KarelJ
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
lek
Vanavond lek gereden met de racefiets in the middle of nowhere
Ik ga mijn verdere vragen stellen in het beginnersforum, materiaal & techniek, ...
tenzij hier nog iemand iets te zeggen heeft over de Seiran, ...
Als ik uiteindelijk over ga tot de aankoop van een ligfiets zal ik uiteraard hier een statusupdate geven
Ik ga mijn verdere vragen stellen in het beginnersforum, materiaal & techniek, ...
tenzij hier nog iemand iets te zeggen heeft over de Seiran, ...
Als ik uiteindelijk over ga tot de aankoop van een ligfiets zal ik uiteraard hier een statusupdate geven
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
Challenge Hurricane
Vorige week 2 heel leuke gebeurtenissen meegemaakt:
- ik ben papa geworden van een flinke zoon Jeroen
- ik heb een aantal dagen voor de geboorte van mijn zoon een Challenge Hurricane tweedhands aangeschaft.
Waarom is het nu toch uiteindelijk een Hurricane geworden in plaats van een hoge racer?
Ik ben een testrit gaan doen en de Hurricane was echt mijn ding...
Bijkomende redenen: de testrit was met een Hurricane die in de buurt te koop stond. (Zo moet ik niet (2 maal) naar Nederland voor die Challenge Distance, die volgens mij ook een goede koop geweest zou zijn (de fiets staat nog steeds te koop voor de geïnteresseerden); de fiets werd verkocht door een echte fietsfanaat (toffe gast!!) die heel goed zorg draagt van zijn fietsen; ik kreeg er nog wat extra's bij (reservebinnenbanden, vlaggetje, bandenlichters, toptas, drinkbussen), de buitenbanden waren nog maar de week ervoor vernieuwd, ...
Eerste bevindingen (wel nog maar 35 km mee gereden verspreid over 4 ritten): leuke en snelle fiets, ik moet dringend eens schoenen en plaatjes gaan halen om op die combi-pedalen te rijden (ik voel echt de spieren van mijn bovenbenen na een ritje zonder inklikken), reeds 1 maal in stilstand "gevallen" (voet en hand aan de grond moeten zetten) -> ik naderde verkeerslichten en zag dat het bijna groen ging worden (tegenliggers kregen rood), ik was voldoende vertraagd, maar had er rekening moeten mee houden dat de fietsers die voor mij aan de lichten stonden niet onmiddellijk gingen vertrekken bij groen licht ik probeerde dus om nog traag verder te rijden om niet weer de voetjes aan de grond te moeten zetten, pedaal draaien en aanzetten (met een hoop wagens rondom mij), maar door het late vertrekken van de fietsers voor mij had ik dus te veel snelheid verloren om nog mijn evenwicht te bewaren
Ik vond het wel heel sportief van de wagens achter mij dat ze rustig bleven wachten tot ik weer vertrokken was (zonder claxoneren of tussenwringen)
Als ik wat meer ervaring opgedaan heb en in staat ben om wat grotere afstanden af te leggen, dan post ik wel verdere ervaringen en dan ga ik wel eens een tourtocht meerijden
- ik ben papa geworden van een flinke zoon Jeroen
- ik heb een aantal dagen voor de geboorte van mijn zoon een Challenge Hurricane tweedhands aangeschaft.
Waarom is het nu toch uiteindelijk een Hurricane geworden in plaats van een hoge racer?
Ik ben een testrit gaan doen en de Hurricane was echt mijn ding...
Bijkomende redenen: de testrit was met een Hurricane die in de buurt te koop stond. (Zo moet ik niet (2 maal) naar Nederland voor die Challenge Distance, die volgens mij ook een goede koop geweest zou zijn (de fiets staat nog steeds te koop voor de geïnteresseerden); de fiets werd verkocht door een echte fietsfanaat (toffe gast!!) die heel goed zorg draagt van zijn fietsen; ik kreeg er nog wat extra's bij (reservebinnenbanden, vlaggetje, bandenlichters, toptas, drinkbussen), de buitenbanden waren nog maar de week ervoor vernieuwd, ...
Eerste bevindingen (wel nog maar 35 km mee gereden verspreid over 4 ritten): leuke en snelle fiets, ik moet dringend eens schoenen en plaatjes gaan halen om op die combi-pedalen te rijden (ik voel echt de spieren van mijn bovenbenen na een ritje zonder inklikken), reeds 1 maal in stilstand "gevallen" (voet en hand aan de grond moeten zetten) -> ik naderde verkeerslichten en zag dat het bijna groen ging worden (tegenliggers kregen rood), ik was voldoende vertraagd, maar had er rekening moeten mee houden dat de fietsers die voor mij aan de lichten stonden niet onmiddellijk gingen vertrekken bij groen licht ik probeerde dus om nog traag verder te rijden om niet weer de voetjes aan de grond te moeten zetten, pedaal draaien en aanzetten (met een hoop wagens rondom mij), maar door het late vertrekken van de fietsers voor mij had ik dus te veel snelheid verloren om nog mijn evenwicht te bewaren
Ik vond het wel heel sportief van de wagens achter mij dat ze rustig bleven wachten tot ik weer vertrokken was (zonder claxoneren of tussenwringen)
Als ik wat meer ervaring opgedaan heb en in staat ben om wat grotere afstanden af te leggen, dan post ik wel verdere ervaringen en dan ga ik wel eens een tourtocht meerijden
-
- Kopman
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
- Postcode: 3545
- Fiets: Optima Stinger
- Locatie: Halen
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Proficiat !!
Jij hebt het andersom gedaan... Ik heb mijn stinger een paar dagen na de geboorte van ons dochtertje gekocht. Ik betrouwde het niet zo kort voor de bevalling.
Als je er nu stabiel genoeg op kan rijden kan je hem meenemen in een draagdoek... aangezien een kinderkar nog niet zal gaan zo jong.
Jij hebt het andersom gedaan... Ik heb mijn stinger een paar dagen na de geboorte van ons dochtertje gekocht. Ik betrouwde het niet zo kort voor de bevalling.
Als je er nu stabiel genoeg op kan rijden kan je hem meenemen in een draagdoek... aangezien een kinderkar nog niet zal gaan zo jong.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
meer ervaringen
Ondertussen heb ik al eens een ritje van 46km afgelegd met een belabberd gemiddelde (22 km/uur en veel te hoge gemiddelde hartslag), maar goed, blijkbaar lag dit aan te weinig druk in de banden (kleine 3 bar, ik had beter moeten controleren voor het vertrekken), te slechte conditie, een valling die aan het zoeken was (en ondertussen uitgebroken is) en vele omleidingen die slecht aangeduid stonden, waardoor ik telkens mocht vertragen, stoppen, keren, ...
Gisteren ben ik schoenen + plaatjes gaan halen voor op de combipedalen, maar door nu ziek te zijn, zal de testrit nog enkele dagjes op zich laten wachten.
Tot nu toe nog steeds tevreden van de fiets... (van de toptas iets minder, maar daar zal ik een aparte draad voor openen bij materiaal & techniek)
Gisteren ben ik schoenen + plaatjes gaan halen voor op de combipedalen, maar door nu ziek te zijn, zal de testrit nog enkele dagjes op zich laten wachten.
Tot nu toe nog steeds tevreden van de fiets... (van de toptas iets minder, maar daar zal ik een aparte draad voor openen bij materiaal & techniek)
- lmoens
- Helper
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
- Postcode: 9940
- Fiets: M5 midracer
- Locatie: Ertvelde
- Contacteer:
Re: Challenge Hurricane
2 keer proficiat.KarelJ schreef:Vorige week 2 heel leuke gebeurtenissen meegemaakt:
- ik ben papa geworden van een flinke zoon Jeroen
- ik heb een aantal dagen voor de geboorte van mijn zoon een Challenge Hurricane tweedhands aangeschaft.
ik ben ook hurri-rijder en fiets regelmatig langs het kanaal van Gent - Deinze - Kortrijk.
Als ik het nog eens op voorhand plan zet ik het op last minute, kunnen we misschien samen eens een ritje maken, als je het wil met zo'n ouwe natuurlijk (mijn dochters moeten ongeveer zo oud zijn als uw vrouw.)
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be
www.louismoens.be
- fred101060
- kmvreter v/d maand
- Berichten: 268
- Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
- Locatie: purmerend
- Contacteer:
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
Re: Challenge Hurricane
Allen bedankt voor de toffe reacties tot nu toe
Ondertussen nog steeds met valling, maar toch weer een ritje gemaakt gisteren in het donker (jawel ook langs het kanaal Kortrijk-Deinze-Gent)
De verlichting die nu op het stuur staat, zal vooraan op de kader moeten komen. Ik heb nog een bezemsteel liggen die ik bij mijn schoonvader eens ga gaan verzagen binnenkort om iets te maken zoals op:
http://www.leonwubbe.com/vouwligfiets
ik hou het forum in de gaten...
Je bent maar zo oud als je je voelt, zeggen ze hier altijd, dus leeftijd maakt niet uit.
Ik vrees zelfs dat ik problemen zal hebben om je te kunnen volgen.
Ik ben nog ligfietsbenen aan het kweken, de conditie is maar matig momenteel en ik moet toch nog steeds wennen aan de Hurricane, maar het gaat toch steeds beter.
Ondertussen nog steeds met valling, maar toch weer een ritje gemaakt gisteren in het donker (jawel ook langs het kanaal Kortrijk-Deinze-Gent)
De verlichting die nu op het stuur staat, zal vooraan op de kader moeten komen. Ik heb nog een bezemsteel liggen die ik bij mijn schoonvader eens ga gaan verzagen binnenkort om iets te maken zoals op:
http://www.leonwubbe.com/vouwligfiets
Graaglmoens schreef:ik ben ook hurri-rijder en fiets regelmatig langs het kanaal van Gent - Deinze - Kortrijk.
Als ik het nog eens op voorhand plan zet ik het op last minute, kunnen we misschien samen eens een ritje maken, als je het wil met zo'n ouwe natuurlijk (mijn dochters moeten ongeveer zo oud zijn als uw vrouw.)
ik hou het forum in de gaten...
Je bent maar zo oud als je je voelt, zeggen ze hier altijd, dus leeftijd maakt niet uit.
Ik vrees zelfs dat ik problemen zal hebben om je te kunnen volgen.
Ik ben nog ligfietsbenen aan het kweken, de conditie is maar matig momenteel en ik moet toch nog steeds wennen aan de Hurricane, maar het gaat toch steeds beter.
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
Het is een tijdje geleden dat ik nog op het forum geweest ben...
Ondertussen heb ik een "ESGE Twee beenstandaard" gemonteerd op de Hurricane:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1147
Een twee beenstandaard (pikkel) kan ik iedereen aanbevelen.
Het is nu namelijk mogelijk om mijn fiets te laten rusten op het voorwiel + de standaard of op het achterwiel + de standaard.
Zo is het bij pech onderweg gemakkelijk om b.v. voor de fiets te gaan staan, de fiets op het voorwiel + standaard te laten rusten, met de handen de trappers rond te draaien + te schakelen aan het stuur, met het achterwiel enkele cm in de lucht...
Verder heb ik nu inderdaad verlichting gemonteerd vooraan op de fiets.
Ik heb nog maar ongeveer 600 km gereden op een half jaar tijd, ik hoop het aantal kilometers in de lente + zomer fiks de hoogte in de drijven
update: nog vergeten vermelden
Ik heb mij ook een weber mlite vlaggenstok verlichting gekocht:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1410
Tot nu toe ben ik daar wel tevreden over. Ik had eerst de vrees dat dat lampje niet mooi naar achteren ging gericht blijven op de vlaggenstok, maar tot nu toe is het lampje mooi blijven zitten
Ondertussen heb ik een "ESGE Twee beenstandaard" gemonteerd op de Hurricane:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1147
Een twee beenstandaard (pikkel) kan ik iedereen aanbevelen.
Het is nu namelijk mogelijk om mijn fiets te laten rusten op het voorwiel + de standaard of op het achterwiel + de standaard.
Zo is het bij pech onderweg gemakkelijk om b.v. voor de fiets te gaan staan, de fiets op het voorwiel + standaard te laten rusten, met de handen de trappers rond te draaien + te schakelen aan het stuur, met het achterwiel enkele cm in de lucht...
Verder heb ik nu inderdaad verlichting gemonteerd vooraan op de fiets.
Ik heb nog maar ongeveer 600 km gereden op een half jaar tijd, ik hoop het aantal kilometers in de lente + zomer fiks de hoogte in de drijven
update: nog vergeten vermelden
Ik heb mij ook een weber mlite vlaggenstok verlichting gekocht:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1410
Tot nu toe ben ik daar wel tevreden over. Ik had eerst de vrees dat dat lampje niet mooi naar achteren ging gericht blijven op de vlaggenstok, maar tot nu toe is het lampje mooi blijven zitten
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
drake alleweder
Gisteren ben ik bij Jonathan de drake alleweder gaan ophalen.
Jonathan, nogmaals bedankt voor de goede ontvangst, het was leuk om eens een aantal andere modellen uit te proberen en als we beiden eens meer tijd hebben, dan wil ik die flevotrike wel eens proberen onder de knie te krijgen.
De condor is echt niet voor mij, veel te hoog!!
Na een terugrit van 105 km met de alleweder op de aanhangwagen naar Merelbeke (om aanhangwagen terug bij mijn schoonouders achter te laten), ben ik 's avonds dan naar huis gereden met de alleweder (24 km).
Die eerste rit van 24 km beviel goed, al bij al wel maar een gemiddelde van 22 km/uur, maar goed, de kruissnelheid lag toch al meestal rond de 26 km/uur en ik heb mij geamuseerd.
Bergop (drie bruggen vanuit kwasi stilstand) was nog niet echt ideaal (12 km/uur) en ik sluit mij aan bij het rijtje dat beweert dat voor velombielen terug andere spieren aangesproken worden ten opzichte van andere ligfietsen. Ik dacht dat ik door de vele km's met de hurricane de afgelopen weken beter conditioneel ging voorbereid zijn...
Hoewel ik er wel moet bij zeggen dat ik gerust nog een eindje zou kunnen doorgefietst hebben na die eerste 24 km, maar 's avonds waren er nog andere plannen.
Vandaag geen last van de beenspieren, wel wat pijn aan de armen opzij (blijkbaar wat gekneusd door de zijranden van de alleweder, ik moet nog eens bekijken hoe ik dit kan voorkomen in de toekomst)
Deze morgen het tellertje op 0 (eigenlijk op 24) gezet en eventjes de neus van de alleweder verwijderd om de 2e lamp terug aan te sluiten (de bedrading was losgekomen). Daarna met het nodige gevloek toch de truc gevonden om de neus terug te monteren
Wat moet er nu nog gebeuren?
- claxon monteren (erbij gekregen van Jonathan, maar de oude defecte claxon is momenteel nog gemonteerd)
- bel monteren (ik hoop die claxon niet te veel te gebruiken, wat een hels geluid!!)
- knipperlicht installatie monteren (ook los erbij gekregen)
Met het hermonteren van de voorderailleur ga ik voorlopig eventjes wachten
Voor de rest staat de fiets in topconditie (klaar voor vele km's) en de beschildering is in het echt nog mooier dan op foto
Ondertussen heb ik mijn avatar aangepast (ik heb de avatar van de drake alleweder van Jonathan gekregen)
Binnenkort volgen (normaal gezien) wel wat foto's
Jonathan, nogmaals bedankt voor de goede ontvangst, het was leuk om eens een aantal andere modellen uit te proberen en als we beiden eens meer tijd hebben, dan wil ik die flevotrike wel eens proberen onder de knie te krijgen.
De condor is echt niet voor mij, veel te hoog!!
Na een terugrit van 105 km met de alleweder op de aanhangwagen naar Merelbeke (om aanhangwagen terug bij mijn schoonouders achter te laten), ben ik 's avonds dan naar huis gereden met de alleweder (24 km).
Die eerste rit van 24 km beviel goed, al bij al wel maar een gemiddelde van 22 km/uur, maar goed, de kruissnelheid lag toch al meestal rond de 26 km/uur en ik heb mij geamuseerd.
Bergop (drie bruggen vanuit kwasi stilstand) was nog niet echt ideaal (12 km/uur) en ik sluit mij aan bij het rijtje dat beweert dat voor velombielen terug andere spieren aangesproken worden ten opzichte van andere ligfietsen. Ik dacht dat ik door de vele km's met de hurricane de afgelopen weken beter conditioneel ging voorbereid zijn...
Hoewel ik er wel moet bij zeggen dat ik gerust nog een eindje zou kunnen doorgefietst hebben na die eerste 24 km, maar 's avonds waren er nog andere plannen.
Vandaag geen last van de beenspieren, wel wat pijn aan de armen opzij (blijkbaar wat gekneusd door de zijranden van de alleweder, ik moet nog eens bekijken hoe ik dit kan voorkomen in de toekomst)
Deze morgen het tellertje op 0 (eigenlijk op 24) gezet en eventjes de neus van de alleweder verwijderd om de 2e lamp terug aan te sluiten (de bedrading was losgekomen). Daarna met het nodige gevloek toch de truc gevonden om de neus terug te monteren
Wat moet er nu nog gebeuren?
- claxon monteren (erbij gekregen van Jonathan, maar de oude defecte claxon is momenteel nog gemonteerd)
- bel monteren (ik hoop die claxon niet te veel te gebruiken, wat een hels geluid!!)
- knipperlicht installatie monteren (ook los erbij gekregen)
Met het hermonteren van de voorderailleur ga ik voorlopig eventjes wachten
Voor de rest staat de fiets in topconditie (klaar voor vele km's) en de beschildering is in het echt nog mooier dan op foto
Ondertussen heb ik mijn avatar aangepast (ik heb de avatar van de drake alleweder van Jonathan gekregen)
Binnenkort volgen (normaal gezien) wel wat foto's
- Jef
- chauffeur
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
- Postcode: 2610
- Fiets: Optima Lynx
- Locatie: Wilrijk
- Contacteer:
Veel succes met je alleweder!
Gewoon met de armen buiten, ellebogen over de rand, rijden stuurtje los op de buik laten liggen. Zééér ontspannen.KarelJ schreef:Vandaag geen last van de beenspieren, wel wat pijn aan de armen opzij (blijkbaar wat gekneusd door de zijranden van de alleweder, ik moet nog eens bekijken hoe ik dit kan voorkomen in de toekomst)
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.
-
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
- Postcode: 9800
- Fiets: Ice Sprint X
- Locatie: Deinze
- Contacteer:
De foto's zullen nog eventjes moeten wachten, het weer is te slecht en het gras staat te lang voor een mooie fotoshoot.
Ondertussen heb ik vorig weekend mijn eerste klapband gehad (rechtervoorwiel).
Ik was nog 12 km van huis toen ik plots een luide knal hoorde, ik ben onmiddellijk gestopt en ben na het uitstappen mijn wieldoekje gaan zoeken (lag een 20-tal meter terug in de berm).
Dat moet er door de klapband afgevlogen zijn.
Toen ik de binnen- en buitenband wou vervangen door de reserveexemplaren (1 van de voordelen van een velomobiel - je kan dat allemaal meenemen), kwam ik tot de constatatie dat het kogelkopje dat zich bevindt tussen het plaatje aan het wiel en de stang die naar het stuur gaat, niet langer aan die laatste stang verbonden was (de schroefdraad was nochtans niet beschadigd).
Ik weet niet of de klapband veroorzaakt is door het wiel dat stuurloos werd of omgekeerd.
Ik had niet het juiste materiaal bij om dat ter plaatse op te lossen, dus heb ik maar de velomobieltaxi van dienst gebeld (dankuwel Els, mijn fantastische vrouw). Blijkbaar past een alleweder in een Renault Kangoo, welliswaar met het achterwiel buiten de Kangoo
Terwijl ik daar tijdens het wachten op mijn taxi ter plekke nog een poging deed om alles hersteld te krijgen (de band was snel vervangen) kwamen nog een aantal mensen kijken uit hun huizen wat die knal veroorzaakt had en er was zelfs een redelijk oude man die een praatje kwam maken en onmiddellijk begon dat problemen aan de fiets onderweg niet leuk zijn. Ik vond dat wel tof dat deze man wist dat het een fiets was, dit in tegenstelling tot de wielertoerist die ik eerder die dag tegenkwam op het fietspad langs de R4 (ring Gent) die aan het trainen was achter een scooter maar mij wel toeriep dat ik daar niet mocht rijden, dat het een "velobaan" was...
Ik heb nog geen tijd gehad om alles terug te bevestigen en om een uitrolproef te gaan doen om de alleweder terug uit te lijnen (die nu zeker nodig zal zijn), hopelijk lukt dit dit weekend (vandaag en morgen moet ik rusten van de dokter, maar hopelijk ben ik dit weekend al wat beter/gezonder)
Ik ben wel blij dat ik die panne niet 10 km eerder gehad heb, anders ging het een lange wandeling langs de Schelde worden + lag mijn wieldoekje bijna gegarandeerd in de Schelde.
Wat hebben we vandaag (ok, vorige zondag) geleerd? 1. Eerst nog eens beter bekijken welk materiaal ik allemaal moet meenemen voor ik nog eens een tocht onderneem, zodat ik onderweg ook dergelijke problemen kan oplossen... 2. Als je een voorwiel wilt verwijderen, dan mag de fiets niet op de (hand)rem staan, dat wist ik nochtans al, maar ik moest het toch nog eens ondervinden
Ondertussen heb ik vorig weekend mijn eerste klapband gehad (rechtervoorwiel).
Ik was nog 12 km van huis toen ik plots een luide knal hoorde, ik ben onmiddellijk gestopt en ben na het uitstappen mijn wieldoekje gaan zoeken (lag een 20-tal meter terug in de berm).
Dat moet er door de klapband afgevlogen zijn.
Toen ik de binnen- en buitenband wou vervangen door de reserveexemplaren (1 van de voordelen van een velomobiel - je kan dat allemaal meenemen), kwam ik tot de constatatie dat het kogelkopje dat zich bevindt tussen het plaatje aan het wiel en de stang die naar het stuur gaat, niet langer aan die laatste stang verbonden was (de schroefdraad was nochtans niet beschadigd).
Ik weet niet of de klapband veroorzaakt is door het wiel dat stuurloos werd of omgekeerd.
Ik had niet het juiste materiaal bij om dat ter plaatse op te lossen, dus heb ik maar de velomobieltaxi van dienst gebeld (dankuwel Els, mijn fantastische vrouw). Blijkbaar past een alleweder in een Renault Kangoo, welliswaar met het achterwiel buiten de Kangoo
Terwijl ik daar tijdens het wachten op mijn taxi ter plekke nog een poging deed om alles hersteld te krijgen (de band was snel vervangen) kwamen nog een aantal mensen kijken uit hun huizen wat die knal veroorzaakt had en er was zelfs een redelijk oude man die een praatje kwam maken en onmiddellijk begon dat problemen aan de fiets onderweg niet leuk zijn. Ik vond dat wel tof dat deze man wist dat het een fiets was, dit in tegenstelling tot de wielertoerist die ik eerder die dag tegenkwam op het fietspad langs de R4 (ring Gent) die aan het trainen was achter een scooter maar mij wel toeriep dat ik daar niet mocht rijden, dat het een "velobaan" was...
Ik heb nog geen tijd gehad om alles terug te bevestigen en om een uitrolproef te gaan doen om de alleweder terug uit te lijnen (die nu zeker nodig zal zijn), hopelijk lukt dit dit weekend (vandaag en morgen moet ik rusten van de dokter, maar hopelijk ben ik dit weekend al wat beter/gezonder)
Ik ben wel blij dat ik die panne niet 10 km eerder gehad heb, anders ging het een lange wandeling langs de Schelde worden + lag mijn wieldoekje bijna gegarandeerd in de Schelde.
Wat hebben we vandaag (ok, vorige zondag) geleerd? 1. Eerst nog eens beter bekijken welk materiaal ik allemaal moet meenemen voor ik nog eens een tocht onderneem, zodat ik onderweg ook dergelijke problemen kan oplossen... 2. Als je een voorwiel wilt verwijderen, dan mag de fiets niet op de (hand)rem staan, dat wist ik nochtans al, maar ik moest het toch nog eens ondervinden