Roeselare - Brugge

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Roeselare - Brugge

#1 Bericht door Thomas D »

Wanneer mijn eWAW geleverd wordt is het de bedoeling dat ik dagelijks dit traject ga afleggen. Ik heb al verschillende opties bekeken maar ben in twijfel welke het aanbevolen traject zou zijn. Daarom ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen van anderen op dit traject.

Wat ik als opties zag waren.

1. Rechttoe-rechtaan en de grote gewest wegen gebruiken. Tussen de verschillende steden die ik tegenkom zijn dit 70km/h wegen waardoor ik hierdoor meer naar het fietspad zal worden verwezen.

2. Knooppunten netwerk gebruiken om zo via kleinere wegen tot in Brugge te raken. Hier zie ik vooral het vele keren en draaien als een nadeel en moeilijker om dus een beetje snelheid aan te houden.

3. De fietssnelweg F32 gebruiken maar deze is jammer genoeg nog niet volledige waardoor dit nu eigenlijk nog geen optie is. Heel wat stukken ontbreken nog waardoor dit ook nog even duren.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke wegen jullie gebruiken.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#2 Bericht door bicky »

welke kant van brugge moet je zijn en van waar in roeselare vertrek je ?
de precieze locatie kan al heel verschil opleveren

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#3 Bericht door Thomas D »

Vertrekken vanuit de piljoenstraat. Bij de decathlon. Bestemming is het station in Brugge.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#4 Bericht door bicky »

Thomas D schreef: ma 29 apr 2019, 19:23 Vertrekken vanuit de piljoenstraat. Bij de decathlon. Bestemming is het station in Brugge.
van die kant uit kan ik geen advies geven
hopelijk iemand anders van dit forum wel

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#5 Bericht door k@rolus »

Goed nieuws , alweer een velomobiel in Roeselare :D
Als ik naar Brugge fiets , rij ik meestal langs deze route :https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... are-brugge .
Er zit een rare kronkel in de route thv Loppem . Basecamp deed daar eventjes heel moeilijk ... mijn excuses...
Misschien is deze route een alternatief ...

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#6 Bericht door Thomas D »

k@rolus schreef: zo 19 mei 2019, 12:10 Goed nieuws , alweer een velomobiel in Roeselare :D
Als ik naar Brugge fiets , rij ik meestal langs deze route :https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... are-brugge .
Er zit een rare kronkel in de route thv Loppem . Basecamp deed daar eventjes heel moeilijk ... mijn excuses...
Misschien is deze route een alternatief ...
Zal ik zeker ook eens bekijken en proberen eens het pendelen begint. Rijd je die route voornamelijk op de fietspaden of op de weg? Gezien de huidige wijziging van het regelement zal de kwaliteit en veiligheid van de fietspaden de beslissende factor van de route worden.

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Roeselare - Brugge

#7 Bericht door k@rolus »

Ik rijd voornamelijk op de fietspaden . In deze route zitten behoorlijk wat wegen zonder fietspad .
Een andere optie is de N50 .( via Ardooie en Koolskamp of Beveren-Koolskamp of Zwevezele) Die heeft goedlopende fietspaden , je moet wel af en toe uitkijken aan de bushaltes waar het fietspad soms wat kort afbuigt en er een boordsteen staat . In Steenbrugge kan je de vaartdijkstraat nemen en zo kom je zonder grote problemen aan het station.

Plaats reactie