F5_Geel-Hasselt

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

F5_Geel-Hasselt

#1 Bericht door janV »

Ik start het fietstraject voor woon/werk weer op. Geel-Hasselt langs het albertkanaal (Noordzijde) zijn er omleidingen op dit traject_iemand die ervan weet, Jantje?

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: F5_Geel-Hasselt

#2 Bericht door jantje »

Helaas, de soep is nog altijd even groot...
(en het gaat nog een jaar of 4 duren)
Waar moet je juist zijn in Geel?
Op de industrie of eerder int centrum?
Voor richting de industrie is dit de beste optie (voor een velomobiel iig: want op sommige plaatsen is het enkel fietspad en dan rij ik op de rijbaan)
Voor naar t centrum eerder deze route: dan vermijd je de omleiding iig al aan Geel Stelen en Winkelomheide

Omleiding op het jaagpad momenteel in: Stevoort, Tervant, Ham, Geel-Winkelomheide, Geel-Stelen, (en op sommigen wegen errond ook)

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: F5_Geel-Hasselt

#3 Bericht door janV »

idd jantje, misserie, misserie,... zeker in Stevoort daar ga ik eraf (F5) richting Hasselt_nie te doen, ge moet dan tss de auto's of over opgebroken weggedeelte. Ik ga langs kanaal dessel-kwaadmechelen en rij erop in Olmen mr daar ook werken aan de gang aan de weg beneden de brug, dus ook nie goe. Ik zal nog moeten overstappen op montainbike of van misserie men pensioen aanvragen :D :D :D

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: F5_Antwerpen-Hasselt

#4 Bericht door jantje »

Dag Iedereen,
De miserie duurt en duurt.
Nu ondertussen wel op andere plaatsen als tijdens eerdere berichten hier, maar net dat maakt het zo lastig lange afstanden plannen op routes die je niet frequent rijdt.
Het lijkt erop dat Vlaamse waterwegen NV hier en daar al wat meer de fietsers in het achterhoofd houden als 5 of 10 aar terug, maar het is met momenten nog steeds erbarmelijk!
Daarom heb ik een Facebookgroepke opgericht. Niet enkel voor ligfietsers, maar voor eender wie die de F5 gebruikt. Voor mijn part wordt de lokale visser lid ;)
Voor de geïnteresseerden:
https://www.facebook.com/groups/768295877088817

Het idee is om nog een kaartje te voorzien met de meest ideale lange afstandsroute, niet perce zo veel mogelijk KM's op de dijk, maar veilige en vlotte KM's voor verschillende soorten fietsen eens ik een wat beter beeld heb. (lees: zelf eens ter plekke ben gaan kijken met mooier weer ;) )
Maar hulp en info is altijd welkom!

Voor liggers zonder Facebook, stel je vragen hier gerust.

Groetjes,
Jan

Plaats reactie