Grensroute Meetjesland - Midden Zeeuws-Vlaanderen

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

Grensroute Meetjesland - Midden Zeeuws-Vlaanderen

#1 Bericht door graddus »

Snel een kort verslagje van de toertocht van vandaag. Vanochtend met prachtig weer vertrokken uit Overslag met een groep van 11 man, 8 Gentse Liggers (Wouter, Wim, Matthias, Patrick, Stijn, Ward, Renaat en Marc) en 3 gasten van Zilt (Tarq, Job en Peter). Een mooi groepje voor onze tweede toertocht. Na het geweld van de motorcross in Overslag te hebben overleeft via wat idyllische baantjes en de eerste kasseistrook naar de brug bij Sas van Gent gereden. Eenmaal ten westen van het kanaal Gent-Terneuzen het prachtige krekengebied richting Watervliet doorkruist. Dan definitief de grens over ter hoogte van het buurtschap Pyramide en afgezakt richting de Braakman voor een welverdiende lunch. Lunches horen uit te lopen en gezien de omslag van het weer was dit de reden om te besluiten de route iets in te korten en de lus rond het land van Axel voor deze keer te laten voor wat ie is. Een volgende keer zullen we ook dit deel zeker aandoen. Via Terneuzen en Schapenbout de snelste weg terug naar huis en om half vijf, mooi voor het donker weer terug bij af.
Het was een gesmaakte tocht, gezelligheid troef en ikzelf heb er van genoten. Hieronder nog een paar foto's van het hele evenement. Tot de 14 december!
Bijlagen
volgevreten na de lunch, welke fiets is er ook alweer van wie..?
volgevreten na de lunch, welke fiets is er ook alweer van wie..?
IMG_2466k.jpg (81.37 KiB) 8031 keer bekeken
kleine panne van ons jongste lid, snel verholpen door de voorzitter...
kleine panne van ons jongste lid, snel verholpen door de voorzitter...
IMG_2465k.jpg (47.65 KiB) 8029 keer bekeken
de laatste en langste kasseistrook, waar blijven ze nou?
de laatste en langste kasseistrook, waar blijven ze nou?
IMG_2457k.jpg (47.34 KiB) 8027 keer bekeken
een langgerekt lint door het krekengebied...
een langgerekt lint door het krekengebied...
IMG_2454k.jpg (88.49 KiB) 8033 keer bekeken
de eerste beklimming van de dag, de brug bij Sas van Gent...
de eerste beklimming van de dag, de brug bij Sas van Gent...
IMG_2449k.jpg (50.42 KiB) 8029 keer bekeken
hergroepering na de eerste kasseistrook...
hergroepering na de eerste kasseistrook...
IMG_2445k.jpg (56.82 KiB) 8029 keer bekeken
vlak voor het vertrek...
vlak voor het vertrek...
IMG_2441k.jpg (69.69 KiB) 8032 keer bekeken

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

dat het een geslaagde tocht was is zeker, zelfs de pech van ward voor de rust kon de pret niet bederven, op zulke momenten zie je weer eens hoe ons ligfietswereldje samen hangt.

op naar de volgende dus,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#3 Bericht door renaat »

het was inderdaad een leuke en mooie tocht. Bedankt Marc voor al de moeite.
Bijlagen
De route
De route
overslag 1.jpg (83.86 KiB) 8037 keer bekeken
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#4 Bericht door renaat »

Nog fotookes:
Bijlagen
Onze organisator!
Onze organisator!
marc1.JPG (69.56 KiB) 8028 keer bekeken
Klaar voor de start
Klaar voor de start
start1.JPG (56.99 KiB) 8041 keer bekeken
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#5 Bericht door graddus »

Renaat ge zijt een crack, ge hebt het klaargespeeld een treffelijke foto van mij te maken...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

verslag van Tarquinius Noyon

#6 Bericht door graddus »

Onderstaand geef ik even het verslagje weer dat Tarq op de Zilt groep heeft geplaatst na ons toertochtje van vandaag:

Om kwart voor tien trof ik Peter op een niet geheel legale plaats voor de tolpoorten waar patroeierende agenten hem al twee maal door de vingers hadden gezien! Ik zag hem ook niet over het hoofd en snel laadden we zijn Baron met behulp van fietsbinnenbanden tegen mijn M5/26-26 op de drager en reden de tunnel door.

Buitengekomen straalde de zon ons tegemoet en Peter overreedde mij de auto bij het glazen buspaleis neer te zetten en 'die 17 kilometer' naar het beginpunt van de tocht te fietsen. Ik had natuurlijk alerter moeten reageren, maar sliep nog half? De afstand bleek uiteindelijk 24,3 km en de tijd wat krap - ik wilde onderweg bovendien handschoenen aan en later een trui uittrekken.
Na stevig doortrappen waren we maar een kwartier te laat. Buiten zijn huis werden we vriendelijk opgewacht door de gastheer (Marc, Hurricane) en een aantal fietsers. Even later kwam ook Job aangereden, die met de boot over was gekomen.

We waren nu compleet - 11 man, waar zijn de vrouwen? - en toerden door het herfstlandschap. Het weer was redelijk zonnig maar de herfstkleuren min of meer over het hoogtepunt, want veel blad was al van de bomen gewaaid. Er was voildoende over om toch geweldig te genieten, hoor!

Wij dachten dat er geen mensen in die hoek van Zeeuws-Vlaanderen woonden, totdat wij erachter kwamen dat onze gastheer zijn best had gedaan om alle woonkernen te vermijden! Daarvoor in de plaats hebben we enkele gedenkwaardige kasseienwegeltjes gereden, die alles zo deden ratelen dat zelfs ons geraamte bijna uit het lijf rammelde.

Later op de middag werd het toch kouder - de wolken schoven voor de late zon - en regende het enkele druppels koud water (de warme kraan stond in elk geval daarboven niet open) Besloten werd de tocht wat in te korten en enkelen splitsten zich af om huiswaarts te keren. Even schuilend onder een grote brug waar de rest van de groep overheen moest namen Peter, een Vaamse Rijder (verdorie, zijn naam weer vergeten!) en ik afscheid en zijn richting auto gereden waar we nogmaals afscheid namen en onze fietsen opgespten. (het bagagerek, dan) Ik had gehoopt een persoonlijk afstandsrecord te breken - helemaal met de aanloop naar het beginpunt meegerekend - maar het geimproviseerde inkorten van de tocht deed mijn teller op 85 km stilstaan.

Zelf vind ik het altijd wereldverbeterend dat we met een multinationale groep fietsers zulke tochten maken. Met een goed gevoel in mijn donder zit ik dan ook deze regels te typen.

Tarquinius - grensoverschrijdend - Noyon

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

tocht

#7 Bericht door El Stino »

het was inderdaad weer een leuk tochtje, jammer dat we het een beetje moesten inkorten.
Bedankt Marc !
Op naar de volgende tocht met ENKEL kasseistroken ?? :wink: :wink:
Stijn VDM

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#8 Bericht door renaat »

Hey kasseivreter,

voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over El Stino,
't is niet omdat jij het lekker vindt om door elkaar gerammeld te worden dat alle anderen er ook zo over denken. En volgens mij zijn niet alle fietsen daar ook zo happig op. (niet iedereen rijdt met stalen frames en wielen rond)
Daarom de oproep om in het vervolg als iemand een tocht uitstippeld en er zitten kasseistroken in (langer dan 20m) een alternatieve baan te voorzien om die kasseiën te vermijden.
Ik zou je d'er heel dankbaar voor zijn.

Greetz van een watje,
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#9 Bericht door mathias »

ik dacht dat dienen shock proof geveerd was :wink:, dus da zou toch geen probleem mogen zijn. en als er dan toch nekeer een kasseistrook inzit ist waarschijnlijk het best van der over "te vliegen" ge zou er zelfs minder last van hebben en ge zijt der veel vlugger vanaf :lol: en warom zouden carbon en titanium daar nie tegen kunnen, in parijs-roubaix rijden ze toch ook niemeer met fietsen uit het stalen tijdperk geloof ik. :D

groeten van de stalen ridder
Mathias

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

kasseivreter

#10 Bericht door El Stino »

Hallo Renaat en de anti-kasseilobby,
voor alle duidelijkheid: ik háát kasseien ...
Ik weet zeker dat als ze in grootmoeders tijd de mogelijkheid hadden om met peird en karre over een asfaltbaantje te sjeezen, ze zeker asfaltbanen hadden aangelegd ipv die verdomde kinderkopjes...
En wie beweert dat hij met plezier over de kasseien rijdt ... [-X
Enfin, volgens mij is de beste methode er zo snel mogelijk over vlammen. Alhoewel snel is het bij mij nu ook niet: 20km/h... :cry:
Sneller zou misschien nog beter zijn, maar dat riskeer ik me niet.
O ja, rechtzitten helpt ook wel een beetje (je voelt de schokken dan niet zo)
Trouwens bij een titanium fiets moeten de schokken toch beter opgevangen worden?? Buigt titanium niet iets meer door ??
Stijn VDM

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#11 Bericht door renaat »

Ik denk dat door de constructie, dikkere buizen, de Titanium versie stijver is. (maar ik ben het niet zeker)
Daarnaast staat mijn veerelement heel erg stroef afgesteld wat ook niet bevordelijk is voor het comfort. Misschien moet ik daar wel eens mee beginnen om die aan te passen.
Die kasseiën zijn in ieder geval een test om de deugdelijkheid van je fiets te testen. (misschien had Ward daardoor wel mechanische problemen??)
Maar gezien mijn fiets de testen allemaal heeft doorstaan hoeven de testen niet meer :lol:

Greetz
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#12 Bericht door graddus »

Niemand rijdt zuiver voor zijn plezier over slecht wegdek, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het vaak wel een overwinning om ook dat soort stroken te overleven. Beetje het mountainbike idee, allround ligfietsen zeg maar.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

heb net even nog een paar kiekjes laten ontwikkelen van de tocht,
wel even excuzeren voor deze die op hun schouder liggen
Bijlagen
MEDIUM15.JPG
MEDIUM14.JPG
MEDIUM17.JPG
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie