Ik heb de 70 mm trommelremmen. De ervaring zal uitwijzen of ik het nodig vind om te veranderen. Ik zal al beginnen om iets voorzichtiger te zijn wanneer ik merk dat ik geen overzicht (meer) heb. Dat zou ook een oplossing geweest zijn . Momenteel merk ik dat ik overal zo min mogelijk snelheid wil verliezen, om nadien minder te moeten optrekken. Best nog wat wennen aan de WAW om nadien de (bochten)snelheid op te trekken.Samural schreef: ↑wo 17 jul 2019, 9:27 Proficiat met je nieuwe WAW!
Heb je de 70 mm of de 90 mm trommelremmen? Ik vind de 70mm remmen persoonlijk te zwak want ik kan ze niet blokkeren zonder enorm veel kracht uit te oefenen op de remhendels, zeker op hellingen van >5%. Ik heb soms schrik dat de remkabels gaan brekenBart86 schreef: ↑di 16 jul 2019, 9:42 De remmen werken, maar de remafstand was langer dan ik verwacht had. Nu was dit aan 35, maar vrees dat het aan hogere snelheid niet altijd zal lukken om in dergelijke situaties tijdig te stoppen. In het vervolg mijn snelheid wat aanpassen als ik geen overzicht heb!
Ik overweeg nu om naar 90mm trommels met koelvinnen over te schakelen.
De WAW430 is geleverd met vooraan Durano plus en achteraan Marathon plus. De woon-werkroute die ik vorige week deed, leek meteen de juiste keuze. Enige minpunt is soms de staat van de weg/fietspad, al is dit slechts een klein deel van de route. Het fietspad gebruik ik bijna niet, enkel bij het oprijden van een helling op een steenweg waar je 70 km/uur mag rijden. De rijbaan is voor het meerendeel goed te doen. Hier zit een stuk van 3 km bij met nieuwe asfalt, en dat verschil voel je onmiddellijk! Het grootste deel van de rijbaan zijn betonplaten, en op sommige stukken is deze versleten. Op één stuk zijn er in de betonplaten kiezels verwerkt, of daar lijkt het op. Nu lijkt het of ik over hele kleine kasseien rij, met veel trillingen en lawaai tot gevolg.Obelix schreef: ↑wo 17 jul 2019, 14:27Idem hier... mijn Shredda's waren na minder dan 2.000 km volledig om zeep. In die periode was het elke week wel een keer prijs. Enorm fijne bandjes om mee te rijden, voor zolang het rijden duurde tenminste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er op mijn route vaak rotzooi (steentjes, glas, etc...) ligt. Mogelijk zijn die banden wel geschikt voor mensen die dagelijks over een biljartlaken mogen scheuren.
Vooraan sindsdien ook de - hout vasthouden - quasi onverslijtbare Greenguards (47-406) en achteraan de even robuuste Almotion.
Het schuren van de knieën is zo goed als weg sinds ik de trappenas enkele millimeters naar voor heb geschoven, het onderuitzakken blijft nog. Misschien moet ik overwegen om mijn zitje wat hoger te plaatsen, om zo de rugleuning wat verder te kunnen kantelen.fcapri schreef: ↑wo 17 jul 2019, 8:09 het schuren van de knieën omdat de trapas wat te dicht stond, is dit ook niet omdat je wat onderuit schoof? ik heb dit ook met de alleweder en ik duw mezelf recht in het zitje, telkens ik trap. als ik teveel 'trek' met de trappers, trek ik mezel in de VM en raak ik ook alles.
Ik dacht ook ergens (forum/blog) gelezen te hebben dat iemand een yogamatje hiervoor gebruikte. Dit moet ik anders ook maar eens bekijken. Heb eens een opgevouwen doek onder mijn ventisit gestoken waardoor het het zitje meer een kuipje werd. Dit voelde toen zeker niet verkeerd aan, en het hielp. De doek is niet ideaal naar onderhoud/hygiëne, een yogamatje zou dan wel een oplossing kunnen zijn. Tips zijn welkom!