een tripje naar middelburg

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

een tripje naar middelburg

#1 Bericht door Wouter D »

in een mailtje op de lijst van ZILT maakten mijn vingers het volgende oven ons weekendje 21 en 22 aug 2004. is niet volledig maar er zit iets in, het fijne zullen brecht in ik wel in gedachte houden.



ja jongens, ik ben weer eens niet van de partij geweest, zaterdag ben ik samen met een vriend, ik met de limit, hij met de alleweder in een klein avontuurtje gevlogen.

we zijn op weekend vertrokken, via de Lieve, het afleidingskanaal en dan de noordzeeroute met daartussen de fast ferry naar middelburg gefietst. zondag middag terug vertrokken richting Gent maar op redelijk alternatieve route, "We zullen ongeveer zo rijden." en zo hebben we ook gereden. in grote lijnen, breskens - zelzate - gent.

van middelburg naar vlissingen een of andere weg genomen, god weet welke. van breskens uit de LF39 gevolgd tot waar we kruisten met de LF51 daarna is het een beetje parrallel met de LF51 verlopen denk ik. want die bleek ongeveer samen te lopen met de LF39 (de kaart die we bijhadden dacht er anders over, dus kan je verwachten dat we ergens we bedachten dat we wel een goed mis zaten) we zaten gelukkig ongeveer goed.

op het eindpunt waar we zouden overgaan op LF30 bleek de 51 daar ook aanwezig te zijn. De LF30 hebben we dan ook dankzij de kaar redelijk goed kunnen volgen, hier en daar een bordje gemist (dat is wel een nadeel in het belgenlandje dat die bordjes schijnbaar niet veel gecontroleerd worden op aanwezigheid want hier en daar is er toch eentje verdwenen, of veelal verdraaid of zelf als je ver genoeg denkt, verwisseld - waar haal ik het uit-)

swat met een mooie route en de nodige terrassen zijn we met de nodige aandacht van buitenaf toch veilig en wel in Gent geraakt en de krachten leken helemaal niet op te zijn, want de laatste tien km zijn we nog eens lekker naar het onderste van de kan gegaan om eens mooi de eerste te zijn.

daarin gemerkt dat ik mijn limit (met zijn voor het ogenblik brede profielbanden) verkeerd heb uitgerust, wil ik snelheid halen. komt in orde, ik wilde toch al wat bredere banden op de hurri.

voila, da was het.

greetz - een vermoeide - wouter


ps in middelburg op een leuke camping die nog een trekkershuthe vrij had geovernacht. brecht vond dit iets minder want waarvoor had hij die tent en het zware matje dan al die tijd meegezeuld. :lol:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: een tripje naar middelburg

#2 Bericht door Brechtix »

Wouter schreef:..., want de laatste tien km zijn we nog eens lekker naar het onderste van de kan gegaan om eens mooi de eerste te zijn.

daarin gemerkt dat ik mijn limit (met zijn voor het ogenblik brede profielbanden) verkeerd heb uitgerust, wil ik snelheid halen. komt in orde, ik wilde toch al wat bredere banden op de hurri.
Jahaa, lekker scheureuh! Die brede banden kwamen wel goed uit op een drietal (?) km dwars door de wei. Het jaagpad langs het Afleidingskanaal blijkt nl. op een gegeven moment te veranderen in een 4x4 piste, wat ons met onze 3x1 vol bagage wel de nodige moeite gekost heeft. Hartslagmeter sloeg tilt, wanhoop toe, misschien waren die rondcirkelende gieren wel inbeelding, maar de wespen konden in elk geval niet wachten tot we van dorst en uitputting crepeerden. Maar eind goed al goed, we hebben het toch maar mooi overleefd.

Ik lag er toch van te kijken hoe mooi sommige stukjes Vlaanderen wel zijn, vooral de grensstreek rond Wachtebeke (Attends-un-peu in het Frans volgens Wouter), en de LF routes waren voor mij een aangename kennismaking. Je moet wel nog een goede kaart bij de hand hebben, want zoals Wouter al zei, sommige bordjes lijken niet alleen verdraaid of verdwenen maar ook nog verwisseld van nummer.

De goesting borrelt op om eens een weekje te brossen en Vlaanderen Fietsroute te rijden.

Nu echter roept de plicht, ciao,

Br
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Plaats reactie