Zoveel nieuwe gebruikers?

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#16 Bericht door Bozzl »

Edje schreef:Marksje,

VOLLEDIG mee eens, MAAR het is nen oorlog die nooit gewonnen wordt vrees ik, heb zelf een paar forums bollen en moet zeggen het is bijna een voltijdse job aan het worden om forums van hun ongewenst bezoek te helpen.
Kwestie van heel strikt te reageren. Bij mij staat de confirmatiecode aan en is het zo dat een niet ingelogde persoon alleen de "Lees dit eerst" sectie te zien krijgt.
Alle andere zaken (ook de gebruikerslijst) kan je pas zien na het aanmelden.
Het aanmelden verloopt ook niet automatisch, ik moet elke nieuwe aanmelding bevestigen. Maar goed, het gaat om een heel privé forum (enkel voor mijn cursisten) ik heb enkel in september en januari een 100-tal nieuwe leden en vanaf dan is het elk half jaar de niet-actieven eruit halen.

Edit: [-o< Wim
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#17 Bericht door GeertJ »

Bozzl schreef:
Edje schreef:Marksje,

VOLLEDIG mee eens, MAAR het is nen oorlog die nooit gewonnen wordt vrees ik, heb zelf een paar forums bollen en moet zeggen het is bijna een voltijdse job aan het worden om forums van hun ongewenst bezoek te helpen.
Kwestie van heel strikt te reageren. Bij mij staat de confirmatiecode aan en is het zo dat een niet ingelogde persoon alleen de "Lees dit eerst" sectie te zien krijgt.
Alle andere zaken (ook de gebruikerslijst) kan je pas zien na het aanmelden.
Het aanmelden verloopt ook niet automatisch, ik moet elke nieuwe aanmelding bevestigen. Maar goed, het gaat om een heel privé forum (enkel voor mijn cursisten) ik heb enkel in september en januari een 100-tal nieuwe leden en vanaf dan is het elk half jaar de niet-actieven eruit halen.

Edit: [-o< Wim
Confirmatiecode staat aan en ik moet ze zelf ook 'goedkeuren' voor leden iets kunnen posten. Gebruikerslijst kan men normaal (als het goed is) niet zien wanneer men niet ingelogd is. Echter moet ik niet om het half jaar de 'slechte' er uit halen, maar is het dagelijks dat er 'slechte' leden zich aanmelden. Wie er hem daarmee amuseert, ik weet niet het, ma swat.
Verder, sinds ik werk komt het er (jammer genoeg) niet zo heel vaak meer van om de leden te keuren (laat staan om op de ligfiets te kruipen :cry: ), en kan het idd zijn dat er na een week of 2 (gelijk dat het nu was) er heel wat leden bij zitten die er niet thuis horen. Echter deze leden kunnen niets posten omdat ze nog niet toegelaten zijn.
Verder mag ik kandidaat leden vragen om 'gewone' namen te kiezen die voor mij niet als 'slechte leden' te interpreteren vallen. dat maakt het voor mij een pak gemakkelijker, ook helpt het als je bvb een woonplaats invult en iets bij de extra formatie schrijft, is voor mij een signaal dat je moeite hebt gedaan om je te registreren en ga ik eens te meer u zo graag toelaten tot het forum van de GL'ers :lol: .

en voor de rest, gelijk de quote onder het bericht van Bozzl: "Nobody's Perfect"

BTW: de slechte zijn er uitgehaald, laat de volgende lading maar komen :x
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#18 Bericht door Johan Clerx »

Geert,

Is dit iets wat enkel een administrator kan doen of kan er ook aan een aantal moderators de rechten gegeven worden om jou daarbij te ondersteunen?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#19 Bericht door marini »

lig er niet van wakker , ze kunnen niet posten en zijn enkel te zien in de ledenlijst
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#20 Bericht door GeertJ »

Johan Clerx schreef:Geert,

Is dit iets wat enkel een administrator kan doen of kan er ook aan een aantal moderators de rechten gegeven worden om jou daarbij te ondersteunen?
leden verwijderen kan enkel door een administrator gebeuren. Kan wel eens kijken om een paar moderatoren administrator te maken zodanig dat zij dat ook kunnen doen. Probleem, nu eigenljk niet echt een probleem, maar de plaats waar je leden moet verwijderen is nogal gevoelig voor eht al dan niet goed functioneren van het forum. Als ik toegang geef aan een paar andere moderatoren zal ik eerst eens een handleidingske moeten schrijven over wat, hoe en waar ze dit moeten aanpassen, en waar dat ze zeker af moeten blijven 8) zal eens kijken of ik er dit weekend iets aan kan doen.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#21 Bericht door Edje »

inderdaad, er is veel te zien aan de achterkant van een forum, moet inderdaad goe uitlegt zijn en de mensen die het gaan doen moeten zeker zijn van hun stuk ;-) ander niets aanvinken ok klikken. Maar alles is te leren ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#22 Bericht door Luc Willaert »

GeertJ schreef:
Johan Clerx schreef:Geert,

Is dit iets wat enkel een administrator kan doen of kan er ook aan een aantal moderators de rechten gegeven worden om jou daarbij te ondersteunen?
leden verwijderen kan enkel door een administrator gebeuren. Kan wel eens kijken om een paar moderatoren administrator te maken zodanig dat zij dat ook kunnen doen. Probleem, nu eigenljk niet echt een probleem, maar de plaats waar je leden moet verwijderen is nogal gevoelig voor eht al dan niet goed functioneren van het forum. Als ik toegang geef aan een paar andere moderatoren zal ik eerst eens een handleidingske moeten schrijven over wat, hoe en waar ze dit moeten aanpassen, en waar dat ze zeker af moeten blijven 8) zal eens kijken of ik er dit weekend iets aan kan doen.
Ik wil dat wel mee in de gaten houden, als je het duidelijk op een rijtje kan zetten wat ik wel of niet mag doen;

Luc

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#23 Bericht door Wouter D »

misschien iemand zoeken die ook kaas heeft gegeten van php om die leden een beetje in doog te houden,
ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Koen Liekens
er zitten er hier nog wel een paar op dit forum die blij zouden zijn zoch dienstbaar te kunnen opstellen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#24 Bericht door GeertJ »

Wouter, Ga ze morgen verwijderen! niet zo ongeduldig :P
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#25 Bericht door Wouter D »

ho zo ongeduldig ben ik niet hoor, mor moet niet altijd dezelfde zijn he die tijd in forum en site steekt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#26 Bericht door Edje »

Wil eventueel ook wel helpen ben toch hele dag bijna online, heb hopen tijd en ken de achtergrond van het phpbb forum. om leden bij te houden he upgrades lukt ook nog (met een klein hartje) maar logo's veranderen en zo verder is me nog niet gelukt zoek waarschijnlijk om verkeerde plaatsen ;-)

het is maar een vraag
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#27 Bericht door GeertJ »

Ben vandaag tot het besluit gekomen dat het beter is dat er maar 1 persoon de gebruikers controleert. Dit voornamelijk om misverstanden te vermijden bij het toelaten of juist niet toelaten van nieuwe gebruikers.
Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Verder heb ik er totaal geen probleem mee om dit zelf te blijven doen, en ik hoop dat het nu beter gaat gaan (juist 2 zware (werk) maanden achter de rug, moet normaal nu gaan beteren).

Ps: Wouter, als je echt wil dat er nog iemand anders komt helpen met het beheer van het forum/site, zoek dan liefst iemand die het beheer van de site op zich kan nemen, daar kruipt pas tijd in.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#28 Bericht door Edje »

Werk verdelen kan ook niet altijd de beste oplossing zijn, vind persoonlijk ook dat indienhet kan beter 1 persoon achter de schermen zit ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#29 Bericht door Wouter D »

schoon opgelost met "richtlijnen" en van den eerste keer klaar en duidelijk.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#30 Bericht door GeertJ »

dat dacht ik ook :wink:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Plaats reactie