Dolphin?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Dolphin?

#1 Bericht door svdaele »

Nu ik voor ww-verkeer toch gekozen heb voor een Speed Pedelec (cfr. onderwerp een goed jaar geleden, trouwens nog geen seconde spijt van gehad), overweeg ik om toch een ligfiets erbij te kopen voor de fun/weekendtochtjes. Zeker nu mijn zoon op de kinderkmx (van Bicky geweest) rijdt, kan dat nog plezant worden

Ik zag op ligfiets.net een Optima Dolphin te koop voor een haalbaar budgetje. https://ligfiets.net/advertisement/1911 ... lphin.html Iemand ervaring met de Dolphin? Nu of vroeger? (aangezien ze die niet meer maken, zal het waarschijnlijk 'vroeger' zijn...)
Op het eerste zich doet hij mij denken aan een iets 'lompere' en hogere versie van de Hurri, of is dat te kort door de bocht?

Idealiter zou ik voor een iets lagere fiets gaan, maar die zijn dan vaak ook langer wat voor transport in/op de wagen een minder handig is...
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

TM48
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 12:14
Postcode: 9112
Fiets: Hurricane
Contacteer:

Re: Dolphin?

#2 Bericht door TM48 »

Hoi,
Ik heb dit model 1 maar bereden en vond hem een goede alleskunner, beetje zoals een hurricane. Het zitje staat echter meer rechtop. Voelde robuust aan, maar ook zwaarder dan moderne modellen. Als tourfiets zeer wel in te zetten, heeft genoeg bagagemogelijkheden. De zitting van Optima vind ik zeer comfortabel.
Zelf heb ik een Optima Stinger en zou eerder voor dit model gaan, daar lig je wat meer achterover en sportiever op,maar da's een persoonlijke keuze.
Ik denk dat de dolphin gemakkelijk tot Electrische fiets om te bouwen is, mocht je dit ooit wensen.

Plaats reactie