Ekeren-Geel-Ekeren

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Ekeren-Geel-Ekeren

#1 Bericht door Ward De Meyer »

Ik had al langer goede voornemens om met Peter Joossen uit Ekeren eens te gaan trainen maar nooit was het ervan gekomen. Vandaag was het eindelijk zo ver, we hadden allebei niets aan de hand en ik kon zijn Low Baron lenen terwijl hij op zijn getunde M5-lowracer ging vliegen.

Om 13:15 was ik in Ekeren waar we nog even de Baron pedalen verwisselden voor SPD's. Om 13:30 konden we dan vertrekken. Voor mij was het even met een bang hartje op de Baron doordat ik al enkele maanden niet meer op een ligger had gezeten en we meteen door het drukke Merksem richting Albertkanaal reden.
Onderweg kwamen we nog 5ligfietsers tegen die een dagje een ligfiets hadden gehuurd. We waren op het jaagpad beland waar het nogal druk bleek te zijn van mensen die ook van het goede weer wilden genieten. De eerste KM's gingen met 38km per uur op de teller, maar vrij snel moest ik toch inbinden. Peter had al vrij veel getraind de laatste tijd, dus liet ik hem voort rijden. Ik ging rond de 35per uur rijden. De pedalen bleken toch iets te ver te staan waardoor ik krampen kreeg in de benen maar ik beet maar op de tanden en reed door.
Het is een HEERLIJK gevoel om eindelijk nog eens die coureurs te laten vloeken als je voorbij komt razen. Veel bekijks natuurlijk wat ook een zeer stimulerende werking geeft om nog sneller te gaan.

Iets voor Kwaadmechelen zag ik Peter aan de kant staan. Even gerust, praatje gemaakt met iemand die zoveel jaren terug gekke fietsen maakte waarbij het voorwiel naar boven en opzij kan geschoven worden doormiddel van een kogellager ofzoiets.
We besloten om de fietsen te keren en terug richting A'pen te rijden. Peter had een heel stuk tegen de 42per uur staan rijden dus ik liet hem weer voorgaan. Hij schoot er als een speer vandoor...
Weer tegen 35-37 per uur richting A'pen gevlogen. Onderweg kreeg ik nog veel reacties dat er net een ligfietser was gepasseerd. :P Nog lekker slalomend tussen de dagjestoeristen kwamen we weer aan de afslag naar Schoten.
Binnendoor terug naar Ekeren gefietst om om 17uur terug te arriveren bij Peter thuis. Er stond toch weer 100km op de teller... Pedalen terug eraf gehaald om met de koersfiets terug naar huis te rijden :(.
5km voordat ik thuis zou zijn schuift ineens mijn achterwiel weg waardoor ik bijna over het asfalt een glijer maak. Achterwiel blijkt gesprongen te zijn... :(

Even later hoor ik van Peter dat je op dat jaagpad blijkbaar een maximum snelheid van 30per uur moet respecteren :twisted:

Ward- Weer een fikse boete ontlopen -De Meyer

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#2 Bericht door GeertJ »

Ah, sinds wanneer mag je dan weer met de ligfiets rijden??? :twisted:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#3 Bericht door Ward De Meyer »

Geert Joos schreef:Ah, sinds wanneer mag je dan weer met de ligfiets rijden??? :twisted:
euh ten eerste: Papa velodebiel en mama bezorgd zijn op reis :D

en ten tweede ssssssssssssssssssssstttttttttttttttttttttttt :wink:

Ward- Kon het aanbod niet weerstaan om te gaan laagvliegen -De Meyer

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#4 Bericht door //M5 »

Het was idd een erg fijne rit. Alleen had bij de low baron nog een hoofdsteuntje op gemoeten, en eventueel koersbandjes. Mede dankzij een aerohelm ondervond ik weinig last van de tegenwind en was een gemiddelde van rond de 38 à 42 gn enkel probleem. Als er in de verte iets te bespeuren viel ging het al gauw naar 45 à 46. Wel regelmatig last ondervonden van fietsers die enorme tussenruimtes laten :? , dan zijn we veelal geneigd er tussenin te glippen, nietwaar Ward? :D Ze doen maar, als ze zich achteraf een hoedje willen verschieten is dat hun zaak :)

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#5 Bericht door Ward De Meyer »

//M5 schreef: Wel regelmatig last ondervonden van fietsers die enorme tussenruimtes laten :? , dan zijn we veelal geneigd er tussenin te glippen, nietwaar Ward? :D Ze doen maar, als ze zich achteraf een hoedje willen verschieten is dat hun zaak :)
Let's play a game :twisted:

Ward- Uit de weg zullen ze gaan! -De Meyer

Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#6 Bericht door Greet »

alle al twee gevaren op de weg

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

Ah Greet indien ze hem nodig hebben, heb hier nog enkel sportrolstoelen staan die zijn ook lekker snel, maar ik wou er zo snel mogelijk uit :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#8 Bericht door Ward De Meyer »

Greet schreef:alle al twee gevaren op de weg
Nu moet je me toch eens uitleggen, waar we dan wel moeten gaan trainen als we het niet langs het kanaal mogen.

piste?
1) die liggen dikwijls te ver, al meteen in het Limburgse.
2) Je kan er niet altijd op.
3) Ze kosten je nog dikwijls nog geld ook.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#9 Bericht door marksje »

Ward De Meyer schreef: Nu moet je me toch eens uitleggen, waar we dan wel moeten gaan trainen als we het niet langs het kanaal mogen.
piste?
1) die liggen dikwijls te ver, al meteen in het Limburgse.
2) Je kan er niet altijd op.
3) Ze kosten je nog dikwijls nog geld ook.
Misschien thuis op rollen.

Kan dat in feite met een ligfiets op rollen ? Ooit al iemand uitgeprobeerd ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#10 Bericht door graddus »

Ward De Meyer schreef:
Greet schreef:alle al twee gevaren op de weg
Nu moet je me toch eens uitleggen, waar we dan wel moeten gaan trainen als we het niet langs het kanaal mogen.

piste?
1) die liggen dikwijls te ver, al meteen in het Limburgse.
2) Je kan er niet altijd op.
3) Ze kosten je nog dikwijls nog geld ook.
Ward, je kunt overal trainen, maar niet met de instelling 'we lappen alle regels en iedere medeweggebruiker aan onze laars'. Je mag van mij best hard fietsen over een jaagpad, maar niet als je daarmee andere fietsers lastig valt cq in gevaar brengt. Verwijzingen naar tussen de andere fietsers doorvliegen getuigen niet van sociaal gedrag. Bedenk dat dat ook de reden is waarom veel mensen zo'n degout hebben van groepen wielertoeristen, die houden ook vaak te weinig rekening met de omgeving...

Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#11 Bericht door Greet »

voila Marc verwoord precies wat ik bedoel.

Inderdaad de jaagpaden zijn ideaal om eens goe door te fietsten, maar het is inderdaad de manier waarop. "UIT de weg zullen ze gaan??????????" Als ik je berichten lees die je op forum zet over die tocht dan komen men haren gewoon recht te staan.

en als je percé hard wilt rijden (trainen?!?) moet je dat misschien op momenten doen dat de "trage" fietser thuis is. dus ni op een zondag als de zon mooi schijnt tijdens de fietsspitsuren.

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#12 Bericht door //M5 »

graddus schreef:
Ward De Meyer schreef:
Greet schreef:alle al twee gevaren op de weg
Nu moet je me toch eens uitleggen, waar we dan wel moeten gaan trainen als we het niet langs het kanaal mogen.

piste?
1) die liggen dikwijls te ver, al meteen in het Limburgse.
2) Je kan er niet altijd op.
3) Ze kosten je nog dikwijls nog geld ook.
Ward, je kunt overal trainen, maar niet met de instelling 'we lappen alle regels en iedere medeweggebruiker aan onze laars'. Je mag van mij best hard fietsen over een jaagpad, maar niet als je daarmee andere fietsers lastig valt cq in gevaar brengt. Verwijzingen naar tussen de andere fietsers doorvliegen getuigen niet van sociaal gedrag. Bedenk dat dat ook de reden is waarom veel mensen zo'n degout hebben van groepen wielertoeristen, die houden ook vaak te weinig rekening met de omgeving...
Ik heb daarentegen enkel een grondige hekel aan fietsers die enorme tussenruimtes laten. Die hoef je niet te laten om een lekker tochtje te maken. In feite is het jaagpad ook meestal rechtdoor met zelden of geen bochten. Ik vind, als je een tochtje wil maken met een groep, kan je evengoed een route uitstippelen waar geen jaagpad bij te pas komt. De naam jaagpad zegt het zelf al, hier moet gejaagd worden (op coureurs) :P Maar goed, over die tussenruimtes, als ik zie dat men perfect naast elkaar kan rijden en het niet doet, rijd ik ertussen (als ik kan). Hen erop wijzen met woorden helpt veelal niet, soms zijn dus daden beter dan woorden.

Een maandje terug had ik een oud vrouwtje mee die overstak op een druk kruispunt, terwijl ze perfect het zebrapad een beetje verderop kon pakken. En de regel zegt (geloof ik): in een straal van 30 meter ben je verplicht deze te nemen. Ik maak zulke gevallen zelden mee, maar als je plots vanachter een auto al lopend oversteekt, tja..
Laatst gewijzigd door //M5 op do 21 jul 2005, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#13 Bericht door GeertJ »

Greet schreef:en als je percé hard wilt rijden (trainen?!?) moet je dat misschien op momenten doen dat de "trage" fietser thuis is. dus ni op een zondag als de zon mooi schijnt tijdens de fietsspitsuren.
of s'nachts :roll: :roll:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#14 Bericht door Greet »

m5 als ik het goed begrijp moet iedereen zich aan de regels houden behalve jij?????

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#15 Bericht door //M5 »

Greet schreef:m5 als ik het goed begrijp moet iedereen zich aan de regels houden behalve jij?????
Zo te zien begreep je er helemaal niets van. De regel zegt rechts rijden, voorbeeldje:

als je met de wagen aan het rijden bent op de autosnelweg, en er is een tragere voorligger die rechts kan rijden maar toch links blijft rijden, wat doe je dan? Ik zou de fare gebruiken en mits geen reactie rechts inhalen. En ohja, ik heb 3 weekjes terug van de eerste keer m'n rijexamen behaald. :)

Gesloten