28/03/2020 earth hourtocht, Gent

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#31 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef: ma 16 mar 2020, 20:10 Ik kreeg net via de "sociale" media op mijn donder omdat ik onverantwoord ben door fietstochtjes in mijn eentje langs de Schelde. ...
Wat is daar onverantwoord aan volgens 'sociale media'?

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#32 Bericht door Markske »

Tja, er zijn altijd wel irrationele mensen te vinden, en nu men minimaal bezorgd en dikwijls ook angstig is, begint men nog veel sneller irrationeel te denken. Ja, je moet opletten met contacten met andere mensen, dus groepsritten zijn geen goed idee. Maar in je eentje fietsen en eventueel ergens in the middle of nowhere een picknickstop kan echt geen kwaad, of je moet al een ongeval krijgen waardoor je naar de overbelaste spoed moet. Maar je kan thuis ook ongelukkig vallen waardoor je eveneens naar de spoed moet...

Het is heel moeilijk, maar probeer negatieve reacties die objectief gezien onjuist zijn naast je neer te leggen.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#33 Bericht door bicky »

alleen gaan fietsen, wandelen of lopen kan alleen maar aangemoedigd worden.
als iedereen zicht 4 weken moet opsluiten in zijn "kot" zal het triestig worden.

dus Ronny: ga maar lekker fietsen

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#34 Bericht door CapoJan »

Wat de tocht betreft, lijken de nieuwe regels van de overheid me duidelijk: zodra we met meer dan twee fietsen en het is niet in gezinsverband, is het verboden. Onder die omstandigheden wordt elke rit onmogelijk zolang de maatregelen blijven.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#35 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef: di 17 mar 2020, 18:31
Ronnius schreef: ma 16 mar 2020, 20:10 Ik kreeg net via de "sociale" media op mijn donder omdat ik onverantwoord ben door fietstochtjes in mijn eentje langs de Schelde. ...
Wat is daar onverantwoord aan volgens 'sociale media'?
Dat is nu net wat ik ook niet begrijp :roll:

Gisteravond nog een poging gewaagd door een deel van wat de eerste minister letterlijk zei te citeren als nieuwe richtlijn.
huh, als je enkel wil lezen/zien/begrijpen wat in je kraam past is elke vorm van logica verdwenen en kreeg dus weer op mijn kop. En zeggen dat het een zeer goede kennis is (of moet ik nu eerder denken: was).

Ik ga zeker blijven fietsen (gisteren niet gedaan wegens een dag hoofdpijn). Als ik nu effectief 4 weken (of langer, wie durft zeggen dat na 4 weken corona is verdwenen?) in quarantaine zit zonder ziek te zijn mogen ze me wellicht opnemen in een psychisch hulpcentrum. Ik heb het mentaal zo al zwaar genoeg, het moet echt niet nog erger worden.

In elk geval, de tocht is afgelast. Wil iemand die rijden de track staat online, maar mij zie je niet aan de start. Ik kom nu enkel buiten als ik er nood aan heb. Dat kan ook gewoon zijn fietsen langs de schelde voor mijn mentale gezondheid.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#36 Bericht door CapoJan »

Gelijk heb je, Ronny. Het is gisteren ook expliciet gezegd: wandelen en fietsen mag zeker nog. Buiten komen is aangeraden (dat is altijd zo), alleen niet in groep. Geen enkele reden om niet te gaan fietsen.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#37 Bericht door Ronnius »

Markske schreef: di 17 mar 2020, 20:54 Het is heel moeilijk, maar probeer negatieve reacties die objectief gezien onjuist zijn naast je neer te leggen.
Mark, jij begrijpt maar al te goed dat dit voor mij zeer moeilijk is.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#38 Bericht door KarelJ »

Gewoon blijven fietsen wanneer je zelf wilt (en zolang het mag).
Ik word al kwaad aangekeken als ik met mijn 2 kinderen ga fietsen (wat gewoon mag, want: gezinsleden)
Zolang het mag, doe ik iedere middag een tochtje met mijn kinderen.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#39 Bericht door paulheyndrickx »

Blijven rijden. Ik zit al aan ritjes van 20 km. Heb er wel een uur voor nodig.

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#40 Bericht door erde »

Voor de fietser is het nodig, om te fietsen, maar ook voor de fiets zelf is het niet goed om zolang stil te staan.
De ketting krijgt roest en de banden komen plat. Een win-win situatie dus voor beide partijen. :lol: :D :P
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#41 Bericht door paulheyndrickx »

De voorbije dagen telkens een ritje met de Ice Sprint. Nog nooit zoveel volk gezien op de Scheldedijk. Te voet of met de fiets. Niet allemaal mooi per twee, maar het kan er mee door. Vlaanderen ontdekt zijn benen. Af en toe een eikel die de paar kilometer van thuis naar daar enkel en alleen met zijn SUV ziet te overbruggen. Dat is dan om de hond mee te nemen, denk ik.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#42 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef: zo 22 mar 2020, 18:38 Nog nooit zoveel volk gezien op de Scheldedijk. Te voet of met de fiets. Niet allemaal mooi per twee, maar het kan er mee door. Vlaanderen ontdekt zijn benen.
Ik vond het zaterdag te druk voor mij. Ook al rij ik niet echt snel, kon niet deftig rijden met de Orca.
Ook waren er wellicht veel die anders aan zee zijn en denken dat het jaagpad hun hof is.
2 fietsers die stilstonden en ruim de helft van het jaagpad innamen en gewoon eens omkeken toen ik stilstond en eens toeterde.Moest wachten tot de tegenliggers gepasseerd waren eer ik verder kon. Daarnaast ook nog eens een fotografe die haar fiets schuin op het jaagpad parkeerde en ook de helft van het jaagpad in nam en dan nog in een bocht. Vandaag ben ik thuis gebleven. Kon niet anders, mentaal helemaal uitgeput. Hopelijk is het na het weekend wat rustiger.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: 28/03/2020 earth hourtocht, Gent

#43 Bericht door CapoJan »

In het natuurpark rond mijn huis (Gentbrugse Meersen) is het niet anders. Je kan er bij wijze van spreken over de koppen lopen. Maar iedereen blijft braaf op de betonpaden. Ga daarvan weg, op de onverharde stukken, en er is meteen veel minder volk. Minstens dagelijks zie ik ook de politie patrouilleren.

Zeker in het weekend in de namiddag moet je niet op het jaagpad zijn, dat is zeker. In de voormiddag is het dan weer goed te doen. Denk ik, want meestal ben ik dan aan het (thuis-)werken.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie