kettwiesel/trigo/lepus huren

Bericht
Auteur
Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

kettwiesel/trigo/lepus huren

#1 Bericht door Marie »

Beste allemaal,

wij zijn een beetje ten einde raad op dit moment, want we zouden vrijdag op vakantie naar de kust vertrekken, om in de streek met onze Kettwiesels in tandem (mijn man is slechtziend) tochtjes te maken. Nu hebben we vandaag schade opgelopen aan de kettwiesel van mijn man. Tijd/kans om te herstellen hebben we helaas niet voor vrijdag, dus het is ofwel de fietsen thuislaten, ofwel een huurfiets vinden die aan de mijne gekoppeld kan worden.

:?: ...iemand weet van plaatsen waar deze verhuurd worden aan een redelijke prijs (heb al redelijk wat mails verstuurd naar 'mogelijke' instanties, maar probeer even alle bronnen aan te boren) Maakt niet uit waar, we moeten toch het hele land door richting kust aangezien we zelf van de Kempen zijn :wink:

alvast suuuuper bedankt

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#2 Bericht door fcapri »

is er zoveel schade aaan dan dat die tegen vrijdag niet hersteld kan worden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#3 Bericht door rik »

Hebben jullie de trike-shop in Zonhoven al gecontacteerd?
DF 269
Ice sprint1 26"

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#4 Bericht door Marie »

Herhaaldelijk terugkerend probleem: achterwiel loopt los waardoor schijfrem vervormt en blokkeert. Degene waar we hem kochten staat voor een raadsel, dus vrees dat het niet op 2 dagen opgelost is. Mogelijk moet er wat besteld worden in Duitsland. Wij willen ook geen fiets meenemen die snelsnel hersteld werd, gezien hetzelfde probleem zich nu al voor een tweede keer heeft voorgedaan, willen we niet op 200 km van huis stranden, want daar kunnen ze ons niet snel even komen oppikken.

Trike-shop verkoopt enkel tadpoles als ik me niet vergis?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#5 Bericht door rik »

Marie schreef: wo 21 jul 2021, 11:30 Trike-shop verkoopt enkel tadpoles als ik me niet vergis?
Klopt inderdaad.
DF 269
Ice sprint1 26"

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#6 Bericht door fcapri »

achterwiel dat losloopt, wil zeggen dat de bout losdraait. hoogstwaarschijnlijk het linkse wiel. tijdelijke oplossing is locktite aan de bout.
die kan enkel losdraaien als de lagers de bout meetrekken (roeste lagers, dus vervangen),
OF dat de bout tegen het wiel aanloopt (verkeerde lagers, verkeerde bus binnenin het wiel).
kan al opgelost raken met een extra rondel aan de buitenkant van het lager te zetten zodat de moer knelt op het center van het lager ipv het wiel. hangt van het probleem af.
eenvoudigste is om de velg zacht vast te zetten op de fiets, en dan het wiel laten draaien. als de bout meedraait, kan je gaan bepalen waarom

ik heb er ook zo ene staan hier, maar die moet volledig nagekeken worden. die verliest echter wel geen wielen :mrgreen:

http://www.fordcapri.be/off/pics/ligfiets2.jpg

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#7 Bericht door Marie »

Het is inderdaad het linkse achterwiel; wij kunnen hem zelf niet herstellen wegens niet het juiste materiaal (en oordeelkunde :wink: ) in huis, vandaar dat ik schreef dat de timing wat krap was (met feestdag en zo). Er wordt momenteel aan gewerkt... binnenkort hopelijk een goed werkende fiets terug in huis, en die vakantie zal gedeeltelijk met de “gewone” tandem verlopen dan maar.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#8 Bericht door fcapri »

zouden jullie problemen krijgen, ik woon in de westhoek (kortemark) en kan ook ter plaatse depaneren indien nodig

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#9 Bericht door Marie »

Da’s lief, Mercikes!

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#10 Bericht door janV »

Marie schreef: wo 21 jul 2021, 19:46 Er wordt momenteel aan gewerkt... binnenkort hopelijk een goed
staat die bij fietsenmaker_ als ik afga op de inbreng van fcapri, dan moet dat lukken in één dag

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#11 Bericht door janV »


fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#12 Bericht door fcapri »

hangt er vanaf of de fietsenmaker dat systeem kent. met dit filmpje is het direct heel duidelijk maar de vraag blijft nog altijd waarom die bout losdraait in de lagers. locktite zou het probleem enigsinds kunnen oplossen maar best de oorzaak uitzoeken. kan ook een kromme as zijn natuurlijk

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#13 Bericht door Marie »

Er is een klein wonder geschied, onze fietsenmaker heeft het nog klaargekregen :D
Nu maar hopen dat het écht opgelost is...
[-o<

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#14 Bericht door janV »

dan kun je zonder (al te grote) zorgen vertrekken, geniet van jullie vakantie
Als je in de regio Mol-Turnhout_Herentals fietspech hebt kan je de fietsatelier van Mol bellen 0473 86 60 37 die komen ter plaatse herstellen 7/7_24/24, https://www.fietsenwerk.be/nl/diensten- ... service=66

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: kettwiesel/trigo/lepus huren

#15 Bericht door Marie »

janV schreef: do 22 jul 2021, 23:20 dan kun je zonder (al te grote) zorgen vertrekken, geniet van jullie vakantie
Als je in de regio Mol-Turnhout_Herentals fietspech hebt kan je de fietsatelier van Mol bellen 0473 86 60 37 die komen ter plaatse herstellen 7/7_24/24, https://www.fietsenwerk.be/nl/diensten- ... service=66
echt? die ga ik onthouden! thx!

Plaats reactie