Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
Gast

Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

#1 Bericht door Gast »

De laatste tijd gaan er wat gerucht om de fietsvergoeding af te schaffen.

Das wat mij betreft je reinste diefstal. Kost me minstens 130euro per maand. Iemand moet blijkbaar de hoge energierekening van de regering betalen!!!!!!!!!!!!

Op www.vrtnieuws.net loopt vandaag een poll. Neem maar eens een kijkje.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

IN een verkiezingsjaar waar hij zeker aandacht moet hebben voor het zwakke punt "de Kyoto-norm", zou echt niet panikeren. Verhofstadt heeft al slechte punten genoeg, al moet ik zeggen dat ik vooruit ben geraakt met hem

Neem deze link is iets sneller

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Laatst gewijzigd door Edje op do 05 jan 2006, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#3 Bericht door Proes »

Zeg, ik vind die "poll" niet .... ik had dat graag ingevuld!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Nick_Nitro
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 15:27
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Vrasene(Beveren-Waas)
Contacteer:

#4 Bericht door Nick_Nitro »

Proes schreef:Zeg, ik vind die "poll" niet .... ik had dat graag ingevuld!
Op nieuws klikken proes dan ziet ge hem ertussen staan

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#5 Bericht door Proes »

yep, zojuist gevonden ... bedankt.

Ik zou zeggen "allemaal possitief stemmen"

Zo'n goed initiatief mag toch niet afgenomen worden hé.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Anonymous schreef:De laatste tijd gaan er wat gerucht om de fietsvergoeding af te schaffen.

Das wat mij betreft je reinste diefstal. Kost me minstens 130euro per maand. Iemand moet blijkbaar de hoge energierekening van de regering betalen!!!!!!!!!!!!
Al vorig jaar werd er gefluisterd dat de bestaande fietsvergoedingregeling voor ambtenaren herbekeken zou worden. De Vlaams regering heeft immers het jaar ervoor de hoogte van het totaalbedrag veel te laag ingeschat, waardoor er al vorig jaar niet genoeg middelen voorzien waren om de fietsvergoeding tijdig uit te betalen. Bij een aantal schooldirecties heeft dat veel kwaad bloed gezet, omdat de scholen de fietsvergoeding eerst van hun gewone werkingsmiddelen moeten afhalen en pas nadien het uitgegeven bedrag terugkrijgen van het ministerie. Eigenlijk kan dit niet, daar de werkingsmiddelen voor andere zaken bestemd zijn (verwarming, aankoop didactisch materiaal, kleine herstellingen, bijdrage schooluitstappen, enz.). 't Probleem is dat het aantal aanvragen voor een fietsvergoeding dermate is gestegen, dat men bij de Vlaamse regering een beetje met de handen in het haar zit.

En hier komt weer eens de onrechtvaardigheid van heel het federale systeem om de hoek kijken: de Vlaamse regering wordt verondersteld te betalen voor een maatregel die de verkeersveiligheid, de gezondheid, het milieu en het verkeer ten goede komt, maar de federale overheid krijgt de inkomsten van de verkeersbelasting, accijnzen en BTW op de brandstof en alle andere inkomsten verwant met dit alles.

't Geheel kan maar goed functioneren als ook de Vlaamse regering de financiële hefbomen in handen heeft. Nu heeft ze dat niet, waardoor haar balans in onevenwicht dreigt te geraken.

Tot daar een zware brok politiek. Hopelijk toch verteerbaar voor iedereen die het aanbelangt.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#7 Bericht door de bakker »

willen we een ligfietstocht op brussel organiseren? kunnen we daar met oude banden gooien :twisted:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:willen we een ligfietstocht op brussel organiseren? kunnen we daar met oude banden gooien :twisted:
Ja! Nu nog onze velomobielen in camouflagekleuren schilderen en we kunnen zowaar de ministeries belegeren! :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#9 Bericht door Proes »

Zo'n optocht moet georganiseerd zijn met alle HPV's!!!!
Liggers naast gewone fietsers, één grote optocht voor hetzelfde doel.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#10 Bericht door Duckjibepete »

:evil: Zeg mannekes, ik krijg 0,000 € voor mijn fietsverplaatsing hoor!!!!
WAAROM MOETEN AMBTENAREN ALTIJD MEER VOORDELEN KRIJGEN DAN ARBEIDERS ???????? :evil: :evil: :evil:
ride to live, live to ride

Gast

#11 Bericht door Gast »

Poll ingevuld.

Ik moet zeggen zelfs indien de regering fietsvergoeding zou afschaffen, dit bij ons op het werk zelf niet zou gebeuren.

Een deel van de directie in het (familie)bedrijf waar ik werk komt zelf met de fiets en alhoewel ze zelf NIET van de vergoeding genieten zou dit niet veranderen.

Ze hebben zelf al te veel mileuvriendelijke maatregelen genomen (zonnepanelen, opvangen van regenwater, biologisch bos, biologisch fruit voor het personeel, nieuwe vrachtwagens die op Ad blue werken, verregaande recyclage en hergebruiken van afval...)
Laatst gewijzigd door Gast op do 05 jan 2006, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#12 Bericht door de bakker »

Duckjibepete schreef::evil: Zeg mannekes, ik krijg 0,000 € voor mijn fietsverplaatsing hoor!!!!
WAAROM MOETEN AMBTENAREN ALTIJD MEER VOORDELEN KRIJGEN DAN ARBEIDERS ???????? :evil: :evil: :evil:
Je mag ook mee naar Brussel. Ik zal nog meer zeggen als we de politie tewiel gaan mag je voorop rijden :lol:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#13 Bericht door eeuwige reiziger »

Duckjibepete schreef::evil: Zeg mannekes, ik krijg 0,000 € voor mijn fietsverplaatsing hoor!!!!
WAAROM MOETEN AMBTENAREN ALTIJD MEER VOORDELEN KRIJGEN DAN ARBEIDERS ???????? :evil: :evil: :evil:
Altijd meer voordelen? Als ambtenaar van de Vlaamse Gemeenschap vind ik niet dat er veel voordelen hiervan te rapen vallen.

In de private sector hangt alles af van de CAO die met een bepaalde bedrijfstak werd afgesloten. Bij sommige is de werkgever verplicht die te betalen; in andere bedrijfstakken kan de werkgever dit doen maar is er niet toe verplicht. Gewoon navraag doen bij de werkgever of de vakbond.

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#14 Bericht door Bruno Van den Bussche »

In het onderwijs krijgen we geen auto van de werkgever. We moeten met een computer werken, maar die moet je zelf aanschaffen. In de privé krijg je die dan.
Maar we krijgen wel een velomobiel!!! :shock: Mijn Versatile is nu terugbetaald na minder dan twee jaar fietsen en twee jaar zonder auto! Leve de fietsvergoeding :D !
Bruno Van den Bussche

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#15 Bericht door Duckjibepete »

Auto? Vergoeding? Als het héél slecht weer is en ik ben met de fiets dan mag ik met een camionet naar huis als ik het eerst vriendelijk ga vragen aan de bazin :lol: Jullie weten niet hoe verwend jullie zijn!
Mijn vrouw staat sinds oktober ook in het onderwijs, ze heeft ook in de privé gewerkt en is zelfstandige geweest, praat daar dan eerst maar eens mee! Iedereen die een GPB-cursus volgt weet waarom hoor!
Laatst gewijzigd door Duckjibepete op do 05 jan 2006, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ride to live, live to ride

Plaats reactie