extra domeinnaam

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...

doen we het of doen we het niet

Peiling eindigde op di 10 jan 2006, 15:15

we doen het
9
50%
we don het niet
9
50%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

extra domeinnaam

#1 Bericht door Wouter D »

iemand tipte me over gratis domeinnamen, enstelde me voor om gentseliggers.be aan te maken.
nu betalen we al voor de .net-versie, dus zou ik dat juist niet doen, maar om google een beetje te beinvloeden zou ik eerder opteren om ligfietsforum.be aan te mken en dat rechtstreeks te linken aan gentse liggers.net, dus er verandert dan nieks, er kom enkel een extra domeinnaam, wat denken jullie?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#2 Bericht door GeertJ »

hm, gratis domeinnamen, lijkt me verdacht. Tegenwoordig is er niets gratis meer... :? maar het idee zelf vind ik wel prima...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Bram
Junior
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 15:56
Postcode: 2300
Locatie: Turnhout
Contacteer:

#3 Bericht door Bram »

http://www.gratisbe.be

is echt wel te vertrouwen denk ik.

vb http://www.bramluyckx.be

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: extra domeinnaam

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:iemand tipte me over gratis domeinnamen, enstelde me voor om gentseliggers.be aan te maken.
nu betalen we al voor de .net-versie, dus zou ik dat juist niet doen, maar om google een beetje te beinvloeden zou ik eerder opteren om ligfietsforum.be aan te mken en dat rechtstreeks te linken aan gentse liggers.net, dus er verandert dan nieks, er kom enkel een extra domeinnaam, wat denken jullie?
Ik zou zowel gentseliggers.be als ligfietsforum.be laten registreren en beide verbinden aan gentseliggers.net

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#5 Bericht door quattrovelootje »

Bram schreef:http://www.gratisbe.be
is echt wel te vertrouwen denk ik.
Hmm, dat betwijfel ik toch sterk : als je die website opent en begint te lezen, zetten ze het woord "gratis" al zelf tussen aanhalingstekens. Ook blijkt het alleen maar voor het eerste jaar "gratis" te zijn ....

Tihamér -voor niks gaat de zon op :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#6 Bericht door GeertJ »

Bram schreef:http://www.gratisbe.be

is echt wel te vertrouwen denk ik.

vb http://www.bramluyckx.be
Nuja, tis gratis voor het eerste jaar, maar daarna moet men er ook wel voor betalen eh, dus is het eigenlijk niet gratis eh. Kan me moeilijk voorstellen dat we, eens we de domeinnaam hebben deze na een jaar gaan opzeggen. Als we extra domeinnamen hebben, moeten die blijven bestaan, zolang de GL'ers bestaan. En zoals het nu draait kan dat nog wel even duren 8)
langs den andere kant kan men voor de 8, of 7,5 € per jaar niet echt sukkelen, ale da vind ik natuurlijk...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

je mag er 10 op je naam zetten, maar kosten volgende jaar wel 8 €

Meerdere namen naar je site linken is nooit een probleem, maar ik denk niet dat we bezoekers te weinig hebben, MAAR een duidelijk ligfiets. be, velomobiel.be kan je altijd aan dit forum linken.
Laatst gewijzigd door Edje op zo 01 jan 2006, 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#8 Bericht door Gast »

Een domeinnaam bij? Waarom in godsnaam?
Als je dan na een jaar ergens het domein opzegt, en er daarna een geïnteresseerde naar die domeinnaam gaat krijgt hij dan de melding 'error - bestaat niet meer'. Foefelare en bucht met andere woorden. Zo doe je mensen afhaken die naar iets op zoek zijn en het niet vinden.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

er is nog helemaal nieks gebeurt en de meningen hierover liggen verschillend, zie voorgaande discussie rond naamwijziging of niet.
toen die mens me daarvoer tipte, dact ik het leuk het item nog eens ter sprake te brengen. als we dus die tweede domeinnaam blijven behouden, en rechtreeks blijven doorlinken naar gentse liggers, is dat toch geen probleem, en tevens is het een signaal naar de been-stijf-houders-dat-gents-niet-echt-nationaal-klinkt... enz. dat we wel degelijk een vlaams forum zijn, of zeg maar belgies (daar veel walen ook al nederlands kunnen)

ik heb mijn poll maar tien dagen actief gezet, als blijkt dat de grote meerderheid tegen is, dan doen we het niet, duidelijk toch?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#10 Bericht door Gast »

Wouter schreef:...als blijkt dat de grote meerderheid tegen is, dan doen we het niet, duidelijk toch?
Dat is duidelijk Wouter, daarom dat ik als enige 'nee' stemde en daarom ook de verduidelijking.
Rommelen met domeinnamen is rommelen met gegevens. En gerommelde gegevens leveren alleen maar een gerommeld overzicht op waardoor mensen zich in de overrompeling storten.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#11 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Dat is duidelijk Wouter, daarom dat ik als enige 'nee' stemde en daarom ook de verduidelijking.
Rommelen met domeinnamen is rommelen met gegevens. En gerommelde gegevens leveren alleen maar een gerommeld overzicht op waardoor mensen zich in de overrompeling storten.
gentseliggers.net en gentseliggers.be is geen gerommel, maar een veel gebruikt iets in de internetwereld. Heel veel bedrijven doen dit, omdat mensen wel een vermoeden hebben wat de naam zelf is van de site maar niet van de extensie. Indien het mogelijk, laten ze dan ook hun domeinnaam met twee extensies registreren.

De vraag is evenwel of dit voor ons wel nuttig is. Eerst dacht ik dat het wel interessant zou zijn, maar na afweging toch veel minder.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#12 Bericht door de bakker »

Heeft er iemand aan gedacht dat het enkel het eerste jaar graties is? Ga je dan de volgende jaren betalen? Indien niet zijn er een hoop gasten met een link die niet meer werkt.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

zeg jongens, het is wel de bedoeling dat als we de link activeren dattie de jaren nadien verder word gebruikt he,
voor één jaar activeer ik helemaal nieks,
dus mijn vraag is wel degelijk of een tweede domeinnaam nuttig is,
en dus niet of een tijdelijke domeinnaam nuttig is
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#14 Bericht door Gast »

Wouter schreef:dus mijn vraag is wel degelijk of een tweede domeinnaam nuttig is,
en dus niet of een tijdelijke domeinnaam nuttig is
Eén naam vind ik meer dan nuttig genoeg en daar heb ik mijn deel van betaald omdat ik er ook gebruik van maak.
Voor een tweede domeinnaam moet hij die de eerste niet vindt dan maar betalen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#15 Bericht door Wouter D »

kijk zie dat is nu het voordeel van een forum door en vor de leden, als je een ideetje hebt, wordt er zowel positieve als negatieve kritiek gegeven en weet je direct waar je staat. het is me nu al duidelijk dat vroegere vooroordelen over het niet vlaams klinken van ons forum al redelijk uitgegroeid zijn. thx jongens
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie