pijn aan de kuitspieren

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#16 Bericht door Duckjibepete »

[/quote]We liggen natuurlijk niet altijd even plat op het zitje: soms wat meer uitgezakt, soms wat rechter...
[/quote]

:shock: Dan heb jij toch een héél speciaal zitje... Kromming van het zitje moet perfect aanpassen aan de holte van je rug, als je je gaat verplaatsen in hoogte, kan je net zo goed op een rechte plank gaan liggen.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#17 Bericht door Filip »

Duckjibepete schreef:
Filip schreef:We liggen natuurlijk niet altijd even plat op het zitje: soms wat meer uitgezakt, soms wat rechter...
:shock: Dan heb jij toch een héél speciaal zitje... Kromming van het zitje moet perfect aanpassen aan de holte van je rug, als je je gaat verplaatsen in hoogte, kan je net zo goed op een rechte plank gaan liggen.
Allez kom, ik zal maar voor mezelf spreken. Véél verschil zal het idd niet maken, maar ik zit zeker niet steeds even recht.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#18 Bericht door Duckjibepete »

idd, als je twee cm onderuit zakt, ga je rug nog altijd passen op zitje, en is je beenafstand anders, dus klopt wat je beweert. Als ik een nieuwe of andere ligger heb ben ik weken aan een stuk elke dag aan het prutsen om die lengte juist te krijgen. Eénmaal juist zet ik een streepje op buis in geval dat er iemand eens wil rijden en het veranderd moet worden.
Wat je kan doen als je met verschillende fietsen rijdt, is meten vanaf diepste punt zadel of voorkant tot center trapas.
Die maat zou ongeveer :? goed moeten zijn voor de andere fietsen... ongeveer dus...
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#19 Bericht door Luc Willaert »

Duckjibepete schreef:Wat je kan doen als je met verschillende fietsen rijdt, is meten vanaf diepste punt zadel of voorkant tot center trapas.
Die maat zou ongeveer :? goed moeten zijn voor de andere fietsen... ongeveer dus...
Maar bijna ieder merk heeft een ander model van zadel. Ik heb een challenge en een optima - en er is toch veel verschil in vormgeving van het zitje.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#20 Bericht door Proes »

Toen ik de hoek van mijn stoel verlaagde om "aerodynamischer" te zijn heb ik -raar maar waar- ook mijn buislengte moeten aanpassen.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#21 Bericht door Wouter D »

vind je dat raar-maar-waar?
ik vind van niet hoor.
isschien ben ik het al gewoon met de hurri zoveel te veranderen. :P
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#22 Bericht door Filip »

Proes schreef:Toen ik de hoek van mijn stoel verlaagde om "aerodynamischer" te zijn heb ik -raar maar waar- ook mijn buislengte moeten aanpassen.
Hier is het ook begonnen nadat ik het zitje iets platter gezet had waardoor dat de onderkant ervan een paar cm naar voor kwam.
Ik denk wel dat de trapas nu net ver genoeg staat.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#23 Bericht door hugo »

links rechts afzonderlijk instelbaar

http://www.hase-bikes.com/ens/reha/inde ... &bike=reha

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#24 Bericht door Filip »

hugo schreef:links rechts afzonderlijk instelbaar

http://www.hase-bikes.com/ens/reha/inde ... &bike=reha
Bedoel je de Crank arm shortener? Dit is natuurlijk nog iets gans anders dan de trapasafstand.

Al lijkt een instelbare crancklengte me ook wel heel interessant (maar dan aan beide kanten gelijk).
Jammer dat er niet bijstaat in welke tussenstanden deze kunnen worden ingesteld

Plaats reactie