Nieuwe rubriek : Gestolen

Meld hier als je fiets gestolen is.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Nieuwe rubriek : Gestolen

#1 Bericht door renaat »

Zeg mannekes,

kunnen we geen rubriek "gestolen" aanmaken?
Daar kunnen dan de gestolen ligfietsen gemeld worden. Kwestie dat iedereen dan zijn ogen kan open houden.
(dit naar aanleiding van het profiel van onze nieuwste gebruiker, Koen)

Thx,

renaat

PS als ik ooit iemand betrap die mijn fietsen aan het stelen is, die schiet ik overhoop,te beginnen in de knieschijven. En als 't ie ballen heeft dan gaan die d'er ook aan.
PS2 jammer dat potentiële dieven dit bericht niet gaan lezen
Greetz,

renaat

Gast

Re: Nieuwe rubriek : Gestolen

#2 Bericht door Gast »

renaat schreef:Zeg mannekes,

kunnen we geen rubriek "gestolen" aanmaken?
Daar kunnen dan de gestolen ligfietsen gemeld worden. Kwestie dat iedereen dan zijn ogen kan open houden.
(dit naar aanleiding van het profiel van onze nieuwste gebruiker, Koen)

Thx,

renaat
Hallo Renaat,

Een loffelijk streven, om gestolen fietsen te registreren. Echter: wat is het doel van die registratie: het terugvinden van de gestolen waren. Daarom pleit ik er liever voor om op een landelijk punt alle zaken zo op te slaan dat het even snel te checken is. Dus zou mij de belgische landelijke vereniging een logische taak hebben. (misschien doen ze dit al?)

In Nederland voorziet Plaza hier in d.m.v. de rubriek "vermist". Je kunt je abbonneren op nieuwe meldingen in deze rubriek, en een melding gaat zoiezo automatisch naar de mailinglijst, zodat zo snel mogelijk veel mensen geionformeerd zijn. Ik weet van diverse dealers dat zij nieuw aangeboden fietsen waarvan ze de geschiedenis niet kennen altijd even online checken.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#3 Bericht door GeertJ »

Paulus schreef:Hallo Renaat,

Een loffelijk streven, om gestolen fietsen te registreren. Echter: wat is het doel van die registratie: het terugvinden van de gestolen waren. Daarom pleit ik er liever voor om op een landelijk punt alle zaken zo op te slaan dat het even snel te checken is. Dus zou mij de belgische landelijke vereniging een logische taak hebben. (misschien doen ze dit al?)
Hpv belgie heeft een rubriek gestolen, maar jammer genoeg (of gelukkigluk, maar ik vrees dat er meer ligfetsen gestolen worden dan dat er in die rubriek komen) komen er daar maar weinig 'gestolen ligfietsen' berichten op. Ik denk dat dat deels te maken heeft, met het feit dat nog niet iedereen weet dat men daar zo een rubriek heeft, en anderszijds, dat de mensen die hun ligfiets gestolen is, niet direct informatie vinden over waar en hoe dat te melden. Dit is geen kritiek dat ik lever op hpv belgie, maar gewoon een vaststelling. De onlangs gestolen ligfiets van Wouter Van Landuyt staat er bvb nog niet in. Misschien heeft hij het gemeld, maar is de site nog niet geupdate. who knows...
Verder is de site van hpv.be niet te vergelijken met deze van www.ligfiets.net. deze site heeft meer mogelijkheden qua melden van bvb diefstallen en dergelijk, maw, ligfiets.net is veel dynamischer.
maar ik vermoed dat er dan ook veel meer personen aan werken dan aan hpv.be.
Renaat schreef:PS als ik ooit iemand betrap die mijn fietsen aan het stelen is, die schiet ik overhoop,te beginnen in de knieschijven. En als 't ie ballen heeft dan gaan die d'er ook aan.
graddus schreef:titanium kogels
Hm, dat zullen nu toch wel carbonnen kogels worden :D
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
patjec
Supporter
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 1:35
Postcode: 2620
Locatie: Bredestraat 171 te 2620 Hemiksem
Contacteer:

Re: Nieuwe rubriek : Gestolen

#4 Bericht door patjec »

Wel, de dag dat jij dat in de praktijk gaat uitproberen vraag ik aan de moderator een rubriek 'vergeet onze levenslang (gelukkig is dit België en moeten we jou niet zo lang missen) veroordeelden niet... En met kerst een omhaling voor een fruitkorf (met of zonder keramische vijl?)...

verzin dan wel voor je assisenproces iets beters voor de jury dan 'een mensenleven pakken voor een fiets pakken' of het zou wel eens ontoerekeningsvatbaar kunnen worden en een jaar of 10 platspuiten worden...

renaat schreef:Zeg mannekes,

kunnen we geen rubriek "gestolen" aanmaken?
Daar kunnen dan de gestolen ligfietsen gemeld worden. Kwestie dat iedereen dan zijn ogen kan open houden.
(dit naar aanleiding van het profiel van onze nieuwste gebruiker, Koen)

Thx,

renaat

PS als ik ooit iemand betrap die mijn fietsen aan het stelen is, die schiet ik overhoop,te beginnen in de knieschijven. En als 't ie ballen heeft dan gaan die d'er ook aan.
PS2 jammer dat potentiële dieven dit bericht niet gaan lezen
Patje Coeman - Hemiksem
'Zelfbouw' Dutchbike rijder & Azub Max

Plaats reactie