Zweepslag in de kuit?

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Zweepslag in de kuit?

#1 Bericht door Koendert »

Ik was laatst een stukske touren en was juist weer richting huiswaarts aan het gaan. Maar ik wou nog even een laatste sprintje op de Barones er uit persen.

Het kwam dus mooi uit toen ik voor me twee race-toeristen het pad inzag slaan waar ik ook over wou. Ik moest even flink doortrappen om weldra bij hun in het achterwiel te hangen. Het probleem was/is met mijn versnellingen die krijg ik maar niet goed afgesteld. Wat betekent dat het meestal een tijdje duurt alvorens het schakel-apparaat de door mij gewenste versnelling ook inzet. Dat bekende dat ik met een enorm trap-tempo de de wielrenners achterna zat. Het trap-tempo lag zo schat ik rond de 130 of hoger.

Plots sloeg er een naar gevoel in mijn rechter kuit. Ik hoopte dat het mee viel probeerde verder te trappen. Maar bij elke trap beweging leek het als of de spier zich in één kromp. En er een krampachtige pijn in mijn kuit stak. Aangezien ik gelukkig niet meer ver van huis was heb ik op een heel laag en rustig tempo naar huis kunnen peddelen. Ik moest hier heel voorzichtig in zijn aangezein er bij elke beetje kracht met de rechter kuit er een soort van inkrimping van de spier ontstond en ik bang was iets te beschadigen. Gaande weg ging het iets beter.
Thuis gekomen voelde ik nog wel wat trekkerig gevoel in mijn kuit maar hield dat gevoel gelukkig snel op. En nu voel ik er niks meer van maar ben ik toch beetje bevreesd dat het bij het fietsen weer terug in de kuit kan schieten.

Weet iemand wat dit kan geweest zijn? Ik denk zelf een soort van zweep slag of kramp. Ik had die dag toch niet echt veel gefietst ik denk zo'n 55km. Ik weet nu wel dat ik niet meer zo'n hoog been tempo ga trappen en dat ik die versnellingen eerst maar eens serieus moet gaan nakijken.

Groetenis,
Koendert
Laatst gewijzigd door Koendert op ma 09 okt 2006, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

zou zeker versnelling is nakijken, iets wat kan helpen als ze erop staan tenminste, is de regeling aan je shifter daar kan je de fijnregeling verkrijgen door in en uit te draaien.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#3 Bericht door Duckjibepete »

scheurtje in spier, niks ergs :wink: Effe kalmeraan doen en dan weer volle bak er tegenaan! :lol:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

#4 Bericht door Koendert »

Duckjibepete schreef:scheurtje in spier, niks ergs :wink: Effe kalmeraan doen en dan weer volle bak er tegenaan! :lol:
Okay, dus ik kan gewoon weer rustig aan gaan fietsen tot ik er weer vertrouwen in heb en dan weer volle bak karren.

Merci, bedankt!

Koendert

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#5 Bericht door Johan Clerx »

idd spierscheurtje

Plaats reactie