zoektocht naar eerste Velomobiel

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#16 Bericht door Ares »

https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... -ks.52773/
Deze ziet er ook wel heel leuk uit! :) Een deukje laten wegwerken en spuiten en klaar is kees :) Denk dat die best wel snel gaat.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#17 Bericht door CapoJan »

2011 en 5000 euro :shock:
Bij Fietser staat (stond?) een WAW4 van 2015, met Rohloff, voor minder geld... Enfin, elk geeft wat hij het waard vindt, natuurlijk.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#18 Bericht door Ares »

Ik heb de Evo Ks nog niet vaak gezien, en zeker niet in het echt. Weet de exacte waarde niet. Het lichte gewicht in combinatie met 12cm smallere body dan de XS lijken me wel een snel tempo te kunnen opleveren.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#19 Bericht door Wim -de roetsende »

Een Evo Ks kun je niet 1-op-1 vergelijken met een WAW, vind ik tenminste.

Maar iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt en betalen hoeveel hij of zij het waard vindt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#20 Bericht door Ares »

Wim -de roetsende schreef: ma 13 aug 2018, 17:56 Een Evo Ks kun je niet 1-op-1 vergelijken met een WAW, vind ik tenminste.

Maar iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt en betalen hoeveel hij of zij het waard vindt.
Feit, maar wat richtlijnen over de marktprijs zijn uiteraard wel leuk. Dat je niet met de gebakken peren zit als je nadien zelf wilt verkopen.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#21 Bericht door Peter J »

Opletten met de EVO KS, best eens zoeken op velomobilforum.de naar de problemen met wegligging en stabiliteit van deze velomobiel. Komt nog bij dat Beyss geen beste reputatie geniet als het gaat over het oplossen van problemen...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#22 Bericht door Wim -de roetsende »

Peter J schreef: ma 13 aug 2018, 20:48 Opletten met de EVO KS, best eens zoeken op velomobilforum.de naar de problemen met wegligging en stabiliteit van deze velomobiel. Komt nog bij dat Beyss geen beste reputatie geniet als het gaat over het oplossen van problemen...
Over dat laatste aspect heb ik inderdaad ook weinig positieve verhalen gehoord.

Is één van de redenen waarom ik voor de XS gekozen heb.
Ik twijfelde toen tussen de EvoKs en de QuestXS.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#23 Bericht door CapoJan »

Wim -de roetsende schreef: ma 13 aug 2018, 17:56 Een Evo Ks kun je niet 1-op-1 vergelijken met een WAW, vind ik tenminste.

Maar iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt en betalen hoeveel hij of zij het waard vindt.
De vergelijking is niet met de WAW, de vergelijking was dat je voor een VM van 2011 5000 euro zou moeten betalen (met wat marge), terwijl je voor een vier jaar jongere WAW minder betaalt, terwijl daar een dure versnellingsnaaf in zit. Dan vraag ik me gewoon af waarom die Evo K zo duur zou moeten zijn. Misschien is daar een goede reden voor, misschien ook niet. Het is aan de (ver)koper om daarin te beslissen. Doel was om dit even in perspectief te plaatsen.
En, for what it's worth: de ontwikkelaar van de WAW ziet de Evo K vooral als een onbeschaamde kopie van zijn product en tegelijk bewijst het dat het concept degelijk was. Iets slechts kopieer je niet :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#24 Bericht door Ares »

Dan ben ik wel benieuwd naar de waw xs

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#25 Bericht door Peter J »

CapoJan schreef: di 14 aug 2018, 12:07 En, for what it's worth: de ontwikkelaar van de WAW ziet de Evo K vooral als een onbeschaamde kopie van zijn product en tegelijk bewijst het dat het concept degelijk was. Iets slechts kopieer je niet :wink:
Inderdaad “for what it’s worth”... Als ik me niet vergis vindt de ontwikkelaar van de WAW ook dat de mensen van Räderwerk met de Milan zich bezondigd hadden aan onbeschaamd kopieergedrag. Sta me toe daar mijn bedenkingen bij te hebben. Ik heb nog met een préproductiemodel van de huidige Milan GT gereden en het verschil met de toenmalige WAW was hemelsbreed.... En niet meteen ten voordele van de WAW.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#26 Bericht door Wim -de roetsende »

Tja,......wie het weet mag het zeggen.

En de WAW is weer een kopie van de Alleweder...... :lol:
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#27 Bericht door Wouter D »

Dit gezegd zijnde, kunnen we weer verder met Kimmeke adviseren in haar zoektocht.
het is misschien al gezegd, maar testen is de boodschap. De ene velomobiel is de andere niet.

Geen idee of ze bvb bij fietser doen aan huurkoop maar je zou het wel kunnen voorstellen. Ze hebben verschillende modellen die je kan testen/huren.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Kimmeke
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
Postcode: 3580
Fiets: Nazca Cruiser
Locatie: Beringen
Velomobiel: Quest XS 027 /2012
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#28 Bericht door Kimmeke »

Jantje was vandaag zo vriendelijk om zijn rijkunsten eens te tonen op mijn woon-werk route. Ik had niet verwacht dat de WAW zo vlot door bepaalde hindernissen zou kunnen. Al had hij op sommige plaatsen niet veel marge. Viel me wel op dat hij een paar keer meldde dat bepaalde stukken van het wegdek niet al te comfortabel reden. (schuin hellende weg, ongelijkmatige weg). Dit waren dan net stukken waar ik met mijn ligger nooit iets van opgemerkt had.

Kortelings ga ik zoals verscheidene al aangaven trachten enkele ritjes te doen met verschillende modellen. Alvast iedereen al bedankt voor het delen van jullie mening. Zoals altijd heeft niet iedereen dezelfde mening en ook uit het gekibbel hiertussen bekom je dan soms wel interessante info :wink:

Gebruikersavatar
Kimmeke
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
Postcode: 3580
Fiets: Nazca Cruiser
Locatie: Beringen
Velomobiel: Quest XS 027 /2012
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#29 Bericht door Kimmeke »

Vandaag al eens een eerste ritje gemaakt met een Quest XS met Kojak banden. Mijn eerste ritje met een velomobiel die op mijn maat was afgesteld. Op eerste gezicht viel de snelheid wat tegen want ik moest vrij goed doorduwen om boven de 30km/u te gaan. Toen ik dat stuk in de andere richting nam en vlot boven de 40 haalde wist ik waarom #-o. Ik had echt niet verwacht dat ik zo snel kon rijden :D

De draaicirkel viel me wel tegen. Ik heb zelfs mijn twijfels of enkele van de hindernissen die met de WAW zonder al te veel problemen te nemen waren ook met de Quest te doen zijn.

Vandaar een oproepje of er misschien iemand met een Quest (XS) datzelfde trajectje (Laakdal-Beringen, 16km) ook eens met me wil rijden.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#30 Bericht door Brechtix »

[reactie op kleuterij gewist tegen topicvervuiling]
PeterJ, laat alstublieft dat geroddel eens.
Laatst gewijzigd door Brechtix op ma 20 aug 2018, 5:03, 1 keer totaal gewijzigd.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Plaats reactie