Traject Houthalen > Brussel

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Traject Houthalen > Brussel

#1 Bericht door Pauvre Mouton »

Ik ben op zoek naar een goede route (velomobiel) om vanuit Houthalen-Oost naar Brussel (station Brussel-Noord) te fietsen.

Tijdens het schrijven van dit berichtje, schiet het me te binnen dat de site van https://fietssnelwegen.be/ net vernieuwd is. Dat kan wellicht dienen als basis om verder op te borduren, maar er zijn nog heel wat missing links te vinden.

Iemand toevallig goede tips inzake de te volgen route. Of die me op sleeptouw wenst te nemen ;-)
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Traject Houthalen > Brussel

#2 Bericht door Obelix »

Ik rij Brussel binnen vanuit het Noordoosten via Vilvoorde/Neder-over-heem-beek/Schaarbeek.

Ik vermoed dat jij via Leuven zal rijden?

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Traject Houthalen > Brussel

#3 Bericht door jantje »

Ambitieus! En dat als Woon-Werk. Knap!
Ik gaf het even op openrouteservice in en zoals ik al dacht ligt Ter Haagdoornhei best ambetant in de weg.
Zuidelijke route lijkt me aangenamer dan de door de server voorgestelde noordelijke door HH.
https://maps.openrouteservice.org/direc ... n-US&k2=km
Als je met de velomobiel wilt plannen, best wel vooraf het type fiets op roadbike zetten. Je kan anders wel eens mountainbikepaadjes of zigzag-touristische routes tegenkomen.
Van deze route heb ik 70% ongeveer gereden (merendeel met de koersfiets) en dat leek OK
Enkel Hasselt - Diest is onbekend voor mij
Aarschot - Werchter heeft paaltjes op de Demerdijk maar ik denk doenbaar voor een velomobiel. (is ook weeral een jaar geleden, herinner me vooral nog dat de aansluiting van stad Aarschot naar de dijk moeizaam verliep owv wegenwerken)
De Demerdijk omwille van de bochten niet 's nachts testen met een velomobiel als je de duikbootcapaciteiten niet wilt testen. 2 scherpe bochten die eindigen tussen de dijken ;) (en nog enkele die naar buiten eindigen)

Over het algemeen is het veel recht door en veel voorrangswegen: ideaal voor laagvliegers.
Testen zou ik zeggen!

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: Traject Houthalen > Brussel

#4 Bericht door janV »

Mss heb je hier iets aan
BRouter is een Duitse website waar je een route kunt plannen met de optie ‘velomobil-schnell’.
http://brouter.de/brouter-web/

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Traject Houthalen > Brussel

#5 Bericht door Pauvre Mouton »

jantje schreef: do 12 jul 2018, 18:13 Ambitieus! En dat als Woon-Werk. Knap!
Haha, wees gerust. Het is slechts de bedoeling dit enkele keertjes per jaar te doen, zeker niet dagelijks. Ik ben tevreden met mijn 80km per werkdag.
Enkel als de thuissituatie het toelaat en de velomobielspieren zijn doorontwikkeld (ik velomobiel nog maar een half jaartje) wil ik wel eens tot op het werk fietsen. Vooral als de treinen eens staken, dus de kans is groot dat dit enkele keertjes per jaar kan :D
Het traject naar Brussel is zo'n 100 km enkel, dus dat wordt misschien dag 1 enkel naar het werk en de volgende dag enkel naar huis rijden.

Prima, allemaal alvast bedankt voor de tips, ik neem ze ter harte en bekijk het verder.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Traject Houthalen > Brussel

#6 Bericht door Pauvre Mouton »

*removed by me*😀
My smile is always in shape!

Plaats reactie