15/07 09:00 uur snelle trainingstocht van 83 km.

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

15/07 09:00 uur snelle trainingstocht van 83 km.

#1 Bericht door Proes »

trainingstochtje op zaterdag 15/07:

Vertrek: stipt 09.00 uur (Kerk van Zwijndrecht, café Machuyt)
Afstand: Exact 83 km
Gemiddelde snelheid: ong 34 km/u ... (kruissnelheid is dus plus 35)
Terug: 11:30 uur te Zwijndrecht
Huidige deelnemers: Proes
Richting: Zwijndrecht, Melsele, Vrasene, Stekene, Koewacht ... Zeeland
Extra info: We rijden met een groepje wielrenners mee! (we moeten wel achter de groep blijven rijden!)

Dit 1e bericht bevat alle relevante info en wordt indien nodig door mij bijgewerkt!
Verder lezen na dit punt is dus louter voor eigen plezier en kan uw gezondheid schaden!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#2 Bericht door graddus »

In plaats van trainingstochtjes te rijden zoudt ge u beter eens laten zien op de wedstrijd in 's Heerarendskerke zaterdag 8)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#3 Bericht door Proes »

Graddus het wegdek van het parcours bestaat volgens de info op de website deels uit "klinkers".

Je moet met een SeiranSL met dunne bandjes op 9kg druk eens proberen daarover te rijden .... veel wedstrijd is daar dan niet meer aan (je snelheid zakt ver onder de 20 km/u) en je fiets lijdt er enorm onder.

No thanks dus!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#4 Bericht door marksje »

Proes schreef:Graddus het wegdek van het parcours bestaat volgens de info op de website deels uit "klinkers".
..................................
(je snelheid zakt ver onder de 20 km/u) en je fiets lijdt er enorm onder.
No thanks dus!
Ge had zondag in Gent dan eens moeten mee zijn op dat ....tochtje :roll:, klinkers waren daar luxe.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

nu ja proes, waarom zout ge dan nog gaan trainen als ge toch geen wedstrijden rijd.

en als ge geen klinkers wilt op je traject, ben ik van mening dat je beter je fiets verkoopt en een wanderstok koopt. was da nui voor zever

ik weet niet of jou snelheid echt onder de 20 zakt maar vorig jaar in kaatsheuvel ben ik niet onder de dertig geweest zenne, en daar zat niet eens meer dan 20 procent asfalt of beton in, rest waren klinkers
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Proes schreef:Graddus het wegdek van het parcours bestaat volgens de info op de website deels uit "klinkers".

Je moet met een SeiranSL met dunne bandjes op 9kg druk eens proberen daarover te rijden .... veel wedstrijd is daar dan niet meer aan (je snelheid zakt ver onder de 20 km/u) en je fiets lijdt er enorm onder.

No thanks dus!
Heb je schrik dat die SL kader niet stevig genoeg gaat zijn Proes?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#7 Bericht door graddus »

Ik rijdt ook met koersbandjes op 9 bar en dan nog met mijn gat op de grond en mijn ellebogen tussen het onkruid, wat ik niet snap is dat je een koersvelo samenstelt waar vervolgens niet mee gekoerst mag worden. Potverdrie als die mannen met ulder gewoon koersvelookes al kasseibanen overvliegen, waarom zouden wij dan flauw gaan doen. Het spijt me, maar ik vind dat geen argument. Alsof er tijdens die trainingen door het vlaamse land alleen maar biljartlakens voor uw wielen zullen komen (of het moet zijn dat je rondjes over het plaatselijk biljart rijdt natuurlijk :lol: ). Indien jullie zo'n parcours weten in vlaanderenland dan ben ik zeer benieuwd, maar ik vind meestal niets anders dan op- en afritten, putten in de asfalt die zo zorgvuldig over een oude kasseibaan is gekapt en onbereidbare fietspaden die buiten de rode suggestiekleur niets met een fietspad te maken hebben...

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#8 Bericht door Proes »

ik weet niet of jou snelheid echt onder de 20 zakt maar vorig jaar in kaatsheuvel ben ik niet onder de dertig geweest zenne, en daar zat niet eens meer dan 20 procent asfalt of beton in, rest waren klinkers
Ik zak inderdaad naar 12 tot 15 km/u op kasseien.
Diverse keren mogen ondervinden op de ronde van Vlaanderen.
Ondertussen zit ik terug wat "rechter", misschien dat het iets beter is geworden ... met mijn fiets was het echt niet te doen.
Mijn voorwiel springt naar alle kanten en ik vlieg uit mijn zadel, waarschijnlijk zit die 9 kg druk daar voor iets tussen samen met de extra smalle bandjes.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

ik denk dat ik uw probleem ken, niet alleen je fiets is te licht, maar vooral jij mag eens een boterhammeke meer eten, dan word je fiets meer op de grond gedrukt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#10 Bericht door Proes »

Tochtje is weeral gedaan .... gemiddelde was 34,8 km/u
Prachtig tochtje maar wel veel wind gehad.

Uiteraard geen enkele ligger gezien ... zoals gewoonlijk.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gast

#11 Bericht door Gast »

Proes schreef:Uiteraard geen enkele ligger gezien ... zoals gewoonlijk.
Patrick, ik denk dat je weinig liggers gaat meekrijgen op gelegenheden waar racebukkers de algemene morele en organisatorische scepter zwaaien. Dat is regel nummer 1.
Maar bovenal ga je nooit liggers meekrijgen op plaatsen waar de racebukkers zeggen dat je ACHTER hen moet blijven. Dat is niet dicteren, dàt is pure dictatuur. En dat is niet alleen onvergelijkelijk aan de liggersstijl. Dat is gewoon regel nummer 2.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#12 Bericht door Proes »

Met regel 1 kan ik best leven want ik weet dan tenminste dat men op tijd vertrekt en op tijd terug is (je moet eens afspreken voor een tochtje met een hoopje liggers ... om gek van te worden).

Regel 2 heeft niet veel met dictatuur te maken .... die jongens hebben gewoon schrik van onze fietsen (en van het voorblad).
Zij zijn ook gewoon om dicht tegen elkaar te rijden en bij uitwijken elkaar met de schouders te raken.
Schouder raken doen ze ook soms om steun te vinden enz.
Ik neem het ze niet kwalijk en ben blij dat ik mee kan.

Ondertussen wachten ze zelfs al op mij als ik platte band heb, ik blijk dus stillaan geaccepteerd te worden. Er komen ook meer en meer vragen over mijn fiets wat is ook als positief aanvaard.

Als beide partijen een beetje positiever ingesteld zouden zijn tgo elkaar zou het allemaal misschien wat beter gaan.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gast

#13 Bericht door Gast »

Proes schreef:<1> Met regel 1 kan ik best leven ... (je moet eens afspreken voor een tochtje met een hoopje liggers ... om gek van te worden).
<2> Regel 2 heeft niet veel met dictatuur te maken .... die jongens hebben gewoon schrik van onze fietsen (en van het voorblad).
<3> Als beide partijen een beetje positiever ingesteld zouden zijn tgo elkaar zou het allemaal misschien wat beter gaan.
Met <1> ga ik akkoord Patrick. Bij de liggers wordt dat het liggerskwartiertje genoemd. Soms loopt dat mateloos uit. Hier kan nog wel iets aan veranderen. Niettemin is het leuk want niets hoeft en alles mag en dat is liggersstijl. Wij gaan er trouwens van uit : hoe later wij vertrekken, hoe later wij thuiskomen.

Met <2> ga ik ook akkoord. Maar als ze schrik hebben van ons voorblad, dan moeten ze hun achterwerk indekken en je vooraan laten rijden. God weet immers niet wat er kan gebeuren als de bukkers plots moeten stoppen en jij komt met de boomzaag in draaiende werking de groep in gevlogen.

Met <3> ga ik zeker akkoord. Ik ben gewoon om met (zoniet uitsluitend) bukkers te rijden op langeafstandstochten, en die mensen hebben mij volledig aanvaard (en ik hen). Wanneer je de moeite doet om mekaar te leren kennen ga je prachtige ontdekkingen doen (maar soms en helaas ook diepe ontgoochelingen). Mijn prachtigste ontdekking op langeafstandsgebied is Daniël Cauchie, http://randonneur.skynetblog.be/, mijn grootste ontgoocheling een dokter uit Brussel (als randonneur wel te verstaan!!).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

proes, gij hebt al heel veel tochtjes meegereden he met ligfietsers. het woord klinker moet maar vallen of ge moet plots ergens anders naartoe,
trouwens, als wij met de liggers gaan toeren geven wij niet om gemiddelden, en is tijd iets waar we dankbaar gebruik van maken

en neen je moet me niet vragen om achter die bukkers te rijden, beetje heel den tijd tegen mijn eigenlijk klappen zeker. no tanks

en ik blijf het herhalen, waarom blijft ge eigenlijk trainen als ge nooit wedstrijden rijdt?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#15 Bericht door Proes »

en neen je moet me niet vragen om achter die bukkers te rijden, beetje heel den tijd tegen mijn eigenlijk klappen zeker. no tanks
Wouter, misschien komt dit een beetje cassant over maar dat is dan niet de bedoeling ... ik herinner mij iemand die op een gezellig tochtje de hele weg met een mp3 speler in zijn oren rondreed.

Ik doe trouwens wel af en toe een tochtje mee (ik doe ook in augustus de Barbequetoch mee met heel mijn gezin) maar de dingen die voor anderen aantrekkelijk zijn (heel de dag weg zijn) is voor mij vrij egoïstisch tgo mijn gezin.

Qua wedstrijden heb ik trouwens, ik ben nu een jaar bezig, 2x hulshout gereden, 1x op een cartin-indoor gereden en op Cycle vision een wedstrijd gereden.
Dat zijn 4 wedstrijden in mijn 1e jaar en dus om de 3 maand gemiddeld eentje.
Je hoeft trouwens geen wedstrijden te rijden om jezelf te trainen.
Het is toch kompleet flauwekul dat iedereen die wat strenger traint ook wedstrijden zou moeten doen.
Een zwemmer die bewust baantjes trekt, een wielrenner die elke zondag zijn toer doet + op de rollen rijdt in de winter, een jogger die elke dag zijn rond loopt met zijn klokje aan.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gesloten