toertocht West-Vlaanderen 22jan2006

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

toertocht West-Vlaanderen 22jan2006

#1 Bericht door FIKO »

Vanmorgen was het droog toen ik vanuit Oostduinkerke koers zette naar de warme'bakker' die ze niet te bruin bakt, om een paar heerlijke koeken aan te schaffen om ze 's middags op te peuzelen. Toen ik daaraankwam zag ik reeds eenOptima baron met puntje . Het was Luc Wilaert de radarwaarnemer uit Oostende. Hij bestelde reeds heerlijke taartjes bij Ann, die lieftallige ega van Daniel .
Daniel kwam vlug even in de winkel piepen, waarschijnlijk vers uit de oven en zei dat we weg waren richting markt.
Daar stonden reeds een aantal mensen ons op te wachten Trobken, (die al de markt in De Panne had bezocht) Mini, Mago, eeuwige reiziger, patrick uit De pinte en..patrick uit Wetteren.;
Na een vlotte kennismaking en bewondering van elkaars vervoersmiddelen zetten we koers naar de Ganzepoot, het sassencomplex in Nieuwpoort waar langs autovrije wegen de IJzer werd gevonden en tot in Diksmuide ook werd gevolgd.
Aan de Ijzertoren werd eventjes halt gehouden om de nodige plas en andere toestanden te regelen. Eventjes verder verlieten we de Ijzer en reden we via Sint-Jacobskapelle, Oudekapelle, Nieuwkapelle terug naar de Ijzer waar we aan de Fintele vlug nog de achtervolging op een snelle bukker hadden ingezet. (De jonge honden wilden ook wel wat en........er waren meeeeeer jonge honden dan je zou denken.)?)
We hielden rond twaalven de reglementaire stop bij Annie in cafe De Lobrug waar Mago zijn charmante vrouw en dochter op bezoek kreeg en Patrick uit Wetteren een extra zuurstofstokje kon aanschaffen (sigaretje)
Na heel wat geanimeerde gesprekken over loodswezen, ambtenarij, zelfstandigen en al dan niet stoppen met roken konden we de Lovaart verder volgen richting Veurne.
Niettegenstaande Patrick uit W daar had gehoopt te kunnen stoppen om nog eentje te kunnen opsteken reden we toch verder naarde startplats Nieuwpoort waar we OP de markt, IN de markt nog spectaculaire en andere verhalen aan elkaar doorgaven.
Moraal van het verhaal : Een goed door Stefaan georganiseere tocht in leuk gezelschap in een prachtig landschap, Wat kan een mens zich meer wensen ???
FIKO

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#2 Bericht door Luc Willaert »


Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Luc Willaert schreef:fotootjes

http://community.webshots.com/user/lucasann/1
Hmm, ik krijg op die link geen fotoos te zien hoor ! Denk dat het eerder deze link moet zijn :

http://community.webshots.com/album/546592438quFljt

Tihamér -nie simpel, da internet
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
PatrickW
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 15 jan 2006, 22:16
Fiets: Challenge Focus Sport
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

#4 Bericht door PatrickW »

Beide links werken prima voor mij :D
En....mooi verslag, dank u Fiko.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: toertocht West-Vlaanderen 22jan2006

#5 Bericht door marksje »

FIKO schreef:... de reglementaire stop bij Annie in cafe De Lobrug waar Mago zijn charmante vrouw en dochter op bezoek kreeg en ...
FIKO
Hé charmeur ! Er zijn er hier twee die de laatste dagen hier door het huis zweven sinds dat ze dat hier gelezen hebben; "ge zegt gij da nooit gij..." enzovoort :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

#6 Bericht door FIKO »

Pas maar op Mark, Gits is vanuit Oostduinkerke in korte tijd bereikbaar met een mango !!!! :lol:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#7 Bericht door de bakker »

Heel mooi verslag. Misschien een mooie opfrissing voor de enkelingen die de tocht reeds volledig hadden doorgespoelt op de markt te nieuwpoort. :roll: :lol:

FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

Toertocht door het voormalige Wasine

#8 Bericht door FIKO »

Om zes uur begon vandaag mijn toertochtje toen ik mijn warme nestje moest verlaten. :(
Vlug een ontbijtje.
Veel kon ik nog niet binnenkrijgen op dat ontieglijke vroege uur. Ik zou het later wel geweten hebben....
Om 7 uur begon het tochtje. Het was berekoud, maar spoedig werd het aangenaam warm in de Mango.
Mijn nieuwe PALradiootje speelde frisse ochtendmuziek.

Ik zag het goed zitten en met een schuine tegenwind van 4à5 Bft fietste ik gezwind naar Plassendale sassen waar ik verder naar Brugge reed. Ik had gehoopt dat ik daar de wind minder tegen ging hebben. Maar de Leeuwenvlag op het 'echte' loodsen gebouw (halo TROBKEN hihihi)aan Plassendale deed mij minder vrolijk worden. Het zou tot in Brugge Pal tegenwind zijn.
Gemakkelijk aan de Kathelijnepoort het Kanaal Brugge -Gent gevonden en dan doorstomen ... Mooie eenden en ganzen zag ik daar en ik moet toch even voor mezelf de bedenking maken dat 'SPRING' time weldra een feit zal zijn. Ik zag het opeens weer zitten niettegenstaande de gure wind steeds vanuit het verkeerde gat kwam.
Een mens geniet heel veel als hij alleen op pad is en ik bedacht toch dat ik mijn lokomotief 'den bakker wel miste. Hij zit lekker op de stranden van BORNEO naar de schone.............euh ..........dingens des levens te kijken. 8)

In Sint joris was ik rond 9.10 aangekomen en ging vlug een sandwichken eten op de brug , ik had honger gekregen. Op de brug had ik een afspraak met den eeuwige.
Na de eerste hap zag ik Stefaan uit een onverwachte hoek komen. Ik stopte met eten en we reden naar de startplaats. (Ik zal het geweten hebben...)

Het was niet echt geen tegenwind meer maar had toch last om Stefaan te volgen. Met honger rijden blijkt dus een onmogelijke zaak. Zal ik het ooit leren ? :?:

In het Cafeetje rechtover de kerk van Sint Jan (Wingene) keken de locals zich de ogen uit het hoofd. Wat gaat hier allemaal gebeuren vandaag ? zag je ze denken. :idea:

Aan de binnenhuisgarnituur zag je dat het jaarlijkse hoogtepunt de kroning van de kaarterskoning was. De laatste vijf winaars bleken nog juist allemaal hun tanden te hebben (hihihi) en dat op hun leeftijd ??

Stefaan en ikzelf waren aan de koffie toe en Mark kwam binnengewaaid. Spoedig kwam ook de Vlaamse Leeuw binnen met Bea, die de rit met een sportfiets ging meefietsen. Het fietsje was nog maar 4 weekjes oud en oogde mooi, ook Bea paste goed op het fietsje (hihih) :wink:
:lol:
Mijn vermoeden is dat ze vlug een liggerke zal aanschafen :!:
Spoedig vatten we onze tocht aan en ...........formidabel :!: :!: De Wastinentocht is een aanrader.
Deze zomer fiets ik hem nog eens met de kinderen en ega want het heuvelend parcous is echt de moeite waard. Tenminste met de nodige calorieen in de body.

Rond 13.00 kwamen we bij Mark zijn fietswinkel aan in Lichtervelde. We werden daar verwend 'zoals kieksjes op een barretje' Dat is Westvlaams om te melden dat we daar boterkoeken aten en koffie dronken. :wink:
Omdat Lichtervelde voor mij het dichtste punt was bij de kust heb ik daar afscheid genomen van de groep die de resterende km van de tocht gingen doen.

Ik voelde me toch niet zo opperbest door het steeds weer kerende hongergevoel en op de hellingen kreeg ik enorme krampen in de benen, daarom keerde ik naar huis terug.
Het moet gezegd de boterkoeken deden hun werk en de terugtocht ging weer opperbest. De weg was ook minder heuvelend en ik kon steeds eenzelfde tempo aanhouden. ik had ook de wind schuin mee. Dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel.

Rond drieën was ik terug thuis en heb nog de laatste km van Kuurne-Brussel-Kuurne meegepikt. Steeds hetzelfde verhaar . Dat de wind de koers enorm lastig haad gemaakt. Tegen wie zeggen ze het. :(
Bedankt Bea, Wouter, Mark en Stefaan voor het sportieve wachten op een sukkelaar en speciale dank voor stefaan voor het mij komen ophalen aan de brug en voor het uitstippelen van een fantastische tocht.

Graag had ik de forumleden eens hun mening gehoord over voeding en drank die tijdens een tocht kan gebruikt worden. Ik ben een complete leek en blijkbaar is gepaste voeding toch essentieel.
FIKO
ligfietsende levensgenieter

Plaats reactie