zoektocht naar eerste Velomobiel

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#31 Bericht door Brechtix »

Ares schreef: di 14 aug 2018, 19:21 Dan ben ik wel benieuwd naar de waw xs Afbeelding
Astublieft.
Afbeelding
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#32 Bericht door Wim -de roetsende »

Kimmeke schreef: zo 19 aug 2018, 1:41 De draaicirkel viel me wel tegen. Ik heb zelfs mijn twijfels of enkele van de hindernissen die met de WAW zonder al te veel problemen te nemen waren ook met de Quest te doen zijn.
De draaicirkel van de XS is alleen een beetje binnen de perken te houden met 28mm banden.

Heb ik een paar jaar mee gereden. Is prima te doen. Heb ik nu ook onder de DF.

Met 35/40mm banden krijgt de XS een draaicirkel die groter is dan van een Quest. En die draaicirkel is al niet klein.

Ach, ook de draaicrikel van een DF is niet klein. Zelfs met 28mm banden.

Waarom wil je trouwens draaien :lol: je moet rechtuit fietsen met zo'n vm. Route aanpassen is soms handiger en sneller.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#33 Bericht door fcapri »

CapoJan schreef: ma 13 aug 2018, 14:22 2011 en 5000 euro :shock:
Bij Fietser staat (stond?) een WAW4 van 2015, met Rohloff, voor minder geld... Enfin, elk geeft wat hij het waard vindt, natuurlijk.
zal ook wel afhangen van de lokatie. in NL staan die fietsen ook goedkoper dan in belgie. die KS staan blijkbaar in wenen. kan me wel voorstellen dat daar minder WAW's rijden

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: zoektocht naar eerste Velomobiel

#34 Bericht door DennisTheMenace »

De draaicirkel viel me wel tegen. Ik heb zelfs mijn twijfels of enkele van de hindernissen die met de WAW zonder al te veel problemen te nemen waren ook met de Quest te doen zijn.
Naar mijn mening leer je hier snel mee omgaan en levert dat in de praktijk weinig problemen op. Met de quest kom ik maar zeer zelden plaatsen tegen waar de draaicirkel me hindert, afgezien van 1 180 graden bocht op mijn WW traject waar ik even moet "Flintstonen".

Plaats reactie