Kaart met forumleden van de Gentse Liggers

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Kaart met forumleden van de Gentse Liggers

#1 Bericht door BartC »

Ik heb besloten eens een kaartje in Google Maps te maken met daarop de forumleden van de Gentse Liggers. De leden met het hoogste aantal posts heb ik er al ingezet met hun locatie bij benadering...

Verder is er ook nog een ander topic met Routes in Google Maps.

Ik zoek nu mensen die hier ook in geinteresseerd zijn. Ze kunnen me dan hun e-mail adres bezorgen (best via persoonlijk bericht om spam te voorkomen), zodat ze de kaart kunnen zien, en ook zichzelf en anderen erop toe kunnen voegen. Het is de bedoeling dat de kaart alleen zichtbaar is voor leden van de gentse liggers, dus geef de URL aub niet door (om die reden plaats ik de URL hier ook niet, aangezien iedereen dit kan zien).
Bijlagen
tweede versie...
tweede versie...
Laatst gewijzigd door BartC op do 24 jan 2008, 22:25, 3 keer totaal gewijzigd.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#2 Bericht door graddus »

Bart, mezelf vind ik wel terug, maar ik vraag me af wie van ons er in Perkpolder of Kloosterzande woont, want die persoon zou ik dan toch moeten kennen? 8)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#3 Bericht door marksje »

Verdorie nog tamelijk goed gemikt. =D>
Ge hebt wel wat moeten zoeken zeker om de "grootstad" Gits terug te vinden op de kaart :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door BartC »

marksje schreef:Verdorie nog tamelijk goed gemikt. =D>
Ge hebt wel wat moeten zoeken zeker om de "grootstad" Gits terug te vinden op de kaart :wink:
Bwah, gewoon gits ingetypt in het zoekvakje, en google maps deed de rest :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#5 Bericht door BartC »

Naast mezelf heb ik nu al 6 personen toegevoegd die ook de kaart kunnen zien en bewerken. Zijn er mensen die het misschien interessant zouden vinden als ik zo nog een paar extra kaartjes zou voorzien voor bijvoorbeeld:

- fietscafe's
- mooie plekjes om langs te fietsen
- interessante stopplaatsen
- fietsroutes van gentse liggers-tochten
- campings, jeugdherbergen
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#6 Bericht door BartC »

Tsja, het is dan wel al laat, maar ik ben nog niet (echt) moe...
Daarom heb ik nog maar even de kaart een klein beetje aangepast.
(de nieuwe kaart staat in de eerste post van deze thread)

Je kan ze hier al zien op de afbeelding, maar als je de details wil zien, moet je me even een berichtje sturen met je e-mail adres. Dan kan ik je de nodige rechten geven om de kaart te bekijken en aan te passen.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
karien
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 20:34
Postcode: 8020
Fiets: hurricane challenge
Locatie: ruddervoorde
Contacteer:

#7 Bericht door karien »

sorry..

even verkeerd.. :P

pootte mijn pvbericht hier neer.. #-o

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D »

bij gentseliggersfietsroutes zou ik u er normaal wel enkele kunnen doormailen, als ik ze tenminste terugvind.

wel een minpuntje aan de kaart, als je de route laat uitrekenen rijd je best met een auto, want met de fiets mag je niet op de snelweg
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#9 Bericht door jonathan »

spruitje schreef:bij gentseliggersfietsroutes zou ik u er normaal wel enkele kunnen doormailen, als ik ze tenminste terugvind.

wel een minpuntje aan de kaart, als je de route laat uitrekenen rijd je best met een auto, want met de fiets mag je niet op de snelweg
je kan snelwegen vermijden aanduiden

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#10 Bericht door BartC »

Je kan om te beginnen inderdaad al snelwegen vermijden, maar wat je ook nog kan is zelf de route aanpassen. Wanneer je gewoon boven de route gaat hangen met je muis kan je de route verslepen, zodat deze anders getekend wordt. Je creeert zo een aantal punten waar de route langs moet komen.

Het nadeel is wel dat google maps weigert om routes te tekenen waar auto's niet mogen rijden, ook al probeer je dat te forceren.

Door bovenaan de kaart te klikken op 'link naar deze kaart' kan je een link maken zoals deze...
Mijn woon-werk route
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#11 Bericht door eeuwige reiziger »

BartC schreef:Naast mezelf heb ik nu al 6 personen toegevoegd die ook de kaart kunnen zien en bewerken. Zijn er mensen die het misschien interessant zouden vinden als ik zo nog een paar extra kaartjes zou voorzien voor bijvoorbeeld:

- fietscafe's
- mooie plekjes om langs te fietsen
- interessante stopplaatsen
- fietsroutes van gentse liggers-tochten
- campings, jeugdherbergen
Dit is inderdaad een leuk idee, al weet ik niet of een dergelijke kaart wel het juiste werkmiddel is om bijvoorbeeld ook fietsroutes op te plaatsen. Worden op die Google-kaart ook wegen vermeld die niet openstaan voor autoverkeer?

Indertijd heb ik bij de organisatie van de tocht door de Westhoek een aantal kaartjes bijgevoegd (met speciale dank aan Wouter trouwens):

http://www.gentseliggers.net/forum/view ... c&start=75

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#12 Bericht door BartC »

eeuwige reiziger schreef:Worden op die Google-kaart ook wegen vermeld die niet openstaan voor autoverkeer?
Soms wel, maar je kan er geen routes op plannen. Wat echter wel kan is GPS-logs importeren, zodat je de route ziet zoals je ze gereden hebt, ook al kent Google de wegen niet.

Zo heb ik als voorbeeld al een GPS log van de bierroute geimporteerd (na wat gevloek en een hoop werk om ook een 100-tal waypoints die per ongeluk meegekomen waren manueel te verwijderen). Daar moet ik dus nog even mee experimenteren, zodat ik GPS logs kan converteren naar bestanden die alleen een route bevatten (1 lijn dus in google maps) in plaats van voor elk logpunt een marker. Zodra ik dat uitgevist heb zal ik daar eens een handleiding voor maken voor de liefhebbers :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#13 Bericht door BartC »

graddus schreef:Bart, mezelf vind ik wel terug, maar ik vraag me af wie van ons er in Perkpolder of Kloosterzande woont, want die persoon zou ik dan toch moeten kennen? 8)
Niemand, dat was een marker die ik daar per ongeluk had neergezet. Is ondertussen verwijderd.

Verder heb ik ondertussen ook al met succes een route kunnen importeren op basis van een GPS log die spruitje me bezorgd heeft. Deze vind je terug in het topic Routes in Google Maps
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#14 Bericht door Harry59 »

Ik sta niet op de kaart. Waarschijnlijk omdat ik ooit met een Batavus Relaxx gereden heb....
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#15 Bericht door quattrovelootje »

Leuk idee ! Ik zie dat ik al op de kaart ben aangeduid, maar ik wil natuurlijk méér info :wink: Heb je daarom net mijn mail-adres doorgestuurd via pb

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie