melding bij meldpunt wegen en verkeer

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#16 Bericht door fujin »

Ik ken op die manier ook een paar plekjes

En dan indachtig "Wegcode "9.1.2.1° Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, ......" ben ik van mening dat het niet berijdbaar is. Dus rijbaan.

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#17 Bericht door janV »

rik schreef: vr 29 okt 2021, 18:54
k@rolus schreef: vr 29 okt 2021, 11:06 Ik vond zijn nummer niet en kwam terecht bij het onthaal . Daar wilde men mij niet doorschakelen. Men wilde de reden voor de afspraak weten. De mevrouw aan de telefoon zei dat mijn verhaal een belletje deed rinkelen. Ze zou een afspraak regelen met de districtchef. Ik wacht intussen op details.
Als het niet lukt laat je het maar weten. Misschien kan ik je dan wel helpen.
dag Rik, dat probleem is districts overschreidend _ met die nieuwe wet moeten VM's, trickes, .... op het fietspad en dat heeft voor ons (AWV) consequenties. Ik denk dat er niet of onvoldoende stil gestaan is bij dit nieuw gegeven. Bvb de fietspadinspecties die moeten nu vanuit een iets anders oogpunt benaderd worden en dit is (voor zover ik weet) niet doorgecommuniceerd naar de districten. Mss kun jij hier idd helpen door dit aan te kaarten bij jullie districtsoverleg en tevens bij jullie ex-districtschef/dir. exploït&beh. zodat die dat kan meenemen naar de comm. exploït&beh. (ik zou het zelf aankaarten moest ik al niet langs de zijlijn staan, ttz met verlof voorafgaand @ men pension).

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#18 Bericht door Maddox »

fujin schreef: zo 31 okt 2021, 22:20 Ik ken op die manier ook een paar plekjes

En dan indachtig "Wegcode "9.1.2.1° Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, ......" ben ik van mening dat het niet berijdbaar is. Dus rijbaan.
Als u die wet inroept, hoop ik alleen dat de agenten die u ter orde geroepen hebben, die regel kennen.

2 Brusselse agenten kenden die blijkbaar niet, en ze hebben het mogen opvragen bij de centrale. Da's 28 minuten van mijn leven die ik niet meer terug krijg.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#19 Bericht door rik »

janV schreef: ma 01 nov 2021, 0:19 dag Rik, dat probleem is districts overschreidend _ met die nieuwe wet moeten VM's, trickes, .... op het fietspad en dat heeft voor ons (AWV) consequenties. Ik denk dat er niet of onvoldoende stil gestaan is bij dit nieuw gegeven. Bvb de fietspadinspecties die moeten nu vanuit een iets anders oogpunt benaderd worden en dit is (voor zover ik weet) niet doorgecommuniceerd naar de districten. Mss kun jij hier idd helpen door dit aan te kaarten bij jullie districtsoverleg en tevens bij jullie ex-districtschef/dir. exploït&beh. zodat die dat kan meenemen naar de comm. exploït&beh. (ik zou het zelf aankaarten moest ik al niet langs de zijlijn staan, ttz met verlof voorafgaand @ men pension).
Dag Jan, wat de bestaande aanplantingen betreft heb je voor een deel gelijk. Doch ik dacht dat ik misschien in dit specifiek geval zou kunnen rekenen op collegiaal begrip. Dit probleem is trouwens niet nieuw. Ook voordat VM's en trikes op het fietspad moesten reden ze er al op. Akkoord, ze hadden wel de mogelijkheid om op de baan te gaan rijden. Maar dat is meestal nog gevaarlijker! Het grote probleem (bij ons toch) is dat de werven (investeringswerken) hier dikwijls geen rekening mee houden en dat wij (de districten) dan met de gebakken peren zitten! Het moet budgettair ook allemaal mogelijk zijn om de fouten van de werven recht te zetten.
Ik heb de ervaring dat het (te) dikwijls wordt weggelachen door ons bestuur als wij als wegentoezichter iets aanbrengen, terwijl wij het toch zijn die dagelijks op de baan zijn en met de problemen geconfronteerd worden. Gelukkig heb ik momenteel nog een districtschef waar ik op kan rekenen. Helaas vertrekt die binnenkort ook wegens te hoge werkdruk. Kan je geloven dat ik met tegenzin aan de drie jaren die ik nog moet doen (tot mijn pensioen) begin?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#20 Bericht door k@rolus »

Zonet kreeg ik een telefoontje van de districtchef. Men kan momenteel niet veel aan de situatie veranderen. Men wil de haag wel verwijderen en gras zaaien, maar dan vreest men dat het vrachtverkeer over het gras zal rijden. Om dat te verhinderen moeten er hogere boordstenen geplaatst worden en daar is geen geld voor beschikbaar. Binnen 2 jaar zijn daar werken gepland en nemen ze de rotonde onder handen. Dan zal er rekening gehouden worden met alle weggebruikers. De wil om met lage fietsen rekening te houden in Vlaanderen is er, het geld daarentegen niet... Op heden zijn er zoveel verschillende soorten fietsen, dat de weg niet meer aangepast is aan alle soorten. Het is moeilijk om alle scheefgegroeide toestanden recht te trekken. Maar men doet zijn best.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: melding bij meldpunt wegen en verkeer

#21 Bericht door fcapri »

awel, dat is het absurde hé. vroeger mochten wij kiezen waar te rijden,
één of andere pipo veranderd de wegcode en de weg is niet aangepast aan ons gebruik. wat als ze ineens beslissen dat alle autos zonder rijbewijs( die aixam gedrochten) ook ineens op het fietspad moeten? en dan verwonderd zijn dat er ongelukken gebeuren

dus om te voorkomen dat een vrachtwagen over een grasspriet rijd, gaan we maar een haag zetten en lage fietsers plat laten rijden. fijn om te horen dat gras meer veiligheid krijgt dan wij.

eigenlijk zouden ze bij elke wetswijziging een proefperiode moeten inlassen en als er teveel negatief advies op komt, dat die wet terug gedraaid kan worden. ik heb vandaag ook weer 100den meters op straat gereden met een perfect bereidbaar fietspad ernaast :mrgreen: .
het fietspad licht echter schuin, en de betonblokken liggen ingezakt (dus veel schokken). met dat nat weer, en die scheve blokken, stuitterd mijn achterwiel weg waardoor ik dwars over de weg ga. en met een beek dik 1,5meter lager.... k ga wel op straat.

er is zo een quadrant waarbij je 4 sectoren hebt met indeling:
en dat fietspad val bij mij in het 'gevaarlijke' quadrant

Afbeelding

Plaats reactie