Tandemen met trikes Delta/Tadpole

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#1 Bericht door Marie »

Hoi allemaal,

ben nieuw hier en heb (nog!) geen ligfiets, maar het zal wellicht niet zo heel lang meer duren aangezien ik me toch al wel een tijdje aan het informeren ben (en aan het dromen...). Ik zou graag een trike willen aanschaffen voor woon-werkverkeer en wat langere fietstochten. Trike omdat ik qua balans niet echt geschikt ben voor een tweewielligger (ooit geprobeerd) en omdat ik daar in de winter ook makkelijker mee zou kunnen doorrijden.

Nu komt de vraag. Mijn partner is slechtziend, en is ook heel geïnteresseerd in het ligfietsverhaal. We zouden dus graag willen ligfietstandemen! Nu heb ik de triketandems van o.a. Greenspeed al wel eens gezien, maar dat lijken me zo'n onhandige dingen om te stallen (heb er ook gewoonweg geen plaats voor :roll: ). De trikes van Hase (Kettwiesel, Trigo) kun je koppelen, dus daarmee kan je een tandem 'maken'. Voordeel is dan dat je de fietsen zowel apart als als tandem kunt gebruiken, dat vind ik wel een aantrekkelijk idee aangezien ik dan doordeweek kan pendelen met de fiets en we in het weekend dan gezellig samen een tochtje kunnen doen. Maar ik ben zelf eerder te vinden voor een tadpole trike (ziet er sportiever uit hahah 8) ). Kan je zo'n delta ook koppelen achter een tadpole, of kunnen we toch maar beter gaan voor twee Hase Trigo/Kettwiesels? Oja, ik heb ook al van de Jouta convertible tandem gehoord, maar die heb je niet zo één twee drie gekoppeld, ik wil dus ook wel wat gebruiksgemak en niet elk weekend mijn fiets moeten ombouwen...

Alvast dank voor jullie ideeën!!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#2 Bericht door bicky »

Welkom.
Ik vind je vraag alvast erg interessant en benieuwd naar een eventuele oplossing.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#3 Bericht door toy »

Kom zondag 19 mei naar Peer. Kan je al komen testen.

https://www.facebook.com/hpvbe/photos/g ... 14/?type=3

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#4 Bericht door Marie »

Ben daar twee jaar geleden eens geweest, had toen een hele “ ligfietsmarkt” verwacht maar er stond maar één “kraampje” dat viel toen wat tegen, is dit nu wat groter dan toen? Grtz!

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#5 Bericht door Brechtix »

We hebben al een paar keer die vraag gehad, slechtzienden maar ook mensen met een andere handicap, en de Hase treintjes zijn toch wel de oplossing. Toevallig staat er bij Fietser nu enkele weken een Hase Lepus van een klant, die je eens kan uittesten, naast de demo Hase Pino: ook interessant.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#6 Bericht door Marie »

Interessant, en waar is dat? Hase Pino liever niet, wil zelf ook graag liggen 😊 (rugprobleem)

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#7 Bericht door Brechtix »

Pino: Als je slechtziende vriend goedluisterend is, kan hij sturen.
Lepus: In Gent.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Marie
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 14:02
Postcode: 2370
Fiets: Trek T500 bukfiets
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#8 Bericht door Marie »

Brechtix schreef: di 14 mei 2019, 22:25 Pino: Als je slechtziende vriend goedluisterend is, kan hij sturen.
Lol dat hebben we ooit effectief gedaan met een rolstoel toen ik in het gips zat. Het is een ... “ervaring” :wink:
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Tandemen met trikes Delta/Tadpole

#9 Bericht door Wouter D »

Er staat al een tijdje een tweedehands tapdole tandemstrike te koop. Ik dacht van Stan Wouters
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie