Lieveroute

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

Lieveroute

#1 Bericht door Bozzl »

Gisteren de Lieveroute gefietst: ong. 42 km langs rustige wegen, start in Lovendegem. De zon was van de partij en helaas voor mijn vrouw (met de gewone fiets), de wind ook ;-)
Eerste deel (ong 18 km) vond ik persoonlijk iets minder (beetje saai, gebruikelijke landbouwwegjes - op een stukje door een bos na), maar eens naast de Lieve, was het "lievelijk" mooi.
De twee korte stukjes ongeplaveid vind ik ook iets minder leuk met de ligfiets, maar dat ligt aan mij.
Al bij al een mooie (gezins)fietstocht gedaan ;-)
Nobody's perfec

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#2 Bericht door Patriek »

Bedankt voor de hint. Die route moet ik dus ook nog eens doen ...
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Lieveroute

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Bozzl schreef:Gisteren de Lieveroute gefietst: ong. 42 km langs rustige wegen, start in Lovendegem.
De route is online te vinden:
http://www.vlaanderen-fietsland.be/fiet ... php?id=134
alsook (samen met het Boerenpad):
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=232461

Voor de verkenningstocht van afgelopen vrijdag had ik eraan gedacht de Lieve af te fietsen, maar uiteindelijk hebben we dat stukje eruit geknipt. Eigenlijk was ik wel benieuwd of je de Lieve van Stoktevijver tot in Evergem volledig kan affietsen. Op de fietskaart van Gent staat voor het deeltje tussen Lievestraat en Rabotstraat niets aangeduid, terwijl ik op de satellietfoto wel een paadje zie liggen (of zie ik dat verkeerd?).

Wie weet meer?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Lieveroute

#4 Bericht door Wouter D »

voor zover ik me herinner kan je de lieve volledig af fietsen tot waar ze in de buurt van het schipdonkkanaal komt, maar heel zeker weet ik dat niet meer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Lieveroute

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:voor zover ik me herinner kan je de lieve volledig af fietsen tot waar ze in de buurt van het schipdonkkanaal komt, maar heel zeker weet ik dat niet meer
En juist dat weet ik wel heel zeker! :mrgreen: Waar ik wel nog nooit gefietst heb, is het stukje waar de Lieve nabij het kanaal Gent-Brugge komt. Wie is er daar al met z'n stalen ros gekomen? [-o<
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie