Nja, de ene accu die je hebt zit op de ene wielkast. Je hebt nog een 2e wielkast aan de voorkant. Marrianne en ik hebben allebei 2 accu's; op elke voorwielkast 1. De Versatile is er ook op voorbereid op een extra accu. Bij de lege wielkast kan je een los stukje bedrading vinden welke al ter voorbereiding is aangebracht in je V.eeuwige reiziger schreef: Dat is inderdaad de beste oplossing. Misschien moet ik gewoon dezelfde oplossing overwegen. Waar stop je die tweede batterij dan wel?
Alleen maak ik geen gebruik van die extra draad; tenminste je hebt een + en een - draad op die plek zitten; 2 draden dus. Maar ik heb een extra draad getrokken naar die 2e accu. Dit heb ik omdat ik dat schakelkastje heb aangebracht. Je mag namelijk niet tegelijk die 2 accu's aansluiten op de 2 aansluitingen in je fiets (Waarvan de ene dus nog een stekker moet krijgen). Tijdens het rijden is stekkers wisselen geen optie. Vandaar dat ik een schakelaar heb aangebracht om te wisselen.
2 LEDjes? M'n schakelkastje heeft er 22. Voor beide accu's heb ik elk 10 LEDs voor de spanningsmeter en 1 voor 'actief'; die laatste geeft aan welke accu is ingeschakeld. Zie de bijgevoegde foto.En hoe zit dat dan met dat display van je (waar ik toch twee rijen ledjes zag)?
Ik heb inmiddels wel 2 wijzigingen aangebracht:
1) De 12V aansluiting heb ik vervangen door een versie met klepje
2) Boven de zekeringhouder heb ik 2 aansluitingen gemaakt waarin ik LEDs-aan-2-meter-snoer kan prikken om bijvoorbeeld de fiets bij te lichten als ik in het donker bandje moet vervangen ofzo.
Nee, het zijn NiMh accu's. Die heb jij ook.Als ik me echter niet vergis, is het bij NiMH-batterijen niet zo'n echt groot probleem als die eens bijgelaad worden nog voor ze volledig leeg zijn. Ik veronderstel toch niet dat je met een NiCd-accu rondrijdt (dan MOET je je batterij zeker altijd leegrijden).
Nu je dit zegt, ben ik voor de zekerheid aan het zoeken gegaan op internet. En wat lees ik op 2 pagina's die ik achtereenvolgens bezoek?
Ik heb het dus bij het verkeerde eind als ik dit zo lees.... Dat wordt dus gewoon elke keer aan de lading hangen zodra ik de fiets in de garage zet.Eigenlijk werken NiMh accu’s het beste wanneer zij zeer frequent geladen worden. Om die rede is het raadzaam de accu zowel voor als na ieder gebruik te laden.