Pinksteren - Lommel testbaan Ford

Tochten buiten de kalender georganiseerd door Lili leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#1 Bericht door Markske »

De fietsdag op de testbaan van Ford in Lommel is intussen zowat een klassieker geworden. De volgende editie is op 31 mei 2020. Wil je eens lekker doorrijden zonder op auto's te moeten letten, dan is dit the place to be ;) 1 rondje is ongeveer 25 km. Voor de middag zijn er veel wielrenners en pelotons, na de middag zijn er vooral gezinnen en ouderen die komen fietsen (al is er op de meeste stukken ruimte zat om lekker gas te geven)

Zijn er ligfietsers die samen willen afspreken, dan kan je dat onder dit topic doen.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Cars10
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 12:22
Postcode: 2490
Fiets: DFxl #12 van ICB.nl
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#2 Bericht door Cars10 »

Hoi,

Ik doe graag mee. Zeker een rondje samen en afhankelijk van de omstandigheden (weer, conditie ezv) ook nog een tweede, derde en misschien vierde. :D
„Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.“ - H. G. Wells

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#3 Bericht door Pauvre Mouton »

Ik.ga ook proberen deze dag vrij te houden voor een ritje ginds.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#4 Bericht door Markske »

Ik zal zelf waarschijnlijk enkel een poosje in de voormiddag kunnen. Het is bij ons in het dorp die dag kermis, en sinds er kleinkinderen zijn die weten wat kermis is, maakt mijn ma daar terug een feestdag van. Dat was in elk geval vorig jaar al zo.

Vorig jaar heb ik 2 rondjes gemaakt in de voormiddag, en toen is het net niet gelukt om een gemiddelde van 40 te halen bij de 2de ronde (die ik gefilmd heb, maar het staat niet online). Deel van de reden is dat ik op enkele smallere stukken mij in hield om de anderen niet te zeer te doen verschieten. Geen enkel peloton slaagde er in on mijn tempo te halen, dat viel me wel een beetje tegen eigenlijk :lol:
Het nuttige met het aangename combineren

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#5 Bericht door jantje »

2 jaar terug dachten ze hetzelfde: die gele sigaar zullen we eens bijblijven, wat denkt die wel, ons voorbij steken in de buitenkant van de kombocht?
Op het rechtste stuk dat volgde zag ik een peleton dat zelf al eens wilde doortrekken maar wat door mij werd voorbij gestoken en dan maar met vereende kracht krampachtig probeerde aan te klampen, steeds verder uitdunnen, als een neerstortende raket die naarmate de luchtweerstand verhoogt bij het indalen van de dampkring, meer stukjes verliest tot de kop te warm word en het geheel explodeert.
47km/h was daarvoor voldoende :twisted:

Absolute aanrader, zowel voor de snelle als trage fietsers.
De late voormiddag is ideaal voor de snelheidsfreaks: de wielertoeristen zijn dan al aan het pintelieren, de families zijn nog niet aangekomen en eten nog eerst voor de baan in te nemen op het bochtige stuk.
Voor de rustigere rijders is er eigenlijk heel de dag ruimte, al worden wielerpeletons soms geiriteerd van trage rijders die ze niet voorbij kunnen in de voormiddag.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#6 Bericht door DennisTheMenace »

Ik heb het ook in mijn agenda gezet, kan ik mijn nieuwe DF eens komen losrijden...

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#7 Bericht door Pauvre Mouton »

DennisTheMenace schreef: ma 27 jan 2020, 21:36 Ik heb het ook in mijn agenda gezet, kan ik mijn nieuwe DF eens komen losrijden...
Ik doe alvast een sjaaltje aan om geen kou te pakken als je me op uw gekende snelheid voorbij raast 🤧
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Cars10
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 12:22
Postcode: 2490
Fiets: DFxl #12 van ICB.nl
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#8 Bericht door Cars10 »

Ik denk dat het iedereen had komen zien, maar tog had ik een beetje hop dat fietsen in kleine groupjes mocht... 23 Mei 2021 dus
Wegens de COVID-19 pandemie zijn we helaas genoodzaakt om de fietsdag op Ford LPG dit jaar te annuleren. Dit met het oog op ieders veiligheid en gezondheid. We hopen jullie volgend jaar terug te mogen verwelkomen op de Fietsdag 2021. Bedankt voor jullie begrip.
„Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.“ - H. G. Wells

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford (2022)

#9 Bericht door Markske »

Dit jaar is ie er terug, deze keer dus op 5 juni ;)
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Pinksteren - Lommel testbaan Ford

#10 Bericht door Pauvre Mouton »

Voorlopig past het in mijn agenda, dus ik ben stand by om er eens te komen snuiten
My smile is always in shape!

Plaats reactie