juiste achter-derailleur vinden

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

juiste achter-derailleur vinden

#1 Bericht door traikiedirk »

Hoi,
voor mijn reserve reisfiets ben ik op zoek naar een nieuwe achter-derailleur. Het model dat er nu op staat is een shimano deore xt geschikt voor een triple tandblad vooraan en een 9 speed cassette achter.( Korte kooi -derailleur?) Wie kan me een geschikte website aanraden om dergelijke onderdelen te vinden ?
Of nog beter, welk model derailleur is geschikt ter vervanging ? Het hoeft niet per sè dezelfde te zijn, de fiets moet bijna 20 jaar oud zijn...
Met dank voor de info

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: juiste achter-derailleur vinden

#2 Bericht door Maddox »

Ik kan er zowat alle derailleurs op laten passen, hangers maak ik op maat.

Maar, als ik "plots" een 9speed derailleur nodig zou hebben, dan ga ik of naar mijn lokale fietsenhandelaar, of kijk ik hier , of hier.

Natuurlijk, mijn persoonlijke afkeer van derailleurs zorgt ervoor dat ik , als het budget moet zijn, ik de Shimano Nexus 8 de voorkeur geef.
Zelf rijd ik nu al een jaartje totaal zorgeloos met een Rohloff.

En ja, die IGH's kan je toch combineren met een dubbel of tripple voorblad, als je een goeie kettingspanner gebruikt. Nu is het bereik van de Rolhoff zo dat ik mijn systeem verwijderd heb. Geen behoefte aan berggeit versnellingen meer.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: juiste achter-derailleur vinden

#3 Bericht door CapoJan »

Online is veel te vinden. Ik werk vaak met Bike24. Bij online bestellingen moet je wel rekening houden met de verzendkosten. Dan is het afwegen of die opwegen tegen de vaak lagere prijs. Soms is het handiger om naar een degelijke fietsenzaak te gaan en daar te kopen. Dan heb je meteen het advies erbij en indien het toch niet juist zou zijn, is omwisselen wellicht eenvoudiger.
Anderzijds: ik heb goede ervaringen met de service bij Bike24 ook.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie