens een superdeluxe cabbike te koop in hamme, is dat nieks voor je? leuk om je trouwens nog eens te horen (lezen?)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Leitra

#64 Bericht door eeuwige reiziger »

FIKO schreef:Als je op de site van Leitra kijkt en wat opties bij je velomobiel wil, lig je inderdaad vlug aan een sommetje.
Toch maak ik altijd de vergelijking met de aanschaf en verbruik en verzekering en wegentaxen enz.. van een kleine wagen en...........met een hpv krijgt je er bovendien heel wat gezondheid en fietsvreugde en fietsvrienden bij.
Tot daar de Ster... :wink: Je hebt natuurlijk meer dan gelijk, maar doordat er hier toch al wat materiaal van de bereden bridage staat (euh, gebruikt wordt - anders klinkt dat nogal verzamelachtig... :oops: ), vergelijk ik eerder de prijszetting van velomobielen onder elkaar. Daar de Leitra eerder occasioneel zal gebruikt worden, wil ik toch ook een beetje de kost in de hand houden. In vergelijking met andere velomobielen vind ik een nieuwe Leitra best wel prijzig.
Neen, ik had een 26'Quest besteld, maar kreeg hartproblemen.....
Laten checken in UZ Gent en daar stelden ze vast dat mijn hart uitzet bij geweldige inspanningen. Te mijden dus. Je zou nu zeggen dat je met een Q ook trager kunt gaan fietsen, maar ook met de Mango kon ik gewoon niet aan een slakkegangetje fietsen. Na enkele km draaide ik gewoon tegen beter weten de gashendel open.......en voelde de spanning in de borststreek opkomen.......
Oei, dat geen al te goed nieuws. Ik moet eigenlijk ook wel toegeven dat je door een velomobiel gekriebeld wordt om de snelheid op te drijven. Daardoor ontgaat de schoonheid van het voorbij flitsende landschap je wel eens.
Mango verkocht........Q verkocht via Ymte en gewoon de relaxere GRR van Easy Racers aangekocht bij Angletech in Colorado, USA.
De neiging om te gaan racen is nu gewoon weg. De rechtere houding wellicht en het 'Harley' gevoel deden me weer genieten van het fietsen zonder pijn. Heb met de ER GRR ook al twee fietsreisjes mee gemaakt, Rondje Nederland en De groene Weg naar het Zuiden, ontspannende vakanties !
Och, wat ben ik jaloers! Rondje Nederland staat al lang op m'n verlanglijstje, naast "rond de grenzen van België", "Vlaanderen Fietsroute", "Dwars door Vlaanderen langs waterwegen"... Geen zin om een verslagje neer te poten in de passende rubriek van dit forum, Fiko?
Toch wil ik voor slechter weer terug een Velomobiel, ene die niet echt uitnodigd om te gaan scheuren, een Leitra dus...
Wellicht ga ik die eens in Amsterdam gaan proberen want in Belgie heb ik er nog geen gezien.
In België is er inderdaad geen Leitra te bespeuren. Er rijden een paar exemplaren rond in Frankrijk en vanzelfsprekend ook een hele bijenzwerm in Duitsland en Denemarken. Die in Amsterdam is wel een ouder type dat, als ik me niet vergis, bijvoorbeeld nog geen volledige framevering heeft. Ook op andere punten is het huidig model geëvolueerd. En vergis je niet, de Leitra is een vaak een miskende velomobiel die mijns inziens het etiket "traag" onterecht krijgt opgeplakt. Als je de laatste ontwikkeling beschouwd - resultaat van allerlei testen in een windtunnel - dan kan de laatste Leitraversie gerust de concurrentie aan van heel wat meer flitsend ogende velomobielen.

In die zin heeft Wouter gelijk de Cab-bike aan te stippen die weldegelijk wat trager is.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#65 Bericht door Jan.E »

De cab-bike is te vergelijken met de leitra en is bovendien een héél stuk goedkoper. Ik persoonlijk vind hem trouwens mooier.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#66 Bericht door eeuwige reiziger »

Jan.E schreef:De cab-bike is te vergelijken met de leitra en is bovendien een héél stuk goedkoper. Ik persoonlijk vind hem trouwens mooier.
Er zijn inderdaad een aantal aanknooppunten, maar tegelijkertijd verschillen beide velomobielen op meerdere essentiële punten. Vertrekkend van dat laatste opteer ik eerder voor een Leitra dan een Cab-bike. Ook dat is natuurlijk een persoonlijk oordeel.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#67 Bericht door wost »

Mijn cab-bike is al een tijdje verkocht, dit ter info.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#68 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:Mijn cab-bike is al een tijdje verkocht, dit ter info.
Binnen- of buitenland?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#69 Bericht door wost »

frankrijk parijs
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#70 Bericht door Wouter D »

oei wost, daar was ik niet van op de hoogte,
niet dus,

wat de leitra betreft, ligfietswinkel amsterdam heeft er lang ene in zijn winkel gehad om te testen, ik weet niet of dat nu nog het geval is,
zo ja, misschien kan je em eens zover krijgen dat hij ermee naar belgie komt,

informeer even,
als hij die nog heeft, kan ik evt informeren of hij er mee naar de ledendag van hpv wil komen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#71 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:frankrijk parijs
In m'n gedachten zie ik de Cab-bike al rondtoeren in hartje Parijs. "Sjaa'nzelizee... Lalala".
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LEITRA

#72 Bericht door eeuwige reiziger »

'n Interessante draad van een bezitter van een nieuwe Leitra Classic:

http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=18038

En Fiko, misschien kunnen we Rasmussen overhalen de Cardoenpromotie voor ons toe te passen? Twee halen, eentje betalen... :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

Leitra

#73 Bericht door FIKO »

Afgesproken :!: :D

Neem jij maar die met de gele bol :D
Ik zal wel die superleitra nemen (hihihi)
ligfietsende levensgenieter

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Leitra

#74 Bericht door eeuwige reiziger »

FIKO schreef:Afgesproken :!: :D

Neem jij maar die met de gele bol :D
Ik zal wel die superleitra nemen (hihihi)
Zouden ze dan al een Leitra Smart hebben? :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#75 Bericht door Wouter D »

de leitra is met zijn compacte lengte eigenlijk wel een beetje de smart onder de velomobielen he
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie