nieuwe toertocht west vl.

Planning en voorstellen van toertochten

Zondag 18 maart - toertocht in West-Vlaanderen

Ik zie het weer zitten, de wanten en de muts liggen al klaar
8
80%
jammer, te koud, te nat, te ver,..... misschien een volgende keer
2
20%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#91 Bericht door Jowan »

TOT AAN DE BRANDWEER DE WARANDEBRUG

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#92 Bericht door Luc Willaert »

Tzal nogal stormachtig weer worden!!!!

www.kustweerbericht.be

Luc

sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#93 Bericht door sniper »

ik ga passen

reden is het weer

ik heb vorig jaar wegens een operatie niet kunnen fietsen, en om nu op een koude stormachtige dag 60 km ineens te doen is vragen om blessures

moesten die van oostende op weg naar huis in meetkerke passeren, kunt ge altijd iets komen drinken
better a bad day at sea
than a good day at the office

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#94 Bericht door Filip »

Ik kom morgen in elk geval wel.

De wind waait altijd zowel wind mee als wind tegen.
En "regen, overgaand in wisselende bewolking met buien" ...? ... eigenlijk weet men het dus niet hoe het zal zijn ("buien" = droog en af en toe enkele druppels?). Er bestaat in elk geval geschikte kledij voor.

Tot morgen om 11u in Damme

Grtz
Filip

P.S. Sniper, jammer... :cry:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#95 Bericht door Edje »

Filip that's the spirit ;-)

Of je nu nat wordt in de regen of onder de douche, regen heeft voordeel je krijgt het niet snel te warm ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#96 Bericht door marksje »

Ik kom ook. Is het echt slecht weer (lees felle regen) dan kom ik met auto (+fiets) tot in Damme. (vermoedelijk alleen in voormiddag regen)
Indien er wijzigingen zouden zijn in het programma wil deze dan voor 08.30 Hr aankondigen want ik schik dan al te vertrekken. (kwestie van het rustig aan te doen in het begin, zoals mij werd gezegd)
tot Dammes :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Yobby
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 22:28
Fiets: Optima Condor
Locatie: Oostkapelle, NL
Contacteer:

#97 Bericht door Yobby »

Ik kom ook nog, en zelfs niet alleen. Nadat ik de weersverwachting had gepost op de Zilt-mailinglijst:
In de ochtend trekt een gebied met buiige regen van west naar oost over
het land. Dan komen er ook zware (met een kans op zeer zware) windstoten
voor. Daarna neemt de wind iets af, het is half tot zwaar bewolkt en er
zijn talrijke buien, met zware windstoten en een toenemende kans op
hagel, sneeuw en onweer. De maximumtemperatuur van 10 graden valt 's
morgens en met een middagtemperatuur dalend naar een graad of 6 doet de
temperatuur een gevoelige stap terug.
kwam er een berichtje terug:
dan zie je wel bij de boot

Rob
:D

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#98 Bericht door Jowan »

net terug van een winderige wandeling,het waait nogal,so wat ,
we zijn geen mietjes hé
tot in damme om 11U vertrekken

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#99 Bericht door marksje »

Ik zit ver in mijnen tenue, dwz goed ingepakt. De (storm)wind blaast in de goeie richting, dwz in't gat, als hij tegen vanavond nu nog wil draaien, lijk dat ze voorspellen, kan dat niet anders of goed gaan. vanaf nu enkel nog te bereiken op gsm (als ik hem hoor natuurlijk).
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#100 Bericht door Luc Willaert »

marksje schreef:Ik zit ver in mijnen tenue, dwz goed ingepakt. De (storm)wind blaast in de goeie richting, dwz in't gat, als hij tegen vanavond nu nog wil draaien, lijk dat ze voorspellen, kan dat niet anders of goed gaan. vanaf nu enkel nog te bereiken op gsm (als ik hem hoor natuurlijk).
Veel succes, ben nog aan het wakker worden en dan volg ik straks je voorbeeld
Luc

bbrrrrrrrrrrrrrrrr, tis toch maar hondeweer.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#101 Bericht door Luc Willaert »

Net terug thuis geraakt.

Mooie afwisselende tocht Johan, ook de wind was afwisselend. Vandaag mijn eerste +100 van 2007 gereden. En wat voor één. Heel de dag 6-7 beaufort, dus ofwel vlammen ofwel stoempen.

Ook weer wat nieuwe liggers leren kennen, dus twas de moeite om de weergoden te trotseren.

Luc

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#102 Bericht door Jowan »

ondanks het weer waren we toch met een mooie groep
9 liggers waarvan 2 velomobielen ,al bij al viel het weer toch wel mee ,volledig droog kunnen uitrijden, geen enkele tegenslag een goeie stop met lekkere krieks ,wa moe ne mens nog meer hebben

bedankt aan allen die afgekomen zijn
groeten en tot een volgend rit

Johan

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#103 Bericht door marksje »

Deze morgen even na 8 vertrokken. Na 500 m een beetje regen, na 2 km de eerste stortregen aangejaagd door een ferme wind op de linker flank. Even getwijfeld terugkeren en naar Damme met de auto of doorgaan...doorgaan en als het na 10 km nog regent dan terugkeren. Het stopt met regenen !! meer zelfs plots komt de zon piepen tussen de dikke wolken. In een rustig tempo, zoals mij werd gezegd, richting Damme. Het is rond 10 uur als ik de parking passeer; nog niemand te zien; dan maar door tot centrum Damme. Tijdens mijn kleine verkenning op zoek naar een geschikt etablissement, kom ik Johan tegen, die gaat nog even op verkenning, kijken of de Zwinlopers niet in de weg gaan lopen. Ik installeer mij, met een theetje, naast een radiator en droog hetgeen nat is, dwz zowat alles. Al vlug krijg ik het gezelschap van Stefan (eeuwige), gevolgd door onze Zeeuwse vrienden. Tegen 11 naar de parking. Uiteindelijk met 9 liggers vatten we de tocht aan. Dan eens wind in 't gat, dan op de kop maar vooral droog en meer nog, door de prachtige streek rond Damme. De tussenstop loopt, zoals gewoonlijk bij de GL, een beetje uit en is dan altijd een beetje afzien om weer op gang te komen, maar uiteindelijk arriveren we rond 15.30 terug op de parking. Voor mij komt nu het dilemma, of mee met Johan met de auto, of terug naar Gits met de fiets. De fiets wint het. De eerste 4 km, samen met Luc, de vaart af tot ring Brugge. Met een strakke wind in de flank is het af en toe even spartelen om op het fietspad te blijven, maar nie plooien, doorgaan. De terugweg gaat wonderwel goed tot in Torhout. Krak boem, onweer ! Regen, smeltende sneeuw,hagel, bliksem en donder; even schuilen dan maar. Na 10 minuten is de bui over. Nog 10 km. Ik zie dat mijn gemiddelde net onder de 20 zit en pers er dan maar nog een lang spurtje uit om uiteindelijk thuis te landen rond 17.30 uur. De teller wijst 116 km aan, gemiddelde sneldheid 20.3. Goe gefietst voor ne amateur die de eerste keer 100+ doet vind ik. Thuis kom ik tot de vaststelling dat mijn madam op mij in Damme op de markt zit te wachten :roll: GSM nie gehoord :oops:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Yobby
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 22:28
Fiets: Optima Condor
Locatie: Oostkapelle, NL
Contacteer:

#104 Bericht door Yobby »

Ondanks dat de weersverwachting ronduit slecht was, waren 2 Zilters op de boot te vinden. Hoewel ik op weg daarheen al een paar druppels was tegengekomen, kwam tijdens de overtocht de zon tevoorschijn, en die contrasteerde flink met de komende bewolking. Zodra we de boot af waren in een tunneltje dus maar regenkleding aangedaan, compleet met pet of bril, want tegenwind van 7 Beaufort gecombineerd met regen en hagel is voor de ogen geen pretje. Dit weer hield min of meer aan tot we in Sluis waren, waarna de regen stopte. De wind niet, en de snelheid bleef grotendeels onder de 20km/u.

In Damme aangekomen zagen we 2 ligfietsen voor een café staan, en gingen naar binnen voor een cappuccino. Marc en Stefan waren al aan het bijkomen van het slechte weer. Om 11 uur naar de verzamelplaats getogen, alwaar iedereen elkaars fietsen (of aanpassingen daaraan) bewonderde.

Johan was de gids, en hij leidde ons langs mooie weggetjes naar Sluis, vervolgens met zonnig weer via Aardenburg en Eede de grens weer over naar Middelburg. Daar werd een uitgebreide stop gehouden onder het genot van koffie, Kriek en andere bieren. Dit om ons voor te bereiden op de weg terug naar Damme, want het mooie weer hield aan, maar de wind ook, hoewel misschien iets in kracht afgenomen.

Terug in Damme hebben Rob en ik snel afscheid genomen van de groep, om de boot van 16:20 te halen. Dankzij de wind, die onze snelheid tot boven de 30 hielp, hebben we het net gehaald. In Vlissingen kreeg ik nog een kleine hagelbui te verduren, maar verder moe maar voldaan voor de volgende bui thuis kunnen geraken, met 140km op de teller.

Foto's staan op: http://zilt.job.coppoolse.com/toertochten/18032007/

Groeten,
Job

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#105 Bericht door Edje »

marksje schreef:Thuis kom ik tot de vaststelling dat mijn madam op mij in Damme op de markt zit te wachten :roll: GSM nie gehoord :oops:
En zo'n madam laat je gewoon wachten, :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie