Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#1 Bericht door Equator »

Dag allen

Met de lessen die ik vorig jaar heb getrokken en het besef dat er geen streek is die ik beter ken dan mijn eigen gemeente, stippel ik voor dit jaar een thematocht uit die loopt langs alle Heiste deelgemeenten en gehuchten.

Ik heb volop de toeristische kaart getrokken. Heist is historisch gezien steeds een bijzonder (semi-onafhankelijk) gebied geweest. Onderweg gaan we een aantal keer stoppen omdat ik jullie graag de kans geef de omgeving te ontdekken, te vertellen wat er zoal gebeurd is en wat je juist nog gaat zien in de volgende etappe.

Het gaat er dus heel kalm aan toe gaan en daarom heb ik de tocht ook zo kort mogelijk gemaakt, maar mijn gemeente is zo groot dat het nog steeds 60 km is.

De toer op Routeyou (laatste wijziging op 30/7/2019)

Een overzicht:

0 km: start op parking Vlinderstraat in Heist-Centrum om 10u. Hier kan je een hele dag gratis staan.
2 km: optionele eerste plaspauze op aangeven van deelnemers (Boshuis)
28 km: Lunch in de Punch (reserveren ahv aantal deelnemers)
53 km: optionele plaspauze en/of drankje (Pallieterhoeve) OF
56 km: optionele plaspauze en/of drankje (Heemerf Pandoerenhoeve)
60 km: eindigen doen we in schoonheid boven op de berg van Heist, het tweede hoogste natuurlijke punt van de provincie. De 1,8 km lange beklimming overwint een hoogteverschil van 35 meter. Hierna rij ik met jullie samen terug naar de parking (1,8 km).

Deelnemers
Ronnius
Equator
Helen
Catrike JoVi
Bethje & Eddy
Freddy & Wendy
Johan Vdk
Luki
Laatst gewijzigd door Equator op di 30 jul 2019, 8:47, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#2 Bericht door Helen »

Dat ziet er een mooie tocht uit. Count me in!
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#3 Bericht door Equator »

Ik heb vandaag de prospectie per vm gedaan. Zoals verwacht zijn er nog een aantal zaken gewijzigd waar je als voetganger/gewone fietser geen erg in hebt. Het resultaat kunnen jullie bekijken en downloaden op Routeyou via de link in het eerste bericht. :)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#4 Bericht door bicky »

Equator schreef: ma 10 jun 2019, 17:28 Ik heb vandaag de prospectie per vm gedaan. Zoals verwacht zijn er nog een aantal zaken gewijzigd waar je als voetganger/gewone fietser geen erg in hebt. Het resultaat kunnen jullie bekijken en downloaden op Routeyou via de link in het eerste bericht. :)
Bij openen van de routeyou link krijg ik : Toegang verboden. Je hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken

Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#5 Bericht door Equator »

bicky schreef: wo 12 jun 2019, 17:39Bij openen van de routeyou link krijg ik : Toegang verboden. Je hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken
Sorry het stond nog op "privé". Nu zou het wel moeten lukken.

Gebruikersavatar
Catrike JoVi
Junior
Berichten: 62
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 22:18
Postcode: 1910
Fiets: M5 Streetlegal
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#6 Bericht door Catrike JoVi »

Hoi leuk,

en ik fiets mee!!

Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#7 Bericht door Equator »

Even een update en checkup: ik heb nu 8 formele 'inschrijvers' voor de toertocht. (Gebruikers)namen staan in het eerste bericht.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#8 Bericht door Ronnius »

Op 3 augustus kom ik naar Heist ODB gereden. Daarbij volg ik de Schelde tot in Sint-Amands om dan het spoor te volgen tot in Boom. Daar volg ik de Kleine Nete den de Dijle om zo door Mechelen te komen. Maar vanaf dan is het nieuw voor mij. Klopt het dat de gemakkelijkste manier is de N15 te volgen (welke volgens streetview aparte fietsbanen heeft). Een beetje huiverig sta ik tegenover het laatste stuk dat de N10 is. Daar lijken enkel moordstroken aanwezig, tenzij streetview verouderde foto's heeft.

Als iemand vanaf Mechelen een deftige route heeft dan zou ik het graag lezen. Het hoeft niet de kortste weg te zijn, ben wel meer gewoon dan de vooropgestelde 95 km. (ik slaap in b&b DeZon, kwadenplasstraat)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#9 Bericht door jantje »

Ik zou van in Peulis de google maps-te-voet versie nemen als het niet snel moet gaan. (ook opletten ivm het eetste stuk dubbelrichtingfietspad dat VEEEL te smal is)
De N10 is idd niet te doen met een driewieler.
Met de koersfiets passeerde ik er af en toe wel eens naar Mechelen (1000km van KOTK) maar het zijn idd nog altijd de moordstrookjes.
Kortom: foute keuze van B&B, anders had je de N15 gewoon kunnen volgen en dat is (zolang t nog licht is) een voortreffelijk fietspad (al rij ik er met de WAW op de baan op plaatsen waar t bergaf gaat (vals plat).
Andere optie is de N15 volgen tot aan de rotonde van Heist, nog even rechtdoor en dan door het industriepark (en langs het spoor) naar je B&B. Dat stuk is me echter niet bekend.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#10 Bericht door Ronnius »

jantje schreef: vr 26 jul 2019, 15:20
De N10 is idd niet te doen met een driewieler.
Met de koersfiets passeerde ik er af en toe wel eens naar Mechelen (1000km van KOTK) maar het zijn idd nog altijd de moordstrookjes.
Bedankt. Ondertussen heb ik al wat verder uitgezocht en vond zelf een route (voor zover ze interessant is) waarbij ik dwars door Beerzel rij en de N10 enkel moet oversteken.

De keuze van B&B is niet altijd zo eenvoudig. Tijdens het verlof moet je geluk hebben dat er nog plaats over is en, al geven ze dat nooit toe, er zijn er die liever geen eenlingen hebben in een 2 persoonskamer.
Bijlagen
heist.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#11 Bericht door Equator »

Iedereen

Belangrijk voor diegenen die via Putte naar of van Heist-op-den-Berg komen. In Putte centrum is het Na-tourcriterium die dag en het centrum (dus de N15 waarover sprake was) zal dan gedurende een deel van de namiddag afgesloten zijn. Het parcours vinden jullie hier: https://criteriumputte.be/parcours/ Dat helpt om errond te rijden.

@Ronnius

De route die je nu neemt lijkt me oké. Alleen oppassen in de Hollandstraat, daar wordt erg hard gereden en zijn een aantal scherpere bochten waar ze soms de binnenkant nemen.

De N10 is een project van lange adem...problemen met onteigeningen. Goed nieuws is wel dat verschillende rotondes met fietstunnels zouden worden uitgerust, maar da's waarschijnlijk pas iets voor 2021.

Tot zondag!

Gebruikersavatar
Equator
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:36
Postcode: 2222
Fiets: Mango Sport RE #401
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#12 Bericht door Equator »

Lunch bij de punch is vastgelegd! Morgen doe ik een laatste gerichte prospectie ivm twee wegenwerken in de gemeente en pas zo nodig de route nog aan.

Tot zondag

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#13 Bericht door Ronnius »

Equator schreef: za 27 jul 2019, 14:09 De route die je nu neemt lijkt me oké. Alleen oppassen in de Hollandstraat, daar wordt erg hard gereden en zijn een aantal scherpere bochten waar ze soms de binnenkant nemen.
De Hollandstraat heb ik uit de route gehaald.
Vandaag ontdekte ik dat er "hier" op zaterdag een triatlon gaande is langs de Schelde ergens tussen Wetteren en Berlare. Mag daar ook een andere heenweg zoeken.

Tot zondag.

--edit--
De helm met camera's komt ook mee.
Onlangs tot het besluit gekomen dat tochten die al gefilmd zijn niet meer te filmen.
Maar nieuwe tochten of tochten waar ik nog niet aan deelnam te filmen.
Toch als het weer meezit en ze geven droog weer voor zondag.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#14 Bericht door Ronnius »

Almost ready to lift off.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: Zondag 4 augustus 2019 - Dwars door Heist

#15 Bericht door toy »

Wij komen ook af, tot morgen

Plaats reactie