ligfietser in spé

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Gesloten
Bericht
Auteur
gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

ligfietser in spé

#1 Bericht door gert »

hoi, ik ben Gert en zou een ligfiets aanschaffen oa voor woon-werkverkeer(Haaltert-Gent 32km) maar zie door het bos de bomen niet meer. Snelheid, beetje comfort en veiligheid zijn belangrijk. Huren van een lig-fiets kan ook maar dit zou ik pas doen als ik al een selectie gemaakt heb.Wie helpt me een op weg :?: Heb en kel embryonale ervaring met ligfiets via fietsbeurs.

Daag, :wink:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#2 Bericht door wost »

32km is vrij ver voor woon-werk. Maar zeer goed te doen. Als er veel lange rechte stukken in het traject zitten zou ik kiezen voor iets laags. dus lage racer. Maar die zijn meestal niet geveerd en dat geeft dus iets minder luxe. De zephyr low racer en de optima cobra hebben wel vering. Verder iets hoger met vering: challenge fujin, challenge taifun, hurry(heb ik zelf mee gereden en vond ik achteraf een miskleun), optima stinger, ...
Verder zou ik zelf kiezen voor alles van M5. De nieuwe street racer ziet er snel uit. De shock proof serie kan me ook wel bekoren.

Waarom kies ik voor M5? Omdat ik zelf sinds kort met hun oudste model rijd de 28/20. Deze ziet er zeer rudimentair en voorbijgestreefd maar is toch heel wat sneller dan de hurricane.

M58 heeft wel als nadeel dat ze geen klapsturen hebben en zeer duur zijn. Omdat ze nogal duur(lees overdreven goed) zijn afgemonteerd.

Dus mijn short-list van goedkoop naar duur:
-M5 bij speedliner 28/20(dit is geen reclame want de mijne zijn verkocht)
te krijgen bij elfiets
-zephyr low racer
-andere low racer-achtigen
-M5 shock-proof 26/26
-velomobiel(luxe in de winter, heet in de zomer)
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#3 Bericht door GeertJ »

wost schreef:challenge taifun, hurry(heb ik zelf mee gereden en vond ik achteraf een miskleun)
Wouter, kun je mss eens zeggen waarom je de hurri een miskleun vind? Niet dat ik zelf met een hurri rij maar er zijn er wel heel wat die daar mee rond rijden en tot nu toe zeggen die dat het een schitterende fiets is. Ik heb zelf een zephyr, en ben daar heel content van. Heb wel een paar aanpassinge gedaan, nml, de kettingloop heb ik boven mijn voorwiel gelegd omdat ik er niet mee overweg kon dat mijn ketting constant tegen mijn band aankwam als ik moest draaien. Qua vering ondervind ik niet erg veel last. Je wordt het gewoon zou ik zeggen. Als je natuurlijk van een andere geveerde fiets overstapt zal het wel effen wennen worden. Verder zou ik zeggen, testen, zeer veel testen tot dat je een model vind dat goed bij je past, zodanig dat je lang met plezier op een fiets rond rijdt...
Veel succes!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#4 Bericht door Gast »

Ik ben heeeel tevreden met mijne hurri, rijd goed (nu ietsje sneller met lage vering eronder), zeer comfortabel, wendbaar, ge kunt al es wa meepakke van bagage. Volgens mij is het de all rounder van de ligfietsen. Ik fiets er af en toe mee naar den unief, en voor de rest vooral vrijetijdgebruik, maar kgebruik hem evengoe voor achter boodschappen te gaan of es op men gemak naar de zee te rijden. Ik ben er zeeeer tevreden over,ik heb hem vandejaar in augustus drie jaar en nog nooit problemen meegehad. Mocht ik momenteel een nieuwe moete kopen, zou het waarschijnlijk terug een hurri zijn (mischien een enigtal twijfel met de fuji), vooral omwille omdat hij op alle gebied inzetbaar is, zowel woon-werk verkeer als snelheid als comfort als toerfiets. Kzou zegge, ga hem zeker testen. En afhankelijk van u eigen ervaring een goede keuze te maken. Maar volgens mij zit ge met de hurri zeker niet met een miskoop en zijn er veel mensen die erzo over denken (alsik zie hoeveel hurri's ik tegenkom) de site van challenge:
http://www.challenge-ligfietsen.nl/

veel succes met de zoektocht, en zo snel mogelijk ene aanschaffe he :D

gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

#5 Bericht door gert »

Mijn schrijven (op 22/06/04) op de reactie van WOST en STIJN is blijkbaar misgelopen. kBen nog niet zo gewoon dit forum te
gebruiken :oops: Bij dit gezegd zijnde BEDANKT.
Wat de ligfietsen betreft, kzal maar eens binnenspringen in de komende dagen bij de Ligfiets in Gent. Challenge -fietsen lijken mij mooi en sportief om mee te starten. Mijn embryonale ervaringen ermee zie je dan wel eens verschijnen.

Daag \:D/

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#6 Bericht door Brechtix »

gert schreef: Mijn embryonale ervaringen ermee zie je dan wel eens verschijnen./
We zijn benieuwd!

Dat is toch wel een behoorlijke afstand om te pendelen. Wat je dus zeker ook eens moet proberen is een velomobiel te huren bij fietser.be.

succes,

Br
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

hurry

#7 Bericht door mario »

kopen zo een hurry :D
Ikzelf rij nu 240km van Aalst-Gent 4keer in de week 30km enkele reis!!!
Dit is best te doen.In den beginne moet je wat tanden bijten,maar het loont de moeite!!
Er zijn maar twee problemen en dat zijn automobilisten en lekke banden(4keer plat op 3600km.Dit zijn meteen ook de km die ik op drie maanden heb afgebold),dus om terug te komen op de hurry een zeer goede fiets kan veel bagage mee en rij een behoorlijke gemiddelde snelheid.deze ga ik niet zeggen aangezien nogal gegoocheld wordt met getallen :P :oops:
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

Ikzelf was zeer tevreden over de hurry tot ik andere fietsen had bereden.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

eerste embyonale ervaring

#9 Bericht door gert »

kBen zaterdag eens binnengesprongen bij de Ligfiets Gent. De zaakvoerder had blijkbaar niet veel interesse in toekomstige nieuwe klanten en zat blijkbaar met zijn vakantieplannen in zijn hoofd. Voor een fiets te huren voor volgende zaterdag of komende weken kon hij me nike garanderen want er was blijkbaar personeel ziek en daar hij in Frankrijk zal zitten om ligfietsen te testen zal de winkel weinig of niet open zijn . kMoet maar naar de Ligfiets in Antwerpen gaan. :evil:

kHeb me die zaterdag effe aangesloten bij een groepje die daar een ligfiets kwamen huren en effe uitproberen in een straatje.
Mijn eerste testfiets was een zitligfiets van Flevobike met vast bovenstuur.
Heel goed meegevallen. Op naar een hoger niveau nl challenge mistral
met los bovenstuur. Al zigzaggend het straatje door , maar na een paar keer was ik er vlot mee weg. Een heerlijk gevoel dat ligfietsen. Nog eens een andere fiets geprobeerd maar met een onderstuur. Al wat moeilijker om op te stappen en na één pedaalslag kennis gemaakt met het Gentse asfalt :oops: Na enkele pogingen zigzaggend van start gegaan en zo aangekomen ook. kZat op die ligfiets minder ontspannend en prefereer voorlopig ligfiets met bovenstuur( kan wel nog veranderen na meer ervaring). Al bij al heel positieve ervaringen met een ligfiets (had wel wat een stijve nek erna , waarschijnlijk wat van de opwindeng)
kZit al te wachten op mijn volgende ritten. DUS AAN HET PERSONEEL VAN DE LIGFIET IN GENT , ZORG DAT GE GENEZEN ZIJT \:D/

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

dat personeel van ligfiets gent, is bij mijn weten nog altijd hetzelfde van ligfiets antwerpen,
manu krijgt het toch niet te hoog in zijn bol, hoop ik.
natuurlijk met verlof in het voruitzicht, binnen kort de gentse feesten, zou je je wel eens kunnen mogen haasten. anders moet je tot eind julie wachten.

in ieder geval veel plezier nog met het avontuur der ligfietstesten.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#11 Bericht door Dries »

Het schijnt nochtans echt waar te zijn: Filip in Gent, en iemand wiens naam me ontsnapt in Antwerpen...

fluppe plukke
Nieuweling
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 21:23
Locatie: Veurne W. Vl.
Contacteer:

#12 Bericht door fluppe plukke »

Toen ik een paar weken terug naar de ligfiets te Gent ging werd ik zeer zeer goed ontvangen door Filip, hij heeft me met meerdere fietsen laten kennismaken en was zeer behulpzaam. Bij mijn tweede bezoek was hij zelfs zo goed om met mij naar zijn woonst te rijden nadat ik met de ligfiets lelijk ten val was gekomen.
Het zou mij dan ook verbazen moest je in de winkel te Gent met Filip kennis hebben gemaakt. Manu heb ik daar bij mijn tweede bezoek ook ontmoet en die was al even behulpzaam en vriendelijk.
Blijkbaar op het verkeerde moment in de winkel geweest, bij het volgende bezoek is het hopelijk beter :roll:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

het zal echt wel het verkeerde moment geweest zijn, want idd, behulpzaam zijn ze meestal wel, des te meer in mijn geval, daar ik niet meer elke week langsga (vroeger werd me wel eens gezegd dat ik altijd wel iets nodig had, een lastige klant dus, mss denkt dries er nu ook zo over :roll: )

ik heb net zoals de meesten niet te klagen over ontvangst en dergelijke, depannage soms iets minder (zie bahoofdhistoriek) maar globaal gezien, doen ze enorm hun best om hun klanten (en ook mogelijke klanten) zoveel mogelijk te behagen?
Dries Het schijnt nochtans echt waar te zijn: Filip in Gent, en iemand wiens naam me ontsnapt in Antwerpen...
dus zijn beide winkels meer open??
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#14 Bericht door Gast »

wel wat een stijve nek erna , waarschijnlijk wat van de opwinding
Ik denk niet van de opwinding, maar omdat je de houding niet gewoon bent.
Ik had dat ook in het begin en ik wou een hoofdsteuntje kopen, maar dat gaat erg vlug over, zodat ik al vergeten ben dat ik een hoofdsteuntje wou kopen.

JP

Gesloten