Allewedertje - Stradaatje
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Allewedertje - Stradaatje
Okee, ik kan ook niet achterblijven -en ik wil Brecht voor zijn, dus hier gaat-ie : ik ben dus Tihamér, 41 jaar oud en woonachtig in Ravels, vlakbij de Nederlandse grens. Ik ben een jaar of 15 geleden (veels te laat dus) overgestapt naar ligfietsen. Had al van het begin af aan een zwak voor 3-wielers, kan niet goed uitleggen waarom, maar heb het ook nu nog meer voor 3-wielers dan voor 2-wielers. Eerste ligfiets was dan ook een trike, helaas met zo'n kunststoffen Flevoschaalstoel, dus altijd natte rug. Daar heb ik een jaar of 2 mee rondgereden voordat ik die verkocht. Wist na die 2 jaar dat ik dus absoluut geen kuipstoeltje meer wilde (comfort weegt bij mij nog steeds zwaarder door dan bvb snelheid). De volgende werd dan ook een trike met een gaasstoeltje, nl een Greenspeed GTR. Dat reed al stukken beter, geen natte rug meer, en ook sneller. Met die trike heb ik ook een paar jaar gereden voordat die op stal ging in de garage (maar intussen alweer de Gentse contreien onveilig maakt).
Persoonlijk vond ik de Greenspeed een prima fiets, maar dan wel op goeie ondergrond. Met 20" wielen voel je veel meer oneffenheden en daar hebben we in Belgie meer dan genoeg van. Toen ik de Greenspeed dan ook op stal zette, wilde ik alleen nog maar een trike als die geveerd zou zijn.
En nu heb ik dus sinds oktober 2002 een Flevobike Alleweder. Waarom juist dit model en niet 1 van de talrijke anderen ? Daar zijn verschillende redenen voor.
Een van de hoofdredenen is de prijs. De mijne heb ik 3e (of misschien wel 4e ) hands gekocht voor 1200 euro, wat ik voor mezelf als een zeer schappelijke prijs beschouw. Ook wilde ik een Alleweder hebben, omdat het materiaal waaruit die is gemaakt, veel makkelijker aan te passen/verbouwen is dan bvb kunststof. Dat had als voordeel dat in mijn Alleweder nu ook geen kuipstoeltje meer zit maar wel een zit met gaasrug.
Ook heeft de Alleweder een vrij groot instapgat en dat komt in de zomer dan ook goed van pas.
Ik heb vorig jaar en afgelopen jaar de meeste velomobielen uitgetest (met uitzondering van de WAW) en zoals het er in velomobielland nu voorstaat, zou ik mijn Alleweder niet meteen willen ruilen voor een ander. (ga hier nu niet mijn meningen over de andere modellen verkondigen, dat heb ik al op andere forums gedaan). Er zijn flink wat verbouwingen aan gebeurd en dat heeft natuurlijk ook het nodige gekost, maar hij is nu bijna precies zoals ik mijn velomobiel wil hebben. Het enige dat nog ontbreeks, is een afdakje. Zit al een hele tijd te broeden om een passend afdakje te verzinnen, maar dat is wat gecompliceerder dan het lijkt. Toen ik vernam dat Brecht ook een Alleweder had gekocht, hoopte ik dat hij binnen de kortste keren met een prachtig ontwerp van een zowel praktisch als esthetisch afdakje naar voren zou komen, maar tot op heden ( hint ! hint ! ) ....
De Alleweder gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn woon/werk verkeer (ong. 40 km per dag, 365 dagen per jaar), maar ik rij er ook regelmatig tochten mee of grotere afstanden (voor mij betekent dat dus + 100 km ). Vooral als ik de Alleweder vergelijk met de Greenspeed, betekent de Alleweder dat ik daarmee overal door -en overheen kan rijden, veel meer bagageruimte heb en sneller is. De "kuip" van de Alleweder maakt voor mij niet dat die minder als een trike aanvoelt zoals bvb de Greenspeed en het voordeel ervan is vooral in de winter en bij regenweer heel groot.
Kortom : tot zolang de perfecte ( betaalbare )velomobiel niet is uitgebracht, zou ik mijn Alleweder voor geen goud willen missen !
Persoonlijk vond ik de Greenspeed een prima fiets, maar dan wel op goeie ondergrond. Met 20" wielen voel je veel meer oneffenheden en daar hebben we in Belgie meer dan genoeg van. Toen ik de Greenspeed dan ook op stal zette, wilde ik alleen nog maar een trike als die geveerd zou zijn.
En nu heb ik dus sinds oktober 2002 een Flevobike Alleweder. Waarom juist dit model en niet 1 van de talrijke anderen ? Daar zijn verschillende redenen voor.
Een van de hoofdredenen is de prijs. De mijne heb ik 3e (of misschien wel 4e ) hands gekocht voor 1200 euro, wat ik voor mezelf als een zeer schappelijke prijs beschouw. Ook wilde ik een Alleweder hebben, omdat het materiaal waaruit die is gemaakt, veel makkelijker aan te passen/verbouwen is dan bvb kunststof. Dat had als voordeel dat in mijn Alleweder nu ook geen kuipstoeltje meer zit maar wel een zit met gaasrug.
Ook heeft de Alleweder een vrij groot instapgat en dat komt in de zomer dan ook goed van pas.
Ik heb vorig jaar en afgelopen jaar de meeste velomobielen uitgetest (met uitzondering van de WAW) en zoals het er in velomobielland nu voorstaat, zou ik mijn Alleweder niet meteen willen ruilen voor een ander. (ga hier nu niet mijn meningen over de andere modellen verkondigen, dat heb ik al op andere forums gedaan). Er zijn flink wat verbouwingen aan gebeurd en dat heeft natuurlijk ook het nodige gekost, maar hij is nu bijna precies zoals ik mijn velomobiel wil hebben. Het enige dat nog ontbreeks, is een afdakje. Zit al een hele tijd te broeden om een passend afdakje te verzinnen, maar dat is wat gecompliceerder dan het lijkt. Toen ik vernam dat Brecht ook een Alleweder had gekocht, hoopte ik dat hij binnen de kortste keren met een prachtig ontwerp van een zowel praktisch als esthetisch afdakje naar voren zou komen, maar tot op heden ( hint ! hint ! ) ....
De Alleweder gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn woon/werk verkeer (ong. 40 km per dag, 365 dagen per jaar), maar ik rij er ook regelmatig tochten mee of grotere afstanden (voor mij betekent dat dus + 100 km ). Vooral als ik de Alleweder vergelijk met de Greenspeed, betekent de Alleweder dat ik daarmee overal door -en overheen kan rijden, veel meer bagageruimte heb en sneller is. De "kuip" van de Alleweder maakt voor mij niet dat die minder als een trike aanvoelt zoals bvb de Greenspeed en het voordeel ervan is vooral in de winter en bij regenweer heel groot.
Kortom : tot zolang de perfecte ( betaalbare )velomobiel niet is uitgebracht, zou ik mijn Alleweder voor geen goud willen missen !
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
eigenlijk jammer dat het niet strada 8 is he
ziet er lekker uit, nog leukere en nog meer kms gewenst
ik vind dat je allewedertje moet blijven, zo kennen we je nu eenmaal
ziet er lekker uit, nog leukere en nog meer kms gewenst
ik vind dat je allewedertje moet blijven, zo kennen we je nu eenmaal
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Als het aan mij ligt wel, maar ik moet werken de 24e. Ik ben volop bezig met proberen te wisselen ....Vital schreef:En nu iets zinvol, wanneer zien we je met je nieuwe aanwinst? Kom je de 23ste bij CQD?
Dat kan je allemaal lezen op mijn blog (zie "www")Ossi schreef:benieuwd hoe je de overschakeling van FAW naar deze ervaart
Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes