Hp Velotechnik scorpion fs 26 even voorstellen nieuw lid

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Bicamolu
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 okt 2018, 0:22
Postcode: 3520
Fiets: HP Velotechnik Scorpion fs 26
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Hp Velotechnik scorpion fs 26 even voorstellen nieuw lid

#16 Bericht door Bicamolu »

Merciekes
CapoJan schreef: zo 21 okt 2018, 18:10 Welkom bij de club! Zo'n Scorpion is een prima instap in het ligfietswereldje. Zal je veel plezier aan beleven.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Hp Velotechnik scorpion fs 26 even voorstellen nieuw lid

#17 Bericht door CapoJan »

Bicamolu schreef: vr 30 aug 2019, 1:35 Wel denk ik dat mijn batterij bijna aan vervanging toe is. Een goeie 40 a 45km en is plat.
Dus nog steeds blij met mijn keuze, al 2x plat gereden. hahaha
Hangt van veel factoren af, he. Hoe staat de ondersteuning en welke capaciteit had de accu? Als die meer moet werken, verbruikt de fiets ook meer. Logisch. Af en toe eens minstens 24u aan de lader gehangen, zodat het BMS zijn werk kan doen. En welke kruissnelheid hou je aan?

Waarom vraag ik dat: als ik één van mijn ondersteunde fietsen neem (E-Orca), werd die geleverd met een 500 Wh (36 V / 13,2 Ah) accu. Ik had momenten dat ik amper 80 km haalde op een lading, maar bij andere ritten was dat makkelijk 200 km. Nu, na bijna 6 jaar, zal dat iets minder zijn, maar nog altijd - meestal - kan ik er ruim 100 km mee halen (pakweg 450 wh). De accu moet onderhouden worden. Dat betekent geregeld gebruiken (niet een half jaar weg leggen zonder er naar te kijken) en af en toe echt lang aan de lader hangen, zodat de cellen gebalanceerd kunnen worden. Het is natuurlijk mogelijk dat hij op is ook. In dat geval kan het de moeite lonen om te zoeken naar een bedrijf dat de cellen kan vervangen: veel goedkoper dan een nieuwe accu.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie