de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
-
wim3600
- Belofte
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
- Postcode: 3600
- Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
- Locatie: genk
- Contacteer:
de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Vertrek is vanaf thuis; Bleuskenstraat 41 in Genk (Winterslag) na een tas koffie of thee of iets anders.
Tochtje naar een zwarte berg in Beringen waar de fiets toch een grote rol heeft.
Wanneer? zondeg 6 oktober om 10u00.
de route;
https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/14141830 (deze kan nog aangepast worden in detail na het proefrijden)
de middagstop:
https://shops.foodmaker.be/nl/foodmaker-beringen
inschrijven voor de tocht kan hier:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... form?pli=1
Tochtje naar een zwarte berg in Beringen waar de fiets toch een grote rol heeft.
Wanneer? zondeg 6 oktober om 10u00.
de route;
https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/14141830 (deze kan nog aangepast worden in detail na het proefrijden)
de middagstop:
https://shops.foodmaker.be/nl/foodmaker-beringen
inschrijven voor de tocht kan hier:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... form?pli=1
- Patrick Vanmechelen
- Neo Prof
- Berichten: 192
- Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
- Postcode: 3600
- Fiets: Nazca Fiero
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Ik rij mee 
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
ik ga normaal gezien ook meerijden
- Beinsberger E
- Public Relations
- Berichten: 773
- Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
- Postcode: 3621
- Locatie: Rekem
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Ik heb maandag een spier scheurtje in linker kuit opgelopen, afwachten hoe het evolueert ik beslis zaterdag of ik deelneem

Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
oei, hopelijk niet te ernstig , Eddy.Beinsberger E schreef: ↑do 03 okt 2024, 9:55 Ik heb maandag een spier scheurtje in linker kuit opgelopen, afwachten hoe het evolueert ik beslis zaterdag of ik deelneem
![]()
-
wim3600
- Belofte
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
- Postcode: 3600
- Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
- Locatie: genk
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Het zou zondag. Droog blijven en we gaan evt. zelf de zon nog zien.
Route blijft zoals op de link.
Eddy, soigneer u maar goed, forceren heeft geen zin.
Tot zondag
Route blijft zoals op de link.
Eddy, soigneer u maar goed, forceren heeft geen zin.
Tot zondag
- Beinsberger E
- Public Relations
- Berichten: 773
- Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
- Postcode: 3621
- Locatie: Rekem
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Ik ga me inschrijven blessure valt al bij al nog mee een week rust heeft goed gedaan, tot morgen dus
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
ik heb me ook definitief ingeschreven. Tot morgen
- maarten
- Kopman
- Berichten: 579
- Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
- Postcode: 3500
- Fiets: DF, M5 26-26
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Ik rijd ook mee.
- Markske
- Helper
- Berichten: 358
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
- Postcode: 3950
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Kaulille (Limburg)
- Velomobiel: QV (2016)
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Voor mij kwam het jammer genoeg niet uit om mee te rijden. Voor het weer moest ik het niet laten
Hopelijk nog een afsluitertje in november.
Het nuttige met het aangename combineren
-
wim3600
- Belofte
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
- Postcode: 3600
- Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
- Locatie: genk
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Het weer was beter dan verwacht idd.
Hopelijk is er nog een tochtje in November, ...iemand??
Tot de volgende
Hopelijk is er nog een tochtje in November, ...iemand??
Tot de volgende
- Patrick Vanmechelen
- Neo Prof
- Berichten: 192
- Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
- Postcode: 3600
- Fiets: Nazca Fiero
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Bedankt Wim voor de mooie tocht...Prachtig weer, leuk gezelschap zoals gewoonlijk.
Alleen heb ik me als enige tweewieler wat verweesd gevoeld. Met 5 velomobielen was het eerste 3/4de van de tocht sneller dan gewoonlijk. Toen het dan met wind tegen en bergop terug naar Genk voor mij wat moeilijker ging zou ik het echt geapprecieerd hebben dat één van de velonauten mij wat uit de wind zou hebben gezet, maar helaas ze reden ver voor of ver achter mij
... Uit frustratie ben ik dan nog veel langzamer gaan rijden
Bedankt om te wachten
Dus voor een volgende tocht (en ter info voor de afwezigen): er SAMEN met meer plezier geraken is met een velomobiel VOOR een open ligger gaan hangen en zorgen dat die in het wiel kan blijven (max 2 meter ertussen). Want 5 meter of 50 meter is hetzelfde... niet dicht te rijden.
Patrick
Alleen heb ik me als enige tweewieler wat verweesd gevoeld. Met 5 velomobielen was het eerste 3/4de van de tocht sneller dan gewoonlijk. Toen het dan met wind tegen en bergop terug naar Genk voor mij wat moeilijker ging zou ik het echt geapprecieerd hebben dat één van de velonauten mij wat uit de wind zou hebben gezet, maar helaas ze reden ver voor of ver achter mij
Dus voor een volgende tocht (en ter info voor de afwezigen): er SAMEN met meer plezier geraken is met een velomobiel VOOR een open ligger gaan hangen en zorgen dat die in het wiel kan blijven (max 2 meter ertussen). Want 5 meter of 50 meter is hetzelfde... niet dicht te rijden.
Patrick
-
rik
- General Manager
- Berichten: 3213
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Ice sprint1 26"
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
Jammer dat dit gebeurd is. Dat is niet de filosofie waar Lili mee opgericht is. Ook van mijn kant de vraag om de snelheid voor iedereen haalbaar te houden. Zie het zeker niet als verwijt, maar gewoon als een aandachtspunt.Patrick Vanmechelen schreef: ↑di 08 okt 2024, 21:20 Bedankt Wim voor de mooie tocht...Prachtig weer, leuk gezelschap zoals gewoonlijk.
Alleen heb ik me als enige tweewieler wat verweesd gevoeld. Met 5 velomobielen was het eerste 3/4de van de tocht sneller dan gewoonlijk. Toen het dan met wind tegen en bergop terug naar Genk voor mij wat moeilijker ging zou ik het echt geapprecieerd hebben dat één van de velonauten mij wat uit de wind zou hebben gezet, maar helaas ze reden ver voor of ver achter mij... Uit frustratie ben ik dan nog veel langzamer gaan rijden
Bedankt om te wachten
![]()
Dus voor een volgende tocht (en ter info voor de afwezigen): er SAMEN met meer plezier geraken is met een velomobiel VOOR een open ligger gaan hangen en zorgen dat die in het wiel kan blijven (max 2 meter ertussen). Want 5 meter of 50 meter is hetzelfde... niet dicht te rijden.
Patrick
Ice sprint1 26"
Re: de "zwarte tocht" zondag 6 oktober
sorry voor de late reaktie, maar ik houd het forum niet meer frequent in de gaten.
patrick, ik begrijp de frustratie volledig. Bij een ligfietstreffen in Laarne was ik met de roeifiets, en ik had serieus moeite om te volgen. (niet meer gewend om zonder motor te rijden
)
Gelukkig werd hier rekening mee gehouden, en werd het tempo aangepast. (bedankt nog daarvoor, medeliggers).
Ook bij de limburgse liggers hanteren we nog steeds : "samen uit, samen thuis", en het tempo van de traagste.
We gaan rekening houden met je vraag, en proberen hier een oplossing voor te vinden.
Hopelijk mogen we je verwelkomen op de eerstvolgende ligfietstocht (zondag 9 februari) en alle volgende tochten zodat we er samen een fantastisch ligfietsjaar van kunnen maken.
patrick, ik begrijp de frustratie volledig. Bij een ligfietstreffen in Laarne was ik met de roeifiets, en ik had serieus moeite om te volgen. (niet meer gewend om zonder motor te rijden
Gelukkig werd hier rekening mee gehouden, en werd het tempo aangepast. (bedankt nog daarvoor, medeliggers).
Ook bij de limburgse liggers hanteren we nog steeds : "samen uit, samen thuis", en het tempo van de traagste.
We gaan rekening houden met je vraag, en proberen hier een oplossing voor te vinden.
Hopelijk mogen we je verwelkomen op de eerstvolgende ligfietstocht (zondag 9 februari) en alle volgende tochten zodat we er samen een fantastisch ligfietsjaar van kunnen maken.