even voorstellen CQD

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

even voorstellen CQD

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

awel, dat is de eerste keer dat ik in deze rubriek terecht kom, en ik heb me hier nog niet gepresenteerd :oops:

de eerste VM die ik zag was een AW ergens jaren '97 in de showroom van een skoda garage in Leuven (achter het station)

pas enkele jaren geleden via een collega terug in contact gekomen met de blikken dozen : hij ging er 1 2e hands kopen in flevoland van ene gast die de Qwachttijd uitgezeten had, en ikke mee. (dat is de laatste keer dat ik een VM in de auto heb gestopt, zelfs de LPG-tank moest er voor los) even gaan afstellen bij velomobiel en een Q onder mijn gat gekregen om naar de dichtst bijzijnde fietswinkel te rijden om klikschoenen te gaan zoeken. gevolg ... verkocht !

pas na even mijn collega zijn avonturen aanhoord te hebben en tijdens zijn afwezigheid zijn FAW even geleend te hebben, zelf ook beginnen zoeken naar een 2e hands FAW en plots Q76 te koop gevonden in Brugge ! ik ben die gelijk gaan halen.

enkele maanden verder en in den donkere door een onverlichte bromfietser van het fietspad gecrashed en zo op dit forum terecht gekomen. de Q na reparatie weer gaan ophalen en gelijk het paastreffen meegepikt. de terugrit met Wouter toonde aan dat die 200km zels na enkele maanden inactiviteit met een Q geen probleem zijn.

in het heetst van de zomer mijn kinders en de plakkaatverf hun goesting laten doen. als dat genoeg tijd krijgt om te drogen regent het er niet vanaf. ondertussen is dat er weer vanaf gewassen.

'voor de lol' (tegengesteld aan 'voor een hesp') pik ik ook af en toe (als ik er naartoe wil fietsen) een hpv wedstrijdje mee, en dankzij de krachttraining van een kinderkar (de Cd is dan behoorlijk om zeep) is dat nog plezant ook (15e sprint WK, 26e 45' WK).

kinders en velomobielen is pret voor 4 : als ik ze na school ga halen, mogen ze er alle 3 in, de voorste mag sturen, de middelste moet bankje spelen voor de voorste en de derde zit er voor spek en bonen bij. ik mag dan enkel nog duwen. 1 kindertje kan, als ze gewoon tegen de buik liggen, zonder hinder (of het moest de warmteisolatie of de onmogelijkheid om de regenkap te monteren zijn) meegevoerd worden , hoewel ik me afvraag hoe de arm der wet daar over zou denken, hoewel, de voetjes kunnen niet tussen wielen of kettingen sukkelen en er stoemelings afvallen is ook redelijk onmogelijk ... verder heb ik de enige VM met een echte trekhaak'bol' gemonteerd voor de kinderkar/winkelkar/containerparkkar/brandhoutkar (elke dag 40kg meebrengen, goe zot dus)

het hoe en waarom zit'em voor mij vnl in de kostprijs van automobielen (peak-oil weet je wel, en het veel hoger aantal bewegende en dus onderhoud vergende delen, de taksen en verzekeringen), het ongezonde van automobielen (lawaai, stank en klimaatdestabilisatie) en, last but not least, het lekker opvallen 8) , maar dat komt er ongevraagd bij.

(ik ben trouwens al behoorlijk afgekicked van het fenomeen automobiel : ik zou niet weten bij welk tankstation de naft het goedkoopst staat, kijk voor de bereikbaarheid eerder of het in de buurt van een kanaal ligt dan naast een autosnelweg, en geraak geweldig snel geënerveerd als ik toch eens per AM in de spits beland.)

verder kan ik nog niet zeggen dat een ander door mijn schuld in een VM is beland, maar ik doe mijn best.

ondertussen mijn AM nog steeds niet van de hand gedaan : iemand een 2PK kopen z.g.st weinig kms :wink: ?
Laatst gewijzigd door crash-quest-dummy op wo 31 okt 2007, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Stop Fueling Around

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

WELKOM,
altijd leuk om nieuwe mensen op het forum te hebben :wink:

jonathan, heeft heeeeeel weinig tijd gehad de laatste tijd als je weet wat ik bedoel.... :?

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

update :

2e hands revolver gekocht

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef:update :

2e hands revolver gekocht
Met vergunning? :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#5 Bericht door Piet Piraat »

crash-quest-dummy schreef:update :

2e hands revolver gekocht
Ha, nog ne uitloper van uwe verjaardagstocht vorig jaar! :-)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

rik schreef:Met vergunning? :wink:
neen, wel zonder munitie. (die moet ik nog kweken)(en 'k moet ook nog leren mikken blijkt :? )

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: even voorstellen CQD

#7 Bericht door crash-quest-dummy »

hups zomaar ineens 12 jaar later.
ondertussen is de revolver weer weg (fout gebruikt met opspelende hernia tot gevolg), passen de kinders niet meer in de Q noch aanhangwagen, droom ik nog steeds van een houten VM, was ik al een paar keer het paswoord voor dit forum kwijt en verbaas ik me erover dat het begrip 'outo' nog steeds in gebruik is.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: even voorstellen CQD

#8 Bericht door crash-quest-dummy »

Hup en ondertussen alweer zoveel verder ...
Van 2005 tot 2019 dagelijks geforenzed para velomobiel en vanaf dan bijna niet meer gequetst wegens per trein naar 'twerk.
Of nog erger telewerk. Heel mijn systeem ontregeld, slecht voor de conditie en de kruissnelheid is flink gezakt.
Dringend terug op fietsbaardere afstand gaan werken, me dunkt.

De C²Q doet het nog steeds, een dochter heeft er eens een stageperiode mee rondgereden (na revisie van de versnellingen (de voorste moest met de kettingbuis verlegd worden)) en komt af en toe van stal.
Op de laatste zomerse oliebollentocht was er nog 1 andere 20"Q.
Stop Fueling Around

Plaats reactie