fietspad langs spoorweg in Beveren

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

fietspad langs spoorweg in Beveren

#1 Bericht door tom peeters »

Al jarenlang wordt er gesproken over een fietspad langs de spoorweg in Beveren. Bedoeling is om het reeds bestaande fietspad tussen Sint-Niklaas en Nieuwkerken door te trekken tot in Melsele. Het zou een oplossing kunnen zijn voor een veiliger fietsverkeer tussen Antwerpen-Sint-Niklaas.
Maar voortuigang is er niet echt. Af en toe doe ik navraag bij de gemeente. Zie hieronder de reactie van de mobiliteitsambtenaar. Ze moeten blijkbaar nog beginnen met de onteigeningen. Misschien iets voor 2009 ?

"Er is een overeenkomst met de NMBS afgesloten mbt het gebruikt van hun gronden voor het fietspad. Volgende maand starten de onteigeningen bij particulieren. Als deze afgerond zijn kan het fietspad aanbesteed worden. Het zal nog verschillende maanden duren voor de werken effectief kunnen starten.
Met vriendelijke groeten,
Kirsten Schrevens
Mobiliteitsambtenaar "
tom peeters

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietspad langs spoorweg in Beveren

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Gaat het hier om een stuk van de zogenaamde 'Waaslandfietsroute' waarover de gemeente Waasmunster onlangs een beslissing nam?

http://www.waasmunster.be/website/1428- ... 070911.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: fietspad langs spoorweg in Beveren

#3 Bericht door paulheyndrickx »

Ik zat onlangs op de stoptrein tussen Antwerpen en Beervelde en ik merk dat een groot stuk van dit traject reeds een fietspad heeft.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: fietspad langs spoorweg in Beveren

#4 Bericht door slangetje »

om juist te zijn mist het traject vanaf Nieuwkerke station tot Motel Beveren en van Beveren Station tot ...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Plaats reactie