de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wim3600
Belofte
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Locatie: genk
Contacteer:

de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#1 Bericht door wim3600 »

Vertrek is vanaf thuis; Bleuskenstraat 41 in Genk (Winterslag) na een tas koffie of thee of iets anders.
Tochtje naar een zwarte berg in Beringen waar de fiets toch een grote rol heeft.
Wanneer? zondeg 6 oktober om 10u00.
de route;
https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/14141830 (deze kan nog aangepast worden in detail na het proefrijden)
de middagstop:
https://shops.foodmaker.be/nl/foodmaker-beringen

inschrijven voor de tocht kan hier:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... form?pli=1

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Nazca Fiero
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#2 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Ik rij mee :wink:

ivo
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#3 Bericht door ivo »

ik ga normaal gezien ook meerijden

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Public Relations
Berichten: 773
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#4 Bericht door Beinsberger E »

Ik heb maandag een spier scheurtje in linker kuit opgelopen, afwachten hoe het evolueert ik beslis zaterdag of ik deelneem
:?

ivo
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#5 Bericht door ivo »

Beinsberger E schreef: do 03 okt 2024, 9:55 Ik heb maandag een spier scheurtje in linker kuit opgelopen, afwachten hoe het evolueert ik beslis zaterdag of ik deelneem
:?
oei, hopelijk niet te ernstig , Eddy.

wim3600
Belofte
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Locatie: genk
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#6 Bericht door wim3600 »

Het zou zondag. Droog blijven en we gaan evt. zelf de zon nog zien.
Route blijft zoals op de link.

Eddy, soigneer u maar goed, forceren heeft geen zin.

Tot zondag 👍

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Public Relations
Berichten: 773
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#7 Bericht door Beinsberger E »

Ik ga me inschrijven blessure valt al bij al nog mee een week rust heeft goed gedaan, tot morgen dus

ivo
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#8 Bericht door ivo »

ik heb me ook definitief ingeschreven. Tot morgen

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#9 Bericht door maarten »

Ik rijd ook mee.

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 358
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#10 Bericht door Markske »

Voor mij kwam het jammer genoeg niet uit om mee te rijden. Voor het weer moest ik het niet laten ;) Hopelijk nog een afsluitertje in november.
Het nuttige met het aangename combineren

wim3600
Belofte
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Locatie: genk
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#11 Bericht door wim3600 »

Het weer was beter dan verwacht idd.
Hopelijk is er nog een tochtje in November, ...iemand??

Tot de volgende

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Nazca Fiero
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#12 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Bedankt Wim voor de mooie tocht...Prachtig weer, leuk gezelschap zoals gewoonlijk.
Alleen heb ik me als enige tweewieler wat verweesd gevoeld. Met 5 velomobielen was het eerste 3/4de van de tocht sneller dan gewoonlijk. Toen het dan met wind tegen en bergop terug naar Genk voor mij wat moeilijker ging zou ik het echt geapprecieerd hebben dat één van de velonauten mij wat uit de wind zou hebben gezet, maar helaas ze reden ver voor of ver achter mij :cry: ... Uit frustratie ben ik dan nog veel langzamer gaan rijden :twisted: Bedankt om te wachten :wink:
Dus voor een volgende tocht (en ter info voor de afwezigen): er SAMEN met meer plezier geraken is met een velomobiel VOOR een open ligger gaan hangen en zorgen dat die in het wiel kan blijven (max 2 meter ertussen). Want 5 meter of 50 meter is hetzelfde... niet dicht te rijden.
Patrick

rik
General Manager
Berichten: 3213
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Ice sprint1 26"
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#13 Bericht door rik »

Patrick Vanmechelen schreef: di 08 okt 2024, 21:20 Bedankt Wim voor de mooie tocht...Prachtig weer, leuk gezelschap zoals gewoonlijk.
Alleen heb ik me als enige tweewieler wat verweesd gevoeld. Met 5 velomobielen was het eerste 3/4de van de tocht sneller dan gewoonlijk. Toen het dan met wind tegen en bergop terug naar Genk voor mij wat moeilijker ging zou ik het echt geapprecieerd hebben dat één van de velonauten mij wat uit de wind zou hebben gezet, maar helaas ze reden ver voor of ver achter mij :cry: ... Uit frustratie ben ik dan nog veel langzamer gaan rijden :twisted: Bedankt om te wachten :wink:
Dus voor een volgende tocht (en ter info voor de afwezigen): er SAMEN met meer plezier geraken is met een velomobiel VOOR een open ligger gaan hangen en zorgen dat die in het wiel kan blijven (max 2 meter ertussen). Want 5 meter of 50 meter is hetzelfde... niet dicht te rijden.
Patrick
Jammer dat dit gebeurd is. Dat is niet de filosofie waar Lili mee opgericht is. Ook van mijn kant de vraag om de snelheid voor iedereen haalbaar te houden. Zie het zeker niet als verwijt, maar gewoon als een aandachtspunt.
Ice sprint1 26"

ivo
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober

#14 Bericht door ivo »

sorry voor de late reaktie, maar ik houd het forum niet meer frequent in de gaten.
patrick, ik begrijp de frustratie volledig. Bij een ligfietstreffen in Laarne was ik met de roeifiets, en ik had serieus moeite om te volgen. (niet meer gewend om zonder motor te rijden :( )
Gelukkig werd hier rekening mee gehouden, en werd het tempo aangepast. (bedankt nog daarvoor, medeliggers).
Ook bij de limburgse liggers hanteren we nog steeds : "samen uit, samen thuis", en het tempo van de traagste.
We gaan rekening houden met je vraag, en proberen hier een oplossing voor te vinden.
Hopelijk mogen we je verwelkomen op de eerstvolgende ligfietstocht (zondag 9 februari) en alle volgende tochten zodat we er samen een fantastisch ligfietsjaar van kunnen maken.

Plaats reactie