Fietspad N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht op 10/12/2019

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Fietspad N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht op 10/12/2019

#1 Bericht door Pauvre Mouton »

Fietspad langs N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht van 10/12/2019.

De foto van de seingeving deze nacht/ochtend in het pikkedonker was mislukt, en toen ik geritsel hoorde in het struikgewas ben ik maar snel weer vertrokken in het donkere bos :lol:
Ik wilde niet verkeerd aanzien worden als een everzwijn en had nog geen zin in de kogel!
Hopelijk gaat het fietspad ook ooit terug open want dat stond niet vermeld op de seingeving.

Feit is dat het fietspad in het bos behoorlijk hobbelig is geworden door wortelvorming onder het fietswegdek, andere stukken zijn ook behoorlijk versleten. Ik hoop dat men een nieuwe strijklaag plaatst zoals het verlengde van dit fietspad richting Zonhoven. En dan brengt mijn kennisgeving aan die gemeente...euhm stad Genk op.

(foto volgt nog deze avond).
Laatst gewijzigd door Pauvre Mouton op wo 11 dec 2019, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Fietspad N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht van 10/12/2019

#2 Bericht door Pauvre Mouton »

https://photos.app.goo.gl/SwfsUnqEgQv66MNg6

Correctie:wellicht slechts 1 dag dat het fietspad gesloten is. Dus geen nieuw fietspad maar wellicht drijfjacht everzwijnen. Arme beestjes...
Of zit de cyclocross van Zonhoven eraan te komen en moet al de rest weer wijken?
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Fietspad N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht van 10/12/2019

#3 Bericht door Pauvre Mouton »

Volgens mijn bronnen werd het fietspad vakkundig afgesloten om een drukjacht te organiseren om de everzwijnenpopulatie in te dammen.

Lex fietste zonder argwaan lustig de blokkades door, en gelukkig voor hem kwam hij niet in het vizier van de jagers.

Wel jammer dat men geen vredelievendere oplossîngen bedenkt om de populatie binnen de perken te houden. Als de dieren op de mensheid moest gaan jagen, zouden we er niet mee lachen.

Enfin soit, fietspad is weer open en ik klaag nogmaals de slechte staat van het fietspad te Genk aan. 🤔
My smile is always in shape!

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Fietspad N726 (Wagemanskeel Zonhoven/Genk) gaat dicht van 10/12/2019

#4 Bericht door Lex »

Toen ik erdoor reed was alleen de uitgang vakkundig afgesloten. #-o

Plaats reactie