Mijn eerste zes kilometer, liggend

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#16 Bericht door Luc Willaert »

dentom schreef:En die km-teller stond blijkbaar iets te optimistisch, heb hem het zwijgen opgelegt en de iet of wat juiste wielmaat ingetikt.
'k rij al een pak trager...
Zou dat een Ward-truc zijn om zijn fietsen duurder te verkopen :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#17 Bericht door Johan Clerx »

Hij zou het niet durven :oops:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#18 Bericht door graddus »

boonsp schreef:Vandaag al weer twee mooie paarden gezien, stijgeren en wegdraven.
Ooit al gezien, als je met een bukker passeert ?
Gelukkig niet, maar houdt er alstublieft rekening mee dat die paarden om de een of andere reden (waarschijnlijk die maalbeweging aan de voorzijde van een ligfiets die hen aan de gruwelverhalen over 'de lijmfabriek' van hun grootvader doet denken :roll: ) gaan steigeren zo gauw ze een ligfiets tegenkomen. Dus ook wanneer ze op straat lopen en er een ruiter op zit. Wat dus potentieel erg gevaarlijke verkeerssituaties kan uitlokken, waarvoor je liever niet verantwoordelijk bent. Even de benen stilhouden tot je het paard voorbij bent doet wonderen :wink:

Gebruikersavatar
Koen
Junior
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 12 nov 2003, 12:08
Postcode: 2000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Antwaarpen
Contacteer:

#19 Bericht door Koen »

boonsp schreef:Vandaag al weer twee mooie paarden gezien, stijgeren en wegdraven.
Zelf met de hulp van een andere ligfietser al eens een kudde koeien naar het einde van de wei doen spurten, vluchtend van ons weg. De omheining kon hen niet stoppen en ze drumden deze plat en liepen de volgende wei in. Tegen die tijd waren we ze voorbijgereden en hield de paniek onder de melkfabriekjes een beetje op.
graddus schreef:waarschijnlijk die maalbeweging aan de voorzijde van een ligfiets die hen aan de gruwelverhalen over 'de lijmfabriek' van hun grootvader doet denken :roll: :
Ik heb me laten vertellen dat het voor het paard of ander vee lijkt dat je het wil stampen, je komt namelijk snel op dat beest af en maakt met je benen stampende bewegingen.
graddus schreef:Even de benen stilhouden tot je het paard voorbij bent doet wonderen :wink:
Deze gouden tip blijft evenwel standhouden.

Koen

Gast

#20 Bericht door Gast »

graddus schreef:
boonsp schreef:Vandaag al weer twee mooie paarden gezien, stijgeren en wegdraven.
Ooit al gezien, als je met een bukker passeert ?
Gelukkig niet, maar houdt er alstublieft rekening mee dat die paarden om de een of andere reden (waarschijnlijk die maalbeweging aan de voorzijde van een ligfiets die hen aan de gruwelverhalen over 'de lijmfabriek' van hun grootvader doet denken :roll: ) gaan steigeren zo gauw ze een ligfiets tegenkomen. Dus ook wanneer ze op straat lopen en er een ruiter op zit. Wat dus potentieel erg gevaarlijke verkeerssituaties kan uitlokken, waarvoor je liever niet verantwoordelijk bent. Even de benen stilhouden tot je het paard voorbij bent doet wonderen :wink:
Het was in een weide hoor, anders zet ik de rem erop. Wat wel vervelender is, is ruiters inhalen. Merk wel, als je achterblijft, het paard iets of wat onrustig wordt zodat de ruiter meteen omkijkt (Bakje rammelt op de trike). Maar euhm, twee weiden verder, kwam een paard in de weide toegelopen ??!! Vreemd niet ?

Gast

Bruce de hond

#21 Bericht door Gast »

Niet alleen paarden..
Was ik lekker langs het kanaal aan het peddelen, loopt er een gast voor mij met een hond aan de band, type bulldog, NIET luisterend naar de naam "Bruce" (achternaam "Alléé" ???). Rotbeest vond mij precies een bedreiging. Aangezien ik nog maar net liggend fiets, schoot ik in het gras en verder als een dronken fietser, ben niet gevallen (men eer!) maar toch... aaargh.

Op de terugweg ben ik effe vollen bak gegaan (gereden), kwam aan 33km/h, efkes wel te verstaan. Er is de verminderde luchtweerstand, goed te voelen als er zo'n windvlaag in het gezicht vliegt, op een bukker krijgt dan zo'n klap, met ne ligger is dat veel minder. Maar wat ik als een groter voordeel zie is het feit dat uw gat niet meer zeer doet na X-aantal kms. En als uw gat niet zeer doet (en ook de polsen niet!) kunde veeel langer, comfortabeler rijden.

En die oude mensjes in hun deurgat KIJKEN!!! "Wa is da ver ne rare.." ziet ge ze denken.Leuk.

En nu sneeuwt het...

Groetjes.

Gesloten