Waarschuwing voor ene Gerard

Hier kan je gezellig kletsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Waarschuwing voor ene Gerard

#1 Bericht door rik »

Er is iemand die zich Gerard noemt en vermoedelijk uit Texel komt, die probeert ligfietsen en velomobielen aan een lage prijs te kopen en ze een stuk duurder te verkopen.
Op zich niet echt veel mis mee, maar als hij zijn zin niet krijgt probeert hij het onder een andere naam (o.a Wanroij en Lambertina op ligfiets.net). Hij kan daarbij nogal erg aandringen en als puntje bij paaltje komt hoeft het voor hem niet meer.
Er is hier ook een topic over op het Nederlands forum.
Het is niet mijn bedoeling om hier een oeverloze discussie over te starten, maar gewoon om iedereen die iets verkoopt/koopt te waarschuwen dat deze man niet altijd even netjes handelt.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Public Relations
Berichten: 750
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor ene Gerard

#2 Bericht door Wim -de roetsende »

Dit is het draadje op het Nederlandse Ligfietsforum:

https://ligfietsers.nl/thread-1005.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1330
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor ene Gerard

#3 Bericht door Brechtix »

Ik ben in 2019 een gestolen WAW uit een schuur gaan halen op Texel bij een zekere Gerard Van der Steeg. De WAW was in 2014 na een testrit in Gent niet teruggebracht, de identiteitskaart die ik fotokopieerde, bleek gestolen.
Die Gerard had 'm zogezegd op een straathoek in Amsterdam van een onbekende gekocht, cash. Hij had' m ook niet te koop geadverteerd, maar gereageerd op een zoekertje.
Gerard Van der Steeg wist dus maar al te goed dat het om een gestolen WAW ging.
Of hij die zelf komen stelen is weet ik niet zeker. Het was te lang geleden.

Ondertussen, een jaar of wat terug, heeft de lokale Officier van Justitie de zaak zonder gevolg geklasseerd wegens te lang geleden. Wel alle lof voor de lokale politie van Texel, die de zaak pragmatisch afgehandeld hebben, zodat ik op zijn minst mijn WAW terug had.

Met die Gerard of zijn andere pseudoniemen uit Texel zaken doen, is dus volgens mij niet aan te raden.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Plaats reactie