Nog nen 'Ollander

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Eddey
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 2:59
Fiets: M5 26/28
Locatie: Trondheim, Noorwegen
Contacteer:

Nog nen 'Ollander

#1 Bericht door Eddey »

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee hier, en heb me laatst geregistreerd. Dus ik zal me nu ook maar eventjes voorstellen.

Ik ben Edgar Leijten, 25 jaar oud, kom uit Tilburg (NL) en ben student (niet lang meer; nog 1 maand resterend :D ). Ik ben enigzinds "bekend" vanuit het wedstrijdrijden.


Ik ben op m'n 15e begonnen met ligfietsen. Ik heb een Roulandt gekocht van mijn oom. Leuk fietsje om te beginnen, maar moeilijk om aan onderdelen te komen, en verder was 'ie niet erg snel (kruissnelheid 25-28 km/u). Twee jaar later kwam de M5 Speedliner op de markt. Ik heb toen een zwarte 20/28 gekocht, en de Roulandt verkocht.

Prima fiets, maar de kwaliteit van de onderdelen was matig. Gelukkig werd dat via garantie opgelost. Onderdelen die later versleten heb ik vervangen door betere kwaliteit, zodat ik ondertussen een zeer goede en betrouwbare fiets heb (weinig onderhoud en weinig pech). In 2003 heb ik de vork en het voorwiel vervangnen door een 26" versie, wat een hele verbetering was (fiets ziet er mooier uit, er zijn betere banden voor te krijgen, en het comfort en rijgedrag is beter). Ondertussen staat de teller op ruim 33.000 km.

Met de 20/28 begon ik steeds sneller te rijden, en toen ik in 2000 op Cycle Vision ging kijken wilde ik daar wel eens aan meedoen. Dus heb ik in 2001 een M5 Lowracer gekocht en ben begonnen met trainen & wedstrijdrijden. In 2002 heb ik een staartpunt erbij gekocht. De volgende jaren ben ik steeds meer wedstrijden gaan rijden. De resultaten werden ook steeds beter. De teller van de LowRacer staat op ruim 16.000 km.


Oktober 2004 ben ik begonnen aan een buitenlandse studie van 14 maanden. 4 maanden Engeland, 4 maanden Athene en momenteel zit ik in Noorwegen voor 5 maanden. Het fietsen en wedstrijdrijden ligt daarmee op een lager pitje. Alleen nu in Noorwegen heb ik een fiets bij me (en fietsen in Noorwegen is geweldig kan ik vertellen 8) ).


Dat was het wel zo'n beetje denk ik :)


Groeten, Edgar Leijten

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

Hoi

#2 Bericht door fred101060 »

Welkom hier vanuit het al donkere Purmerend, welke fiets heb je bij je bukker of ligger?
:oops:
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Eddey
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 2:59
Fiets: M5 26/28
Locatie: Trondheim, Noorwegen
Contacteer:

#3 Bericht door Eddey »

Hier is het ondertussen zonsondergang om 15:40, dus je mag niet klagen dat het donker is :P


Ik heb de 26/28 mee naar Noorwegen. Een fatsoenlijke bukker heb ik niet eens (alleen maar een oude fiets die hard aan onderhoud toe is), en de 26/28 is handiger als je slechts 1 fiets mee kan nemen: de 26/28 heeft spatborden, bagagedrager, licht, en meer versnellingen (voor klimwerk).

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nog nen 'Ollander

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Eddey schreef:Alleen nu in Noorwegen heb ik een fiets bij me (en fietsen in Noorwegen is geweldig kan ik vertellen 8) ).
Vertel, Edgar! Is Noorwegen een fietsland als Nederland?

Eddey
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 2:59
Fiets: M5 26/28
Locatie: Trondheim, Noorwegen
Contacteer:

#5 Bericht door Eddey »

Ik vind het hier stukken beter dan Nederland :twisted:

Trondheim is de fietsstad van Noorwegen. Er zijn vrij veel fietspaden (allemaal asfalt), genoeg plaatsen om je fiets te parkeren, en op een steile helling in de stad is een fietslift geplaatst.

Nou hou ik zelf niet zo van fietspaden (ook hier in Noorwegen is de weg handiger als je hard fietst), en het is hier ook geen probleem om gewoon de weg te nemen. Automobilisten rijden zowiezo rustiger en hebben meer geduld. Verder halen ze ook veel ruimer in dan de Nederlandse automobilisten.
En er zijn gewoon weinig automobilisten! Dat hangt natuurlijk ook van het tijdstip en de route af, maar als het rustig is zie je 1 auto op een stuk van 5 km ofzo :) . Verder zijn er heel weinig kruispunten, dus je hoeft niet vaak te remmen om voorrang te geven. Nadeel is wel dat je niet verschrikkelijk veel keuze hebt qua trainingsrondjes, en dat de rondjes al gauw vrij lang worden. Maar dat is geen ramp verder :lol:


De omgeving is natuurlijk prachtig!

Goede wegen, meestal asfalt maar soms gravel. Die gravelwegen zijn zo hard en vlak dat je er gerust met 50 km/u overheen kunt. Het is net asfalt (alleen moet je wel opletten voor kuilen). Ook de grip is prima, ondanks dat ik met racebandjes rij.

Je moet alleen wel van wat klimwerk houden. Maar in de omgeving van Trondheim valt dat redelijk mee; het loopt eigenlijk nooit langer dan 1.5 km omhoog. Echt steil is het niet, want ik heb de triple bijna nooit nodig.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Welkom op het forum Edgar

Plaats reactie