AAW nr 54
-
- Neo Prof
- Berichten: 232
- Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
- Postcode: 8501
- Fiets: Strada
- Locatie: Bissegem
- Contacteer:
AAW nr 54
Vandaag de AAW uit Frankrijk gaan ophalen.
Naar blijkt uit de factuur is het de oude fiets van Lutgard Fleerackers uit Duffel De fiets is dus terug in Belgie.
Natuurlijk vandaag een langer testritje gemaakt en vergeleken met mijn FAW.
De AAW is lichter en rijdt stiller. Maar NIET sneller, of misschien een klein beetje. Hij blijft langer bollen zonder trappen en natuurlijk is hij (bijna) nieuw. Hij ziet er nieuwer uit dan mijn FAW natuurlijk, maar dat is subjectief. ik hou eigenlijk meer van oude doorleefde dingen. Nu met de AAW zal dat ook wel lukken om hem wat doorleefder te laten uitzien haha
pluspunten tov FAW:
het gewicht
de stilte tijdens het rijden is beter, alhoewel nog niet echt perfect, toch nog wat gekraak van de aluminium maar ja, dat zal ik er niet uit krijgen vrees ik
ruimte in de koffer is groter
3*8 versnellingen ipv van 7
het stoeltje is gemakkelijk aanpasbaar voor grotere of kleinere gebruikers
een goede klaxon met zo'n rubber bol die POEEEET zegt
Goeie verlichting. weliswaar maar 1 koplamp maar die schijnt goed. Nu hoop ik van wat langer dan 1/2 uur te kunnen rijden in het donker.
Het 26" achterwiel zorgt toch wel voor een betere en soepeler loop naar mijn gevoel.
minpuntje
die aerodynamisch weggewerkte spiegeltjes zijn van weinig nut. Als ik er al iets in zie is het zo ver weg dat ik er niet meer op let. Ik ga moeten opletten bij het links indraaien en inhalen. ik overweeg van nog een koppel spiegels bij te plaatsen eventueel.
De FAW staat nog altijd te koop, blijkbaar niet veel liefhebbers hier, ik ga eens bij ligfietsplaza proberen als de veiling op e bay afgelopen is. Naar mijn mening een nog verdraaid goede fiets voor wat hij moet kosten.
Naar blijkt uit de factuur is het de oude fiets van Lutgard Fleerackers uit Duffel De fiets is dus terug in Belgie.
Natuurlijk vandaag een langer testritje gemaakt en vergeleken met mijn FAW.
De AAW is lichter en rijdt stiller. Maar NIET sneller, of misschien een klein beetje. Hij blijft langer bollen zonder trappen en natuurlijk is hij (bijna) nieuw. Hij ziet er nieuwer uit dan mijn FAW natuurlijk, maar dat is subjectief. ik hou eigenlijk meer van oude doorleefde dingen. Nu met de AAW zal dat ook wel lukken om hem wat doorleefder te laten uitzien haha
pluspunten tov FAW:
het gewicht
de stilte tijdens het rijden is beter, alhoewel nog niet echt perfect, toch nog wat gekraak van de aluminium maar ja, dat zal ik er niet uit krijgen vrees ik
ruimte in de koffer is groter
3*8 versnellingen ipv van 7
het stoeltje is gemakkelijk aanpasbaar voor grotere of kleinere gebruikers
een goede klaxon met zo'n rubber bol die POEEEET zegt
Goeie verlichting. weliswaar maar 1 koplamp maar die schijnt goed. Nu hoop ik van wat langer dan 1/2 uur te kunnen rijden in het donker.
Het 26" achterwiel zorgt toch wel voor een betere en soepeler loop naar mijn gevoel.
minpuntje
die aerodynamisch weggewerkte spiegeltjes zijn van weinig nut. Als ik er al iets in zie is het zo ver weg dat ik er niet meer op let. Ik ga moeten opletten bij het links indraaien en inhalen. ik overweeg van nog een koppel spiegels bij te plaatsen eventueel.
De FAW staat nog altijd te koop, blijkbaar niet veel liefhebbers hier, ik ga eens bij ligfietsplaza proberen als de veiling op e bay afgelopen is. Naar mijn mening een nog verdraaid goede fiets voor wat hij moet kosten.
-
- Neo Prof
- Berichten: 232
- Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
- Postcode: 8501
- Fiets: Strada
- Locatie: Bissegem
- Contacteer:
ah dubbele achterbrug Edje en een 26" achterwiel
en 3*8 versnellingen dual sram. Vannacht nog een ritje gedaan om mijn batterij te testen. Die versnellingen zijn een hele verbetering. Nu voel ik terug alsof ik met een fiets schakel in plaats van met de FAW was dat precies een klein auto'tje. 1 ontgoocheling: waar mijn gemiddelde snelheid met de FAW opgelopen was tot 23/u heb ik met de AAW slechts 21 gereden lol dat viel tegen, maar op rechte stukken met beide fietsen haal ik vlot 28/u en 30 met een beetje inspanning.
De AAW zou moeten sneller zijn in het optrekken, want ik kan sneller naar hogere versnellingen klimmen. Echter gisteren nog niets van ondervonden. Tja, ik moet de AAW terug leren kennen en gebruiken hé
Nu nog asap klikpedalen kopen want als ik van mijn spd pedalen ga schieten heb ik gegarandeerd een deuk in mijn mooie AAW
en 3*8 versnellingen dual sram. Vannacht nog een ritje gedaan om mijn batterij te testen. Die versnellingen zijn een hele verbetering. Nu voel ik terug alsof ik met een fiets schakel in plaats van met de FAW was dat precies een klein auto'tje. 1 ontgoocheling: waar mijn gemiddelde snelheid met de FAW opgelopen was tot 23/u heb ik met de AAW slechts 21 gereden lol dat viel tegen, maar op rechte stukken met beide fietsen haal ik vlot 28/u en 30 met een beetje inspanning.
De AAW zou moeten sneller zijn in het optrekken, want ik kan sneller naar hogere versnellingen klimmen. Echter gisteren nog niets van ondervonden. Tja, ik moet de AAW terug leren kennen en gebruiken hé
Nu nog asap klikpedalen kopen want als ik van mijn spd pedalen ga schieten heb ik gegarandeerd een deuk in mijn mooie AAW
-
- Neo Prof
- Berichten: 232
- Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
- Postcode: 8501
- Fiets: Strada
- Locatie: Bissegem
- Contacteer:
AAW new look
Hallo beste liggers
Ik weet het, ik post nooit meer op het forum, maar dit kon ik jullie niet onthouden: De Alleweder die ik in de tijd overkocht van Pixelman heeft een new look. Alles in zelfklevend materiaal en zeeeer goed zichtbaar op straat nu.
Ja, ik kreeg niets dan klachten dat de mensen mij niet op tijd zagen. Nu is dat euvel opgelost, ik zie het aan hun reacties ook... Iedereen wilde ook weten of er "een moteurke" in zat, vandaar de human powered op de flanken hèhè
@pixelman, uw oude alleweder is nog altijd in goede staat zoals je ziet.
@skywise: ik zie dat ik nog altijd op de lijst met velomobilisten sta met mijn vroegere FAW. Die is intussen dus al een hele tijd vervangen door deze AAW nr 54 uit 2005 met ong 10.000 km op de teller nu
@een moderator: als iemand het ziet zitten om mijn avatar te veranderen in deze foto, graag. Ik krijg hem niet onder de 12 kb
Groetjes
Koster
Ik weet het, ik post nooit meer op het forum, maar dit kon ik jullie niet onthouden: De Alleweder die ik in de tijd overkocht van Pixelman heeft een new look. Alles in zelfklevend materiaal en zeeeer goed zichtbaar op straat nu.
Ja, ik kreeg niets dan klachten dat de mensen mij niet op tijd zagen. Nu is dat euvel opgelost, ik zie het aan hun reacties ook... Iedereen wilde ook weten of er "een moteurke" in zat, vandaar de human powered op de flanken hèhè
@pixelman, uw oude alleweder is nog altijd in goede staat zoals je ziet.
@skywise: ik zie dat ik nog altijd op de lijst met velomobilisten sta met mijn vroegere FAW. Die is intussen dus al een hele tijd vervangen door deze AAW nr 54 uit 2005 met ong 10.000 km op de teller nu
@een moderator: als iemand het ziet zitten om mijn avatar te veranderen in deze foto, graag. Ik krijg hem niet onder de 12 kb
Groetjes
Koster
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
-
- Neo Prof
- Berichten: 232
- Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
- Postcode: 8501
- Fiets: Strada
- Locatie: Bissegem
- Contacteer:
@ Paul, Ik heb dat niet zelf gedaan, een buurman heeft daar zijn beroep van gemaakt: alles is zelfklevend materiaal, de tekst is nog eens op het groen gekleefd. Tekst en kont zijn fluorisserend.
@ Markske, ik rij practisch nooit meer langs de Leie wegens tijdsgebrek. De Alleweder dient nog enkel als woon werk en de kortste en snelste weg, dus naast de auto's. Daarom deze metamorfose, hij is nu echt wel opvallend in het drukke verkeer, ook met dat vlagske.
@ Edje, hartelijk dank om het avatarke voor mij te prepareren. Vroeger kon ik dat allemaal zelf, maar ik word dommer sinds ik nog zelden achter de pc zit. Nog eens bedankt!
Groetjes
Koster
@ Markske, ik rij practisch nooit meer langs de Leie wegens tijdsgebrek. De Alleweder dient nog enkel als woon werk en de kortste en snelste weg, dus naast de auto's. Daarom deze metamorfose, hij is nu echt wel opvallend in het drukke verkeer, ook met dat vlagske.
@ Edje, hartelijk dank om het avatarke voor mij te prepareren. Vroeger kon ik dat allemaal zelf, maar ik word dommer sinds ik nog zelden achter de pc zit. Nog eens bedankt!
Groetjes
Koster